ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda

(1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.)

és

Meggyeskert Óvoda telephelye

(3530 Miskolc, Meggyesalja utca 31.)

 

MUNKATERV

2023-2024.

Intézmény OM azonosítója: 201627

Intézményvezető/helyettes:

………………………………………..

Csík-Nagy Bettina

igazgató/helyettes

 

 

 

 napraforgo.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Legitimációs eljárásban véleményt nyilvánító közösségek

 

 

Nevelőtestület nevében:

……………………..……

Dr. Máténé Csabai Emőke

Alkalmazotti közösség nevében:

………………………….

Felber Zsuzsanna

Szülői szervezet nevében:

………..…………………

Dr. H-K A

 

Az óvoda 2023/2024. nevelési évre szóló munkaterv elfogadásához a nevelőtestület egyetértését megadta.

 

Kelt: Budapest, 2023. szeptember 25.                P.H                                              .……………………….……….

                                                                                                                                                Csík-Nagy Bettina

                                                                                                                                                 igazgató/helyettes

 

 

A fenntartó az óvoda 2023/2024. nevelési évre vonatkozó munkatervéhez a JÓVÁHAGYÁST a kuratórium 2023. szeptember 25.-én kelt KH/2023.09.25. számú határozatával  megadta.

 

Kelt: Budapest, 2023. szeptember 25.     P.H.                                                               fenntartó képviseletében:

                                                                                                                                   …………………………….

                                                                                                                                              Madarász Károly

                                                                                                                                              kuratóriumi elnök

 

A dokumentum jellege: Nyilvános

Megtalálható a fenntartó honlapján:

www.aranylonapraforgo.hupont.hu    

www.aranylo-napraforgo.hu

Készült: 2 példányban

Verziószám: 1/2023.

Határozatszám: KH/2023.09.25.

 

Érvényessége: 2023.09.01 – 2024.08.31.

 

 

P.H.

 

 

 

Köszöntő

Kedves Kollégák, Szülők és Gyermekek!

Az elmúlt tizenkét év során – bejárva a közoktatás átalakításával járó változások olykor rögös útjait – számos ismerettel és tapasztalattal gazdagodtunk. A köznevelés-közoktatás átalakítása egy újabb fordulathoz érkezett, mely újabb kihívások elé állítja a nevelőközösségünket, melyet a hétköznapok során a gyermekek és családjaik javára fordítva kívánunk kamatoztatni.

Valamennyien úgy érezzük, hogy a 2023-2024. nevelési évben elsősorban a tanult ismereteink alkalmazására és tapasztalataink hasznosítására, nem pedig az új ismeretek szerzésére kell helyeznünk a hangsúlyt.

Tapasztaljuk, hogy olykor már a gyermekek is fáradtan érkeznek reggel az óvodába, így számukra is egyre inkább fontossá válik az elmélyült és szabadon választható játék, a naponta ismétlődő mesélés és verselés, a fülbemászó gyermekdalok, az óvodaudvaron történő bogarászás…

 

Az előttünk álló nevelési év kulcsterületei:

a család-óvoda kapcsolatának további erősítése;

 a fokozatosan, de különösen az utolsó évben az iskolai nevelésre-oktatásra felkészítő intézményi gyakorlat elmélyítése, továbbfejlesztése.

 

A közoktatás átalakítás fókuszában a pedagógusok teljesítményének értékelése áll. Nevelőmunkánk hangsúlyos eleme a gyermekek önértékelési és önérvényesítési képességei fejlesztése, mely meghatározó a mindennapi, majd a későbbi boldogulásuk szempontjából is.    Kívánom, hogy családias környezetben és hangulatban, ki-ki tudása és képessége szerint erősítse óvodánk eredményeit és hírnevét!

 

 

igazgató/helyettes

 

 

 

 

FÓKUSZBAN A GYERMEKEK ÉS A FELNŐTTEK ÉRTÉKELÉSE

-        Az önértékelési motívumok, mint az önbizalom és az önbecsülés, az énkép reális, a képességeket is figyelembe vevő önismeret fejlesztése

-        A Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer (DIFER) megismerése és alkalmazása 5 éves kortól

-        A pedagógusok teljesítményértékelési rendszerének jogszabályi elvárásokhoz történő igazítása

 

 

 

                 

 

 

A NEVELÉSI ÉV RENDJE

 

Nevelési év időtartama: A nevelési év első napja 2023. szeptember 1. (péntek), utolsó napja 2024. augusztus 31. (szombat).

A nevelőtestület által meghatározott pedagógiai célra öt munkanapot nevelés nélküli munkanapként használhatunk fel, amelyből két nevelés nélküli munkanap időpontjáról és programjáról - az óvodaigazgató véleményének kikérésével - az egyes telephelyek óvodapedagógusai jogosultak dönteni.

Nevelőtestületi tanácskozásainkon (nevelés nélküli munkanap, nevelőtestületi értekezlet) a nevelőtestület valamennyi tagja részt vesz. A nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka, konyhai kisegítő) részvétele a szervezés függvényében alkalomszerűen kötelező. Nevelés nélküli munkanapokon gondoskodunk a gyermekek felügyeletéről.

 

Szünetek időpontjai:

  • A téli szünet előtti utolsó nap 2022. december 22. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. január 2. (kedd).
  • A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. március 28. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap 2024. április 8. (hétfő)

 

Szünetek időtartama - A nyári zárva tartás tervezett időpontjai

 

Székhely és telephely

31. hét

32. hét

33. hét

34. hét

35. hét

Székhely

X

X

X

X

X

Telephely

X

X

X

X

X

 

Megjegyzés:    X = zárva

Kezdő időpont (31. hét) augusztus 1.

Záró időpont (35. hét) augusztus 31.

 

1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61. – 2024. 08.01-08.31.

3530 Miskolc, Meggyesalja utca 31. – 2024. 08. 01-08.31.

 

 

  1. 1.                 Pedagógiai folyamatok

 

A terület összegző értékelése

Az intézmény a 2021-2022. és a 2022-2023. nevelési év beszámolójára építve tűzte ki céljait és feladatait, melyek jó színvonalon valósultak meg. A nevelőtestület ajánlásokat tett arra vonatkozóan, hogy a tervezés szintjén mi az, amit 2023-2024. nevelési évre feltétlenül javasolnak. A nevelési év elején tervek készültek az anyag-, és energiatakarékos óvodaüzemeltetésre. A jogszabályi elvárásoknak megfelelve két pedagógus tanfelügyeleti ellenőrzésére került sor, minősítési eljárással érintett kolléga nem volt. Mind a belső, mind pedig a külső ellenőrzések eredményesen zárultak.  Minden alkalmazott teljesítménye értékelésre került, azonban a jogszabályváltozások okán a jövőben egy egészen ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI rendszer bevezetésére kerül majd sor, mely a bérekre is hatással lesz. A pedagógiai munkához kapcsolódó dokumentumok ellenőrzése a terveknek megfelelően zajlott, a tanulságok beépítése folyamatos. Mérési-értékelési rendszerünk eredményeit többnyire számszerű adatokkal is alá tudtuk támasztani, kiemelve az erősségeket, fejleszthetőségeket és a továbblépés irányait. A szakmai működést szabályozó dokumentumainak korrekcióira az éves munkatervben meghatározottak szerint került sor, melynek több ponton részesei a kollégák. Mind a belső, mind pedig a külső kapcsolatok hangsúlyosan voltak jelen. Meghatározó a család-óvoda kapcsolata, ugyanakkor új alapokra sikerült helyeznünk az iskolákkal való szakmai együttműködésünket.(nyílt napok, látogatások)

 

1.1. Pedagógiai folyamatok - Tervezés

 

-          Hogyan valósul meg a stratégiai és operatív tervezés? - Az éves munkaterv összhangban van a stratégiai dokumentumokkal és a munkaközösségek terveivel.

-          Milyen az intézményi stratégiai terv és az oktatáspolitikai köznevelési célok viszonya; az operatív tervezés és az intézményi stratégiai célok viszonya?

 

Az intézmény stratégiai dokumentumai és az éves munkaterv tartalmainak összhangja - Célok kiemelése az intézmény Pedagógiai Programjából - Nevelőtestület javaslatai

 

Célok

Kapcsolódó feladatok

Óvodavezető/helyettes

Az óvoda és a család kapcsolatának további erősítése

-        Szülői Közösség tagjai névsorának, elérhetőségének aktualizálása

-        Közös programok szervezése,

-        SZMK vezető időben történő és megfelelő tájékoztatása

Partneri kapcsolatok mélyítése a társintézményekkel, partnerintézményekkel

 

-        Együttműködési alkalmak és tartalmak bővítése

-        A partner intézményekkel szorosabb kapcsolat kiépítése, a már meglévő kapcsolat további erősítése, különös hangsúllyal az iskolákra és a szakszolgálatra

Szorosabb együttműködés a szociális háló többi tagjával: védőnő, gyermekorvos, óvodaorvos, munkánkat segítő szakemberek, intézmények.

 

-        Személyes kapcsolatfelvétel az érintett szakemberekkel, az együttműködés gyakorlatával kapcsolatos kérdések tisztázása, feladatok megbeszélése, pontosítása, folyamatos kapcsolattartás

Szociális segítővel szorosabb kapcsolat kialakítása

-        Személyes kapcsolatfelvétel a szociális segítővel, az együttműködés gyakorlatával kapcsolatos kérdések tisztázása, feladatok megbeszélése, pontosítása, folyamatos kapcsolattartás

Kapcsolatok mélyítése a székhely és telephely és a munkatársak között

-        Elérhetőségek (email cím, telefon), frissítése, aktualizálása és megosztása a munkatársakkal. Szükség szerint személyes látogatás, feladatok megbeszélése.

Nevelőtestület

Allergiával küzdő, diabéteszes gyermekek integrálása az óvodába

 

-        A DiabMentor elméleti- és gyakorlati képzések folyamatos követése, munkatársak beiskolázása.

-        Egészségügyi továbbképzések kihelyezett szervezése a székhely és telephelyeken: Életmentő technikák tanulása. Elvárás valamennyi dolgozó részvétele az anafilaxiás sokk kezelésével kapcsolatos képzésben.

A nevelés és fejlesztés a gyermekek és felnőttek számára egyaránt nyugodt légkörben, és megfelelő feltételek mellett történjen.

 

-        Gyermekek és felnőttek mentális egészségvédelme

-        Családias környezet és légkör feltételeinek megteremtése, biztosítása

A játékon keresztül tudományosan és sokoldalúan közvetíteni az ismereteket, és megalapozni a környezettudatos magatartást.

 

-        A szabad játék kitüntetett szerepének biztosítása

-        Játékos kísérletezések feltételeinek megteremtése mind a belső, mind pedig a külső tanulási környezetekben

Óvoda-iskola kapcsolatbővítése, az -átmenet feszültségeinek oldása

 

-        Több személyes kapcsolat és közös program az iskolákkal

-        A nevelést segítő szakemberek és az óvodapedagógusok hatékonyabb együttműködésének kidolgozása, hogy az iskola előtt álló gyermekekről pontosabb képet kapjunk

-        Tanulási motívumok fejlesztése az iskolába lépés előtt, hogyan tudják a gyerekek leghatékonyabban feldolgozni az óvodapedagógus és a tanító munkája közötti kontrasztot, a két intézménytípus közötti átmenet feszültségeinek oldását.

-        A szülők részvételének minél sokrétűbb biztosítása az óvodai nevelés / fejlesztési folyamataiban

Tehetséggondozás, tehetségazonosítás, tudásmegosztás

-        Célirányos együttműködés szakemberekkel

Környezettudatos szemlélet megalapozása. A játékon keresztül tudományosan és sokoldalúan közvetíteni az ismereteket

-        Játékos kísérletezések feltételeinek megteremtése mind a belső, mind pedig a külső tanulási környezetekben

Közösségépítés

 

-        Szervezetfejlesztés székhely/telephely szinteken: csapatot is erősítő szakmai programok, tapasztalatszerzési lehetőségek szervezése

Az óvodapedagógusok és a munkájukat segítők tudásuk legjavát adva, ismereteik folyamatos bővítésével neveljék és fejlesszék a gyermekeket.

 

-        A PP cél és feladatrendszerének eredményes megvalósítását célzó szakmai továbbképzéseken való részvétel→ a tanult ismeretek alkalmazása, megosztása

A PP óvodai nevelési alapelvei és értékei közül:

-        A „közösségi szokások és szabályok kialakítása és erősítése során a gyermeki autonómia tiszteletben tartása” a gyakorlatban.

-        Az “együttműködésre, kölcsönös tiszteletre, bizalomra, megértésre, türelemre és gyermeki aktivitásra épülő nevelés” az indulatos és agresszivitásra hajlamos gyerekekkel.

-        Nevelési célok és feladatok tudatos átgondolása

-        A családok bevonása, bevonódásuk biztosítása saját gyermekei személyiségfejlesztésébe

Családokkal jó kapcsolat kialakítása – tolerancia, bizalom kialakítása.

Gyermek aprólékos megfigyelése, pozitívum kiemelése.

 

-        Új gyermekek körében az óvodai beilleszkedést is segítő családi beszélgetés (fogadóóra) szervezése, lebonyolítása

-        Együttműködési alkalmak teremtése

-        Hiteles és következetes, a családi értékeket is képviselő pedagógia közvetítése

-        Megfelelő kommunikáció

-        Gyermekmegismerési technikák ismerete, pl. DIFER

A gyermek elfogadtatása a társak körében – tolerancia.

-        Szociális kompetenciák fejlesztése

Gyermeki és szülői jogok érvényesítése.

 

-        Köznevelési törvény vonatkozó tartalmainak biztos ismerete és hiteles képviselete

-        ENSZ Gyermeki Jogok ismerete

-        Fenti tartalmak hiteles képviselete a családi beszélgetések (fogadóóra, szülői értekezlet, családlátogatás) és a mindennapok során.

Felzárkóztatás megszervezés.

-        Egyénre, csoportra történő tervezés során a felzárkóztatással kapcsolatos teendők prioritást élvezzenek

-        Naprakész kapcsolat és együttműködés a segítő hálózat tagjaival

 

1.2. Pedagógiai folyamatok – Megvalósítás

 

-        Hogyan történik a tervek megvalósítása?

-        Milyen az intézmény működését irányító éves tervek és a beszámolók viszonya?

-        A nevelési év végi beszámoló megállapításai alapján történik a következő nevelési év tervezése

-        Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és a terv tényleges megvalósulásának a viszonya?

 

 

Célok

Kapcsolódó feladatok

Óvodavezető/helyettes

A törvényi változások bevezetése és a kollégák megfelelő tájékoztatása.

 

-        Folyamatos tájékoztatás

-        Szabályozó dokumentumok felülvizsgálata, módosítása

Törvényi változások tükrében a szabályozó dokumentumok felülvizsgálata.

 

-        A jogszabályi környezetváltozás lezárását követően az intézményi ütemezés pontosítása

Folyamatos továbbképzési lehetőségek biztosítása.

 

-        A PP cél és feladatrendszerét támogató képzési tartalmak mentén az alábbi területek preferálásával:

Módszertani képzés, mozgás és beszéd területeken 1 fő

Kommunikáció, konfliktus és stresszkezelés 1 fő

Gyermekvédelem 1 fő

Vezető utánpótlás nevelésre. Vezetői ambícióval lévő munkatársak aktivizálása, fokozott bevonása

-        Bevonódásuk ösztönzése és biztosítása 1 fő

Az ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI rendszer kidolgozása, kipróbálása.

-        Éves terv szerint

Digitalizálás.

 

-        Bekapcsolódási lehetőség biztosítása az oviKRÉTA képzéseibe → a KRÉTA felületekkel való ismerkedés egyénileg és a Munkatervben szabályozott módon, igény és vállalás szerint tapasztalatszerzés a tanügyigazgatási dokumentumok elektronikus vezetésében, a tapasztalatok megosztásában

-        A működési és pedagógiai feladatok ellátását támogató informatikai háttér folyamatos fejlesztése

Nevelőtestület

Kézműves délután szervezése a kollégáknak (pl.: adventi készülődés)

-        Nevelőtestületi feladat

Úgy legyen felépítve az éves terv, ami biztosítja az élmények elmélyítésének a lehetőségét (program összecsúszás elkerülése).

 

-        Aktív részvétellel tudatos és átgondolt tervezés / szervezés csoport, telephely és intézményi szinteken

Adminisztráció csökkentése

-        oviKRÉTA felület megismerése, kipróbálása annak érdekében, hogy 2024.09.01-től zökkenőmentes legyen a felület alkalmazása, benne a tanügyigazgatási dokumentumok (fejlődési napló, felvételi és mulasztási napló, csoportnapló) többek által már rég áhított elektronikus vezetése.

Óvodai hiányzások igazolásával kapcsolatos anomáliák orvoslása. Világos, mindenki, mindkét fél- szülő/orvos - számára elfogadható protokoll működtetése.

-        Házirend vonatkozó szabályaiknak elfogadása és betartatása

-        A jelenlét pontos és naprakész adminisztrálása; Felvételi és mulasztási napló, valamint az oviKRÉTA felületen a kipróbálást vállaló kollégák vonatkozásában

Gyakornok és mentor együtt dolgozzon egy csoportban a szorosabb munkavégzés miatt.

-        Jelenleg minden gyakornokunkat a már korábban kijelölt mentor támogatja

 

1.3. Pedagógiai folyamatok – Ellenőrzés

 

-        Hogyan működik az ellenőrzés az intézményben?

-        Az intézményi stratégiai alapdokumentumok alapján az intézményben belső ellenőrzést végeznek.

 

Az elmúlt nevelési évek kiemelt ellenőrzési területei vonatkozásában fontos elvárás minden pedagógussal szemben az óvodába járási kötelezettség nyomon követésére szolgáló alábbi tanügyi nyomtatványok gondos vezetése:

  • felvételi és mulasztási napló
  • óvodai csoportnapló
  • a kötelező óvodai foglalkozásokról való igazolatlan mulasztások dokumentációja
  • a Fejlődési napló

 

A belső ellenőrzés általános rendjének kialakítása és gyakorlata során továbbra is kiemelten kívánjuk érvényesíteni a vezetői feladatot ellátó kollégák fokozott bevonódásának biztosítását, melyet egyrészt az Új Teljesítményértékelési rendszer megalkotása és kipróbálása, valamint a munkafeladatok egyenletes elosztása, a felelősség és kötelezettségvállalás is indokol.

 

 

 

 

A belső ellenőrzés általános rendje

A működési és tanügyigazgatási feladatellátás mellett továbbra is kiemelten kezeljük az egészségszabályok biztosításával és betartásával kapcsolatos feladatok tervezett és eseti ellenőrzéseit, melyek belső rendjét az egyes telephelyek vezetői koordinálják, kiemelt hangsúlyt helyezve a higiénés szabályok folyamatos betartására és betartatására, valamint és havonkénti tisztasági szemlékre.

 

Hónap/nap/határidő

Ellenőrzés

célja

Ellenőrzés

területe

Alkalmazott módszer

Ellenőrzést

végző

Szeptember

01-től

folyamatosan

Egészségügyi elvárásoknak való megfelelés

Egészségügyi könyvek

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

01-től

folyamatosan

KIR- adatbázis naprakészsége

KIR- adatbázis és személyi anyagok

Megfeleltetés

Óvodavezető/helyettes

18.

Törzskönyv aktualizálása

Törzskönyv

Megfeleltetés

Óvodavezető/helyettes

15.

Tisztasági szemle 

Székhely és telephelyek

Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes (Részt vesz +1 fő dajka)

29.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók, valamint a kapcsolódó dokumentumok naprakészsége

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

30.

Munkavédelmi szemle bejárás

 

Székhely és telephelyek

Megfigyelés

Munkavédelmi megbízott

Munkatervben jelzett időpontok szerint

Család-óvoda kapcsolat megfelelőségének biztosítása

családi beszélgetések (szülői értekezletek, fogadó órák)

Megfeleltetés

Óvodavezető/helyettes

Október

02.

Statisztikai adatok pontos nyilvántartása

Csoport szintű nyilvántartás

-          csoportnaplók

Dokumentumelemzés

Összehasonlítás

Óvodavezető/helyettes

06.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

13.

Tisztasági szemle 

Székhely és telephelyek

Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes (Részt vesz +1 fő dajka)

Munkaterv szerint

Pedagógiai munka értékelése

Önértékelési kézikönyv szerint

Dokumentumelemzés

Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes

November

03.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

06.

A szülői kérelemhez csatolandó, tankötelezettség alóli felmentéshez szükséges dokumentumok előkészítettsége

Fejlődésmutató összegző adatlapok az óvodába lépéstől (évi két alkalom, az óvodapedagógus, szülőaláírásával ellátva).

Kész dokumentumok

-          Fejlődésmutató összegző adatlapok

Óvodavezető/helyettes

December

01.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

Január

05.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

12.

Tisztasági szemle 

Székhely és telephelyek

Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes (Részt vesz +1 fő dajka)

19.

Tervezési és értékelési dokumentumok elvárásnak történő megfelelése

Csoportnaplók

Fejlődési naplók/ Fejlődésmutatók a szülő aláírásával

Csoportnapló ellenőrző lap

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

Munkaterv szerint

Pedagógiai munka értékelése

Önértékelési kézikönyv szerint

Dokumentumelemzés

Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes

Február

02.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

Március

01.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

-          Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

08.

Tervezési és értékelési dokumentumok elvárásnak történő megfelelése – beépítve a teljesítményértékelési folyamatba

Csoportnaplók

Fejlődési naplók Fejlődésmutatók a szülő aláírásával /

Csoportnapló ellenőrző lap

-          Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

08.

Tisztasági szemle 

Székhely és telephelyek

-          Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes (Részt vesz +1 fő dajka)

Április

06.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

12.

Tisztasági szemle 

Székhely és telephelyek

Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes (Részt vesz +1 fő dajka)

Május

03.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

 

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

31.

Tisztasági szemle 

Székhely és telephelyek

Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes (Részt vesz +1 fő dajka)

Június

07.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

28.

Tervezési és értékelési dokumentumok elvárásnak történő megfelelése

Csoportnaplók

Fejlődési naplók/ Fejlődésmutatók a szülő aláírásával

Csoportnapló ellenőrző lap

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

Július

05.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

31.

Személyi nyilvántartás

OH felületre adatszolgáltatás

 

 

Önértékelések és teljesítményértékelések záró dokumentumai

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

Augusztus

16.

Tisztasági szemle 

Székhely és telephelyek

Megfigyelés

Óvodavezető/helyettes (Részt vesz +1 fő dajka)

31.

A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés

Felvételi és mulasztási naplók

Dokumentumelemzés

Óvodavezető/helyettes

31.

Tervezési és értékelési dokumentum elvárásnak történő megfelelése, lezárása

Csoportnaplók

 

Dokumentumelemzés

Lezárás

Óvodavezető/helyettes

 

 

GAZDÁLKODÁSSAL KAPCSOLATOS FELADATOK

 

Feladat

Érintett

Tartalom

Határidő

Felelős

Gyermekek adatbázisának frissítése

Óvodavezető/helyettes

kialakított adatbázis feltöltése pontos adatokkal, módosítások átvezetése

folyamatos

(szeptemberben kiemelt feladat)

Óvodavezető/helyettes

Dolgozók adatbázisának frissítése

Óvodavezető/helyettes

kialakított adatbázis feltöltése pontos adatokkal, módosítások átvezetése

folyamatos

(szeptemberben kiemelt feladat)

Óvodavezető/helyettes

Októberi statisztika elkészítése

Óvodavezető/helyettes

229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet

NKT.

2023. október 15.

Óvodavezető/helyettes

Jogszabályfigyelés

Óvodavezető/helyettes

Magyar Közlöny folyamatos figyelése

minden hónap utolsó napja

Óvodavezető/helyettes

Személyi dossziék elkészítése, karbantartása

Óvodavezető/helyettes

Nkt. 41.§ szerint

folyamatos (szeptemberben kiemelt feladat)

Óvodavezető/helyettes

 

1.4. Pedagógiai folyamatok – Értékelés

 

-        Hogyan történik az intézményben az értékelés?

-        Milyen a pedagógiai programban meghatározott gyermeki értékelés működése a gyakorlatban? 

-        Az intézményben a gyermeki fejlődést folyamatosan követik, a gyermeki fejlődést dokumentálják, elemzik, és az egyes évek értékelési eredményeit összekapcsolják, szükség esetén fejlesztési tervet készítenek.

-        Az óvodapedagógusok a gyermekek eredményeiről fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak szüleinek/gondviselőjének és az életkornak, fejlettségi szintnek megfelelő formában a gyermeknek.

 

Intézményértékelési feladatok – Éves ékelési terv - Az ellenőrzések – értékelések ütemezése

Jogszabályi háttér

A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. Tv. 159. (1)(4), 160. § (6)(7) bekezdéseire hivatkozva megváltozik a pedagógusok teljesítményértékelési rendszere.

Kiemelendő: 160. § (7): A munkáltató a teljesítményértékelés szabályainak alkalmazásával a pedagógus előmeneteli rendszer hatálya alá tartozó személy munkavégzése színvonalát, az általa nyújtott munkateljesítményt első alkalommal a 2024/2025 tanévre, óvodában foglalkoztatott esetén a 2024. szeptember 1-je és 2025. június 30-a közötti időszakra vonatkozóan értékeli. A teljesítményértékelés eredményeként a munkáltató első alkalommal 2025. szeptember 1-jével állapíthat meg a 98. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint módosított illetményt.

 

ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER SZERINTI PRÓBAMÉRÉS-ÉRTÉKELÉS (oviKRÉTA felület tartalmai szerint)

 

Az ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER megismerése, kipróbálása során az alábbi ellenőrzések értékelési adatai kerülnek felhasználásra.

 

-        A Felvételi és mulasztási naplók vonatkozásában - Elvárás minden óvodapedagógus részéről, hogy pontosan, és az aktuális határidőkkel valósuljanak meg az általában előforduló hibák/hiányosságok:

  • orvosi igazolások és azok megfelelősége

-        Csoportnaplók ellenőrzése során: Az értékelések (nevelési terv, tanulási tervekre történő reflexiók) koherenciájának biztosítása a tervezés során. Érvényesüljön a reflexiók hármas egysége.

-        Fejlődési naplók – egyéni fejlesztési tervek ellenőrzése során:

  • Az értékelési dokumentum elvárás szerinti tartalmainak naprakészsége minden gyermek vonatkozásában.
  • A Fejlődés mutató összegző adatlap a pedagógiai tervezés mellett a család-óvoda együttműködését szolgálja.

 

Pedagógiai-szakmai ellenőrzéssel – Minősítéssel érintettek köre

 

Ellenőrzés jellege

Érintettek

Időpont

Intézményi delegált

Pedagógiai-szakmai (tanfelügyeleti) ellenőrzés

-

-

-

Minősítő vizsga

S. D.

2024. 02. 13.

Cs-N. B./V.V.

 

Minősítési eljárás

Á-N. Zs.

2023.11.24.

Cs-N. B.

 

Mérés-értékelés - Tervezett mérések

Ssz.

Mérés területe

Érintettek köre

Mérés eszköze

módszere

Mérés

ideje

Felelős

Ki?

Kit?-Mit?

Egyéb érintett

  1.  

A gyermekek fejlettség állapota:

-        értelmi

-        lelki

-        szociális

-        testi

Óvodapedagógus

Minden gyermek

Visszacsatolás legalább két alkalommal:

 

Szülő

Fejlődési napló Fejlődésmutató összegző adatlap

 

folyamatos megfigyelés

egyéb mérés

Évi 2 alkalom:

10.31.

április 30.

Új gyermekek esetében első alkalommal

11.30.

Óvodapeda-gógusok

Fejleszthetőség:

-        A családok bevonásával egyéni szinteken valamennyi képesség terület fejlesztésére nagy hangsúlyt kell helyezni

-        Intézményi, telephelyi és csoport szintű eredmények tudatos fejlesztése

Fejlesztési irány:

-        Okok kutatása és megoldási utak keresése egyéni, csoport és intézményi szinteken egyaránt.

-        Mérési eredményekre alapozott tervezés egyéni, csoport, telephelyi és intézményi szinteken.

  1.  

DIFER állapotfelmérés

 

Fejleszthetőség:

Célszerű intézményi szinten célzottan, és több mérést is elvégezni (rövid DIFER)

Fejlesztés iránya:

-        DIFER képzésen történő részvétel

 

Kiemelés az ÚJ PEDAGÓGUS TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER óvodáknak BM- koncepcióból: „Az értékeléshez rendelkezésre álló adatok, információk forrásai: DIFER mérés (amennyiben rendelkezésre állnak az adott intézmény vonatkozásában), gyermek személyiségfejlődését nyomon követő dokumentum adatai (intézményi adminisztráció).

A DIFER képzést követően középső és nagycsoportokban az óvodapedagógusok által meghatározott terv szerint kerül sor a mérésekre, melyek eredményei beépülnek a Fejlődési napló tartalmaiba.

Fejlesztési irány:

  • Mérési módszer megismerése, alkalmazása
  • Mérés eredményeinek beépítése a nevelés-fejlesztés folyamatába egyéni és csoport szinteken
  1.  

Kulcsfolyamataink felülvizsgálata a jogszabályi környezet és az intézményi gyakorlat tükrében

 

Kulcs-folyamatok szabályozott-sága

 

 

Folyamat és

dokumentum elemzés

04.15.

 

 

-        Stratégiai és operatív tervezés: belső szabályozó dokumentumok felülvizsgálata

Fejlesztési irány: SZMSZ, Adatkezelési Szabályzat, Házirend, PP, Értékelési szabályzat, Gyakornoki szabályzat (eddig nem volt kötelező), Etikai Kódex, Panaszkezelési Szabályzat

- Intézményi önértékelés

Fejlesztési irány: A pedagógus önértékelések jogszabály által történő megszűnésével a pedagógiai gyakorlat belső ellenőrzésének újra szabályozása, szinkronban a. ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER elvárás/szempontjaival

-        Munkatársak képzése

-        Gyermekek fejlettségállapotának nyomon követése, értékelése

Fejlesztendő: Határidők betartása.

-        A GDPR-nak megfelelő adatkezelési protokoll működtetése

Fejlesztendő:

  • Nyilatkozatok időben történő beszerzése.
  • Új szülői nyilatkozatok törvényes kezelése:
    • Kötelező szülői nyilatkozat a gyermek egészségi állapotáról

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 46
Tegnapi: 66
Heti: 334
Havi: 2 975
Össz.: 275 034

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Munkaterv 2023-2024. I.
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »