ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

Gyulai Törvényszék

Pk.60.106/2010/56. szám

 

A Gyulai Törvényszék Koruhely Ügyvédi Iroda (székhely: 1095 Budapest, Mester utca 22. IV. emelet 3. ajtó, eljáró ügyintéző ügyvéd: dr. Koruhely Péter) által képviselt Aranyló Napraforgó Alapítvány (székhely: 1147 Budapest, Pósa Lajos utca 61., nyilvántartás szám: 2580) civil szervezet nyilvántartott adataiban bekövetkezett változás nyilvántartásba vétele iránti nemperes eljárásban meghozta a következő

 v é g z é s t.

 

A törvényszék a szervezet nyilvántartási adatait a következők szerint módosítja. 

Az alapítvány módosított célja: a gyermek a testi és szellemi, lelki fejlődésének elősegítése. Családi bölcsődék, óvodák támogatása, amely a hét év alatti gyermekek napközbeni ellátását szolgálják, és magában foglalják a gyermekfelügyeletet, játszóház, bölcsődei, óvodai foglalkozás (képesség-, és készségfejlesztés, idegen nyelv oktatása) tevékenységeket, ezzel is segítve a gyermekek fejlődését, nem utolsósorban pedig a gyermekek szüleinek elhelyezkedését/visszatérését a munkaerőpiacra. Elsősorban az édesanyák munkaerőpiacon történő elhelyezkedését, és ezzel az alapítvány kifejezett jelleggel segíti a közhasznú tevékenységeket. Ezen körben a családsegítés és szociális tevékenység egyértelműen meghatározható, - az édesanya újbóli elhelyezkedésének pozitív hatása a család egységére vonatkozóan akár 4, 6, vagy 8 órás munkavégzés keretében, mely cél az alapítvány tevékenysége nélkül egyáltalán nem, vagy csak korlátozott mértékben érhető el. 

A nevelés és oktatás terén a családi bölcsődék és óvodák által végzett aktív foglalkozások, melyek nem kizárólag a gyermek felügyeletében, megőrzésében nyilvánulnak meg, egyértelműen meghatározható a képességfejlesztés tevékenysége, mely körben nem kizárt a gyermekek esetleges idegen nyelvű oktatása is, mely a közoktatást szolgáló tevékenység egyértelmű megjelenési formája. 

A családsegítés, nevelés, oktatás és képességfejlesztés keretein túl nyilvánvalóan a gyermek és ifjúságvédelem is szerepet kap a családi bölcsődék és óvodák támogatása körében, mely esetben az alapítvány célja nyilvánvalóan azon családi bölcsődék és óvodák támogatása, melyek tevékenységük során hangsúlyt fektetnek az előbb meghatározott gyermek-, és ifjúságvédelmi szerepre, mely esetben az adott intézmény a megőrzésen és képességfejlesztésen túl a gyermek fejlődése érdekében kapcsolatot tart a gyermek szüleivel, elősegíti a gyermek egészséges fejlődését. 

Az alapítvány célja továbbá a gyermekek napközbeni ellátása, családi bölcsődék, óvoda működtetése. Az alapító okirat módosításának kelte: 2022. július 25. napja.

 A törvényszék elrendeli a fenti adatok nyilvántartáson történő átvezetését. 

A végzés ellen fellebbezésnek nincs helye. A végzés vagy az annak meghozatala alapjául szolgáló eljárás, illetve a kérelemhez mellékelt iratok jogszabályba ütközése miatt az ügyész, valamint az, akire a végzés rendelkezést tartalmaz - a rendelkezés őt érintő részére vonatkozóan - pert indíthat a szervezet ellen a végzés hatályon kívül helyezése iránt a szervezet székhelye szerint illetékes törvényszék előtt. A per megindításának a végzés országos névjegyzékben történt közzétételétől számított hatvan napon belül van helye. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Gyulai Törvényszék

Pk.60.106/2010/56. szám

 

I n d o k o l á s  

 

Az alapító 2022. május 26. napján az alapítvány nyilvántartási adataiban bekövetkezett változások nyilvántartáson történő átvezetése iránt terjesztett elő kérelmet. A kérelemhez mellékelte a kijelölt felügyelő bizottsági tag tisztségelfogadó és összeférhetetlenségi nyilatkozatát, a 2022. május 12-i módosításról készült alapítói határozatot, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratot, valamint a jogi képviselő képviseleti jogát igazoló meghatalmazást. A bíróság felhívására csatolta a volt tisztségviselő lemondó nyilatkozatát, a kijelölt felügyelő bizottsági tag jogszabályi rendelkezéseknek megfelelő tartalmú nyilatkozatát, 2022. július 25-i módosításokról készült alapítói határozatot, a módosított létesítő okiratot, és a kiegészített alapítói határozatot.

A törvényszék a civil szervezet kérelméhez csatolt okiratok alapján megállapította, hogy a kérelemmel érintett módosítás megfelel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek, illetve az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvényben foglaltaknak, ezért a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény alapján a civil szervezet adataiban bekövetkezett változások nyilvántartáson történő átvezetéséről rendelkezett.

A végzés elleni fellebbezést a Cnytv. 46/A. § (1) bekezdése zárja ki.Gyula, 2022. augusztus 29.                                                                                                          dr. Tóth Andrea s.k.

                              bírósági titkár                                                                        

 

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY ALAPÍTÓ OKIRATA

Alulírott Alapító attól a felismeréstől vezérelve, hogy támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányait, a Polgári Törvénykönyv alapján az alábbi alapítvány létrehozását határozom el:

I

Az Alapítvány neve:

Aranyló Napraforgó Alapítvány

2

Az Alapítvány székhelye:

1 149 Budapest, Pósa L. utca 61.

3

Az alapító:

Klałnpeczkiné Medgyes Barbara Gabriella

sz. alatti lakos

4       Az Alapítvány célja:

A gyermek a testi és szellemi lelki fejlődésének elősegítése Családi Bölcsődék, óvodák támogatása, amely a hét év alatti gyermekek napközbeni ellátását szolgálják, és magában foglalják a gyermekfelügyeletet, játszóház, bölcsődei, óvodai foglalkozás (képesség-, és készségfejlesztés, idegen nyelv oktatása) tevékenységeket, ezzel is segítve a gyermekek fejlődését, nem utolsósorban pedig a gyermekek szüleinek elhelyezkedését/visszatérését a munkaerőpiacra. Elsősorban az édesanyák munkaerőpiacon történő elhelyezkedését, és ezzel az alapítvány kifejezett jelleggel segíti a közhasznú tevékenységeket, mely a lentebb felsorolásra is kerül. Ezen körben a családsegítés és szociális tevékenység egyértelműen meghatározható, - az édesanya újbóli elhelyezkedésének pozitív hatása a család egységére vonatkozóan akár 4, 6, vagy 8 órás munkavégzés keretében, mely cél az alapítvány tevékenysége nélkül egyáltalán nem, vagy csak korlátozott mértékben érhető el.

A nevelés és oktatás terén a családi bölcsődék és óvodák által végzett aktív foglalkozások, melyek nem kizárólag a gyermek felügyeletében, megőrzésében nyilvánulnak meg, egyértelműen meghatározható a képességfejlesztés tevékenysége, mely körben nem kizárt a gyermekek esetleges idegen nyelvű oktatása is, mely a közoktatást szolgáló tevékenység egyértelmű megjelenési formája.

A családsegítés, nevelés, oktatás és képességfejlesztés keretein túl nyilvánvalóan a gyermek és ifjúságvédelem is szerepet kap a családi bölcsődék és óvodák támogatása körében, mely esetben az alapítvány célja nyilvánvalóan azon családi bölcsődék és óvodák támogatása, melyek tevékenységük során hangsúlyt fektetnek az előbb meghatározott gyermek-, és ifjúságvédelmi szerepre, mely esetben az adott intézmény a megőrzésen és képességfejlesztésen túl a gyermek fejlődése érdekében kapcsolatot tart a gyermek szüleivel, elősegíti a gyermek egészséges fejlődését.

Az alapítvány célja továbbá a gyermekek napközbeni ellátása, családi bölcsődék, óvoda működtetése.

Az Alapítvány az alábbi közhasznú tevékenységeket végzi:

 Nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés; Közfeladat: 2011, évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről. 7, (l), 8.5' (1) (4)

 szociális tevékenység, családsegítés; Közfeladat: 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról 15. (2) b), dl. (1) (2) (3) a)

b) c), Bölcsődei ellátás 42. S (1) (2) (3) (4)

       - gyermek- és ifjúságvédelem; Közfeladat; 1997. évi XXXI. Törvény a gyermekek                 

         védelméről és a gyámügyi igazgatásról 6. (4) (5) a) (6), 11. (1), 14.

       - közoktatást szolgáló tevékenység; Közfeladat: 2011. évi CXC. törvény a nemzeti

         köznevelésről 7.(1), 8. § (1) (4)

5  Az Alapítvány gazdálkodási rendje:

5.1  Az Alapítvány vagyona:

Az Alapítvány vagyona az Alapító által felajánlott 150.000.- Ft, azaz Egyszáz-ötvenezer forint, melyet Klampeczkiné Medgyes Barbara Gabriella alapító bocsát az Alapítvány rendelkezésére. Ezen összeget az Alapító az Alapítvány nevére megnyitandó bankszámlájára befizette.

Az Alapítvány céljainak megvalósítására induló vagyon, annak hozadékai, a közadakozásból befolyó összegek, valamint az Alapítvány bevételei (támogatások, vállalkozásból származó nyereség, stb.) felhasználhatók. Az Alapítvány gazdálkodása során elért eredmény nem osztható fel. Az Alapítvány gazdálkodása során elért eredményét visszaforgathatja az Alapító Okiratban foglalt tevékenységekre. Az Alapítvány kuratóriuma az alapítványi vagyoni pályázat útján, egyéni elbírálás alapján, valamint céltevékenységeinek megvalósítására használhatja fel.

5.2  Az Alapítvány forrásai:

-  az alapítványi célra fordított vállalkozásokból származó eredmény

-  az alapítványokhoz csatlakozó felajánlása

-  az egyéb forrásból származó bevételek és az alapítványi célokat szolgáló kiadások különbözete

-  az Alapító további hozzájárulásai

-  az államháztartás alrendszereiből, vagy más adományozótól közhasznú célra, vagy működési költségek fedezésére kapott támogatás, illetve adomány

-  a szervezet eszközeinek befektetéséből származó bevétel  egyéb, más jogszabályokban meghatározott bevétel.

Az Alapítvány költségei:

-  a közhasznú tevékenység érdekében a felmertült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások)

-  az egyéb cél szerinti tevékenység érdekében felmertült közvetlen költségek (ráfordítások kiadások)

-  a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások kiadások)

A közhasznú szervezet a vezetői tisztségviselőt, a támogatót, az önkéntest, valamint e személyek közeli hozzátartozóját a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások, illetve az egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott létesítő okiratnak megfelelő juttatások kivételével - cél szerinti juttatásban nem részesítheti.

A közhasznú szervezet váltót, illetve más hitelviszonyt megtestesítő értékpapírt nem bocsáthat ki.

A közhasznú szervezet gazdasági-vállalkozási tevékenységének fejlesztéséhez közhasznú tevékenységét veszélyeztető mérték(í hitelt nem vehet fel.

6        Az Alapítvány működési rendje:

6.1 Az Alapítvány nyílt, ahhoz bármely belföldi és külföldi természetes és jogi személy bármikor csatlakozhat pénzbeli, vagy - a kuratórium egyetértésével - természetbeni hozzájárulásával, amennyiben

     az Alapítvány Alapító Okiratában foglaltakat magára kötelezőnek fogadja el.

Az Alapítvány vagyonát bármely módon gyarapíthatja

A kuratórium a csatlakozást elfogadja.

A devizában történő esetleges befizetésekre az Alapítvány külön devizaszámlát nyit..

Az alapítói vagyonhoz való csatlakozás nem jelenti egyúttal azt, hogy a csatlakozó befizetéseivel alapítói jogok gyakorlására jogosulttá válna.

6.2. Az Alapítvány köteles az éves beszámoló elfogadásával egyidejűleg közhasznúsági mellékletet is készíteni. Tevékenységének és gazdálkodásának főbb adatai nyilvánosak, azokba bárki, a kuratórium elnökével előre egyeztetett időpontban betekinthet.

6.3 Az Alapítvány - amennyiben az a céljait nem veszélyezteti - közhasznú céljainak megvalósítása érdekében vállalkozási tevékenységeket is folytathat. Az induló vagyon és a gazdálkodás eredménye (kamat, befektetések, vállalkozások jövedelme) nem osztható fel, az csak az Alapítvány céljaira, az alapító okiratban meghatározott célokra fordítható. A fel nem használt és le nem kötött vagyont a mindenkori legkedvezőbb feltételeket nyújtó bankbetétben kell elhelyezni. 

6.4 Az Alapítvány közvetlen politikai tevékenységeket nem folytathat, független a pártoktól. Országgyűlési képviselőjelöltet nem állíthat, és nem támogathat, politikai pártoktól nem fogadhat el, és azoknak nem adhat támogatást.

Az Alapítvány nem zárja ki, hogy tagjain kívül más is részesülhessen a közhasznú szolgáltatásaiból.

6.5 Az Alapítvány, kezelő szerve a Kuratóriuma

A Kuratórium tagjait az Alapító jelöli és nevezi ki határozatlan időtartamra. Ha a kuratórium tagja tevékenységével az alapítvány célja megvalósítását közvetlenül veszélyezteti, az a kuratóriumi tag megbízatásának lejárta előít az alapító a kijelölést visszavonhatja és kezelőként új kuratóriumi tagot jelölhet ki.

Az Alapítvány Kuratóriuma - a hatályos jogszabályok és a jelen alapító okirat keretei között - meghatározott ügyrend szerint végzi a tevékenységét.

Az Alapítvány biztosítja a Kuratórium működéséhez legszükségesebb személyi és tárgyi feltételek anyagi fedezetét.  

Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.

7 A Kuratórium:

A Kuratórium az Alapítvány legfőbb szerve. A Kuratórium három tagból áll.

A legfőbb szerv, valamint az ügyintéző és képviseleti szerv határozathozatalában nem vehet részt az a személy aki, vagy akinek a hozzátartozója a határozat alapján

  1. kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy
  2. bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.

(2)                Nem minősül előnynek a közhasznú szervezeti cél szerinti juttatásai keretében bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.

(3)                Nem lehet a felügyelő szerv elnöke, vagy tagja, illetve a könyvvizsgálója az a személy, aki

  1. a legfőbb szerv, illetve az ügyintéző és képviseleti szerv elnöke, vagy tagja (ide nem értve az alapítvány legfőbb szervének azon tagjait, akik tisztséget nem töltenek be),
  2. a közhasznú szervezettel e megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló-munk-a-viszonyban-vagymunka-végzésrĽirányuió-egyéb-jogviszonyban-áll, ha a jogszabály másképp nem rendelkezik,
  3. a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásból nem részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és az egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján a létesítő okiratban foglaltaknak megfelelően nyújtott cél szerinti juttatást -, illetve
  4. az a)-c) pontban meghatározott személyek közeli hozzátartozója

A közhasznú szervezet megszűnését követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet, vezető tisztségviselője volt - annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig

a)            amely jogutód nélkül szűnt meg úgy, hogy az állami adó-, és vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását nem egyenlítette ki,

b)           amellyel szemben az állami adó-, és vámhatóság jelentős összegű adóhiányt tárt fel,

c)            amellyel szemben az állami adó-, és vámhatóság üzletzárás intézkedést alkalmazott, vagy üzlet-lezárást helyettesítő bírságot szabott ki,

d)           amelynek adószámát az állami adó-, és vámhatóság az adózás rendjéről szóló törvény szerint felfüggesztette, vagy törölte.

 

(2) A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget más közhasznú szervezetnél is betölt.

Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.

Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntettet előéletéhez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült.

Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit c foglalkozástól jogerősen eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységét folyató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.

Az alapítvány kedvezményezettje és annak közeli hozzátartozója nem lehet a kuratórium tagja.

Az alapító és közeli hozzátartozói nem lehetnek többségben a kuratóriumban.

A kuratórium tagjait a tevékenységükért díjazás nem illeti meg, azonban a tevékenységgel kapcsolatban felmerült és igazolt költségeiket az Alapítvány megtérítheti.

A Kuratórium elnöke munkaviszonyt létesíthet, vagy egyéb munkavégzésre irányuló szerződést köthet.

Az Alapítvány működésével kapcsolatos adminisztratív feladatokat az elnök, vagy az általa kijelölt szentély látja el.

A Kuratórium működésének részletes szabályait maga határozza meg.

A Kuratórium szükség szerint, de évente legalább két alkalommal ülést tart.

Az Alapítvány Kuratóriumának tagjai:

Madarász Károly …….alatti lakos

Somogyi Orsolya ……. alatti lakos

Felber Zsuzsanna ………alatti lakos.

A Kuratórium tagjai kijelentik, hogy velük szemben összeférhetetlenségi ok nem áll fenn.                                                                                  

Az Alapítvány Kuratóriumának az elnöke:

        Madarász Károly …..szám alatti lakos

Az alapítványt a kuratórium elnöke önállóan képviseli. Az Alapítvány cégjegyzése akként történik, hogy a Kuratórium elnöke, a kézzel, vagy géppel előírt, előnyomott, vagy nyomtatott cégszöveg alá nevét önállóan írja és az Alapítvány bélyegzőlenyomatával látja el, valamint az elektronikus beadványokat teljes bizonyító erejű aláírással (e-szignó) látja el.

Az Alapítvány vagyona feletti utalványozás joga, összeghatár nélkül a Kuratórium elnökének önállóan van. Ötmillió forintig az elnök által egyedi estre írásban fölhatalmazott személy is jogosult.

8         A Kuratórium működési rendje:

8.1       A Kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik:

         az Alapítvány vagyonának kezelése, amely kiterjed minden olyan intézkedésre, amely a vagyon használatát, hasznosítását, megőrzését és gyarapítását segíti elő.

-    Dönt az Alapítványhoz csatlakozási ajánlat elfogadásáról. Amennyiben a csatlakozási  

     ajánlat feltételei az alapítványi célok kiegészítését, a kedvezményezetteknek körének             

     kiszélesítését eredményezné, az ajánlatot kizárólag abban az esetben fogadhatja el,    

     ha az az eredeti célokat nem sérti, vagy veszélyezteti. Az ajánlat elfogadását az elnök   

     írja alá.

                   Az alapítványi javak felhasználásának mértékéről és sorrendjéről döntés.

         Az éves beszámoló elfogadása.

         A közhasznúsági melléklet elfogadása, melybe bárki betekinthet.

         Az alapítvány és a fenntartásában működő intézmények működéséhez szükséges támogatási szerződéseket a kuratórium bármely tagja önállóan aláírhatja.

8.2       A Kuratórium tagjait az elnök - a napirendi pontok közlésével - legalább kettő nappal korábban szóbeli közléssel, telefonon keresztül hívja össze. Az összehívás tényét a Kuratórium elnöke feljegyzés készítésével igazolja, melyet a megtartandó ülésen a Kuratórium jelen lévő tagjai láttamoznak.

              Az ülések nyilvánosak.

         A Kuratórium szavazóképes, ha a tagok egyszerű többsége megjelent. Ebben az esetben azonban határozatot csak egyező akarattal hozhat.

         Amennyiben a Kuratórium nem határozatképes, az elnök a megismételt ülést legalább 8 napon túl, (le 30 napon belül - azonos napirendi pontokkal - ismételten összehívja. A megismételt kuratóriumi ülés határozatképes, ha a tagok egyszerű többsége megjelent. Azonban ebben az esetben is határozatot csak egyező akarattal hozhat.

         A döntéseket nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza meg. Az éves beszámoló és a közhasznúsági melléklet elfogadásához háromnegyedes szavazati arány szükséges.

 A Kuratórium határozatainak végrehajtása, az Alapítvány működtetése a Kuratórium ülései között az elnök feladata.

 A Kuratórium bármely tagja jogosult a Kuratórium elnökénél írásban az ok megjelölésével kezdeményezni az Alapítvány Kuratóriumának összehívását. A tagokat - a napirend pontos megjelölésével - írásban, a gyűlés időpontját megelőzően 10 nappal értesíteni kell.

 A Kuratórium üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet valamennyi jelenlévő tagja aláír. A Kuratórium elnőke nyilvántartást vezet a kuratórium határozatairól. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a szavazás idejét, helyét, módját, a szavazatok arányát (a nemmel szavazók név szerinti felsorolását), a döntés tartalmát. A határozatokról az érintett személyeket 15 napon belül írásban kell értesíteni. A határozatok nyilvánosak.

A Kuratórium elnöke intézkedik, hogy kuratórium határozatai és közhasznúsági melléklete az alapítvány honlapján közlemény formájában közzétételre kerüljön. A Kuratórium elnöke minden év május hó 30. napjáig köteles beszámolni a Kuratóriumnak az előző évben végzett tevékenységről.

 A Kuratórium elnöke minden hónap első hétfőjén fogadóórát tart. A fogadóóra időpontját, az Alapítvány működésének, szolgáltatásainak igénybevételi módját évente egy alkalommal az alapítvány honlapján közlemény formájában közzéteszi. A fogadóórán lehetőséget biztosít arra, hogy a keletkezett iratokba bárki betekinthessen.

9        Az Alapító alapítói jogainak gyakorlására cselekvőképességének elveszítése, vagy halála esetén - Szabó Gábor …….szám alatti lakost jelöli.

 

10     A Felügyelő Bizottság:

10.1     Az Alapítvány felügyelő szerve a Felügyelő Bizottság, amely 3 főből áll. A felügyelő bizottság tagjait az Alapító kéri fel határozatlan időre. A felügyelő bizottság tagjai vezető tisztségviselőnek minősülnek.

A felügyelő bizottság tagja az a nagykorú személy lehet, akinek a cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták. Nem lehet a felügyelő bizottság tagjia, akivel szemben a vezető tisztségviselőkre vonatkozó kizáró ok áll fenn, továbbá aki, vagy akinek a hozzátartozója a jogi személy vezető tisztségviselője.

A felügyelő bizottság tagjai:

-    Peller-Varga Csilla …..felügyelő bizottsági elnök

-    dr. Máténé Csabai Emőke, …

-    Szász Gyöngyvér ……

10.2     A felügyelő bizottság tagjai tiszteletdíjban, illetve költségtérítésben nem részesülhetnek.

A  felügyelő bizottság tagjai megbízásukat az alapító okirathoz csatolt nyilatkozatuk értelmében vállalják.

10.3     A felügyelő bizottság ügyrendjét maga állapítja meg - amely nem lehet ellentétes az alapító okirattal -, és a szerint működik.

A  felügyelő bizottság szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik.

Az ülések összehívását a felügyelő bizottság bármely tagja írásban kezdeményezheti. A tagokat a napirend közlésével az ülésnap előtt legalább nyolc nappal írásban értesíteni kell.

A felügyelő bizottság határozatképes, ha legalább két tag az ülésen jelen van. A határozatképtelenség esetén a megismételt (ülést azonos napirendi pontokkal legalább 8 napos időközzel kell kitűzni. A felügyelő bizottság a határozatait egyszerű szótöbbséggel - két tag jelenléte esetén egyhangú - nyílt szavazással hozza.

A felügyelő bizottság ülései általában nyilvánosak, üléseiről sorszámozott jegyzőkönyvet készít, határozatait sorszámozza.

10.4     A jegyzőkönyv tartalmazza: ülés helyét, idejét, a jelenlevő tagok, meghívott személyek és a jegyzőkönyvvezető nevét, a napirendet, a hozzászólásokat, az érdemi határozatokat és azok hatályát. A jegyzőkönyvet úgy kell vezetni, hogy abból az érdemi döntést támogatók és ellenzők számaránya megállapítható legyen.

A felügyelő bizottság bármely tagja jogosult a jegyzőkönyvbe foglaltatni - neve feltüntetése mellett - a döntésre leadott szavazatát. A jegyzőkönyvet a felügyelő bizottság ülésén a résztvevő tagok aláírják.

10.5     A felügyelő szerv ellenőrzi a közhasznú szervezet működését és gazdálkodását. Ennek során a vezető tisztségviselőktől jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá a közhasznú szervezet könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.

A felügyelő szerv tagja a közhasznú szervezet, vezető szervnek ülésén tanácskozási joggal részt vehet.

10.6     A felügyelő szerv köteles az intézkedésre jogosult vezető szervet tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy

a)    a szervezet működése során olyan jogszabálysértés vagy a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszűntetése vagy a következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult vezető szerv döntését teszi szükségessé;

b)    a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel. Az intézkedésre jogosult vezető szervet a felügyelő szerv indítványára - annak megtételétől számított harminc napon belül - össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a vezető szerv összehívására a felügyelő szerv is jogosult.

Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a felügyelő szerv köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi ellenőrzést ellátó szervet. A felügyelő bizottsági tagság megszűnik:

-  a tag halálával,

-  lemondásával,

-  az Alapító által történő visszahívással, - a felkérés időtartamának lejártával, - az Alapítvány megszűnésével.

11     Az Alapítvány megszűnése:

Az alapítvány megszűnik, ha

a)     az alapítvány a célját megvalósította, és az Alapító új célt nem határozott meg;

b)     az alapítvány céljának megvalósítása lehetetlenné vált, és a cél módosítására. vagy más alapítvánnyal való egyesülésre nincs mód; vagy

c)     az alapítvány három éven át a célja megvalósítása érdekében nem folytat tevékenységet.

Az Alapító nem szüntetheti meg az Alapítványt.

Ha valamelyik megszűnési ok bekövetkezik, a kuratórium értesíti az alapítói jogokat gyakorló személyt vagy szervet a szükséges intézkedések megtétele érdekében, és a megszűnési ok bekövetkeztét közli a felügyelő bizottsággal.

Ha az alapítói jogokat gyakorló személy vagy szerv a megszűnési ok alapján harminc napon belül érdemi intézkedést nem hoz, a kuratórium ezt követően köteles a nyilvántartó bírósághoz bejelenteni a megszűnési okot. A bejelentési kötelezettség késedelmes voltából, vagy elmulasztásából eredő károkért az alapítvánnyal és harmadik személyekkel szemben a kuratórium tagjai egyetemlegesen felelnek.

A jogutód nélkül megszűnő alapítványnak a hitelezői igények kielégítése után megmaradó vagyonáról a törlését elrendelő határozatban kell rendelkezni.

Az Alapítvány megszűnése esetén a rendelkezésre álló vagyonból biztosítani kell, hogy a megkezdett programok befejeződhessenek, Az Alapítvány által vállalt kötelezettségeket teljesíteni kell.

A fennmaradó alapítói vagyon (pénzbeli, vagy tárgyi) az Alapítót (halála esetén a

törvényes örökösét) illeti meg, a fennmaradó csatlakozói vagyont pedig hasonló célra kell fordítani.

Az Alapítvány jogutód nélküli megszűnése esetén a hitelezők kielégítése után megmaradó vagyon az alapító okiratban megjelölt személyt illeti, azzal, hogy az alapítót, a csatlakozót és az egyéb adományozót, továbbá ezek hozzátartozóit megillető vagyon nem haladhatja meg az alapító, a csatlakozó és az egyéb adományozó által az alapítványnak juttatott vagyont.

Az alapító az általa juttatott vagyonról az alapítvány jogutód nélküli megszűnésekor az alapítvány vagy egyesület számára rendelkezhet, ha az alapító okirat ilyen esetre a vagyonról nem rendelkezik vagy a rendelkezés teljesítése lehetetlen.

A nyilvántartó bíróság jogszabályban meghatározott szervezetnek juttatja a vagyont, ha az alapító okirat, vagy az alapító nem rendelkezik a megszűnő alapítvány vagyonáról, vagy ha az alapító okirat által megjelölt személy, vagy az alapító által megjelölt alapítvány, egyesület a vagyont nem fogadja el vagy azt nem szerezheti meg.

12 Egyéb rendelkezések

A jelen alapító okiratban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a 201 1. évi CVI. törvény rendelkezései szerint kell eljárni.

Az Alapítvány jogi személy. Az Alapítvány tevékenységét a nyilvántartásba vételről szóló végzés jogerőre emelkedése napján kezdheti meg.

Az Alapító okiratot az Alapító értelmezte, azt akaratával mindenben egyezőnek találta, ezért azt elolvasás után helybenhagyólag aláírja. Az Alapító Okirat módosítására az Alapító jogosult.

Budapest, 2022. július 25. napján.

 

képv.: Madarász Károly

Alulírott jogi képviselő igazolom, hogy a létesítő okirat egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel a létesítőokirat-módosítások alapján hatályos tartalmának.

Készítettem és ellenjegyzem:

Budapest, 2022. július 25. napján

                                                                       

          

 

 

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 33
Tegnapi: 95
Heti: 255
Havi: 2 896
Össz.: 274 955

Látogatottság növelés
Oldal: Alapító okirat
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »