ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

 

 

                                     Iktatószám: 

Ügyintéző: Telefonszám: E-mail:

Tárgy: 

 

BP/1009/06349-5/2021.

Sarvajcz Katalin +36 (1) 328-5834

sarvajcz.katalin@bfkh.gov.hu Jegyzőkönyv törvényességi ellenőrzés  során tett megállapításokról

 

J E G Y Z Ő KÖ N Y V

a törvényességi ellenőrzés során tett megállapításokról

Az ellenőrzött Fenntartó: Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.)

A törvényességi ellenőrzés helyszíne: Budapest Főváros Kormányhivatala Hatósági és Oktatási

Főosztály Oktatási és Köznevelési Osztálya (1056 Budapest, Váci utca 62-64. I. emelet 107. szoba)

A jegyzőkönyvet készítette: Sarvajcz Katalin oktatási ellenőrzési szakügyintéző

A törvényességi ellenőrzés megindítása: a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 34. §

(2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Kormányhivatala Hatósági és Oktatási Főosztály Oktatási és Köznevelési Osztálya (a továbbiakban: Kormányhivatal) 2021. szeptember 24. napján hivatalból törvényességi ellenőrzési eljárást indított Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61. – a továbbiakban: Fenntartó), mint az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61., OM azonosító száma: 201627 – a továbbiakban: Intézmény) köznevelési intézmény fenntartója fenntartói tevékenysége vonatkozásában.

A törvényességi ellenőrzés módja: iratellenőrzés iratbekéréssel

A törvényességi ellenőrzés tárgya:

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 34. § (2) bekezdése alapján annak vizsgálata, hogy a fenntartó a nevelési-oktatási intézményt az alapító okiratban és a

működéshez szükséges engedélyben meghatározottak szerint működteti-e”, továbbá a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet) 160. § a), b), h) pontjai alapján annak vizsgálata, hogy:

-      a fenntartónak van-e joga a tevékenység folytatásához, 

-      az alapító okirat, a működés megkezdéséhez szükséges engedély összhangban áll-e,          a nevelési-oktatási intézmény vezetőjének alkalmazása törvényes-e.

             

Oktatási és Köznevelési Osztály

Cím: 1056 Budapest, Váci utca 62-64.– Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 234. – KÉR azonosító: KHIV BUK HOF OKO Telefon: +36 (1) 328-5844

E-mail: oktatas@bfkh.gov.hu – Honlap: www.kormanyhivatal.hu

A törvényességi ellenőrzés megállapításai:

  1. 1.       A nevelési oktatási intézmény fenntartója tevékenységének folytatásához való jogának vizsgálata

1.1  Fenntartó a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta:

-        az Alapítvány 2020. december 17. napján kelt módosított alapító okiratát, mely szerint az alapítvány célja a gyerekek napközbeni ellátása, családi napközi, óvoda működtetése, 

-        a Gyulai Törvényszék Pk.60.106/2010/49. szám 2021. február 22. napján kelt végzését a civil szervezet nyilvántartási adatainak módosításáról,

-        a Fenntartó képviseletére jogosult személy, Madarász Károly 2012. szeptember 20. napján kelt aláírási címpéldányát.

 

1.2  A beküldött dokumentumok alapján megállapítható, hogy:

-        a Fenntartó rendelkezik az oktatási tevékenység folytatásához szükséges jogosultsággal,      Madarász Károly képviseleti jogosultsága továbbra is biztosított.

  1. 2.       Az alapító okirat és a működés megkezdéséhez szükséges engedély összhangjának vizsgálata

2.1  Fenntartó a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta:

-        az Intézmény 2021. május 25. napján kelt, módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát,

-        az Intézmény székhelyéül szolgáló ingatlanra (1149 Budapest, Pósa L. u. 61.) vonatkozó,

2021. január 1. napján kelt bérleti szerződést. A bérleti szerződést a felek határozatlan időtartamra, de minimum 5 évre kötötték. A bérleti szerződés értelmében a szerződést Felek 5 év után bármikor felmondhatják, azzal a kikötéssel, hogy a felmondás csak és kizárólag az adott oktatási év végével történhet meg.

 

2.2  A beküldött dokumentumok alapján megállapítható, hogy:

-        az Intézmény alapító okirata, és a jelenleg hatályos működéshez szükséges engedélyek (nyilvántartásba vétel módosításról szóló határozat üi. száma: BP/1009/05003-6/2021. működési engedély módosításáról szóló határozat üi. száma: BP/1009/00838-7/2021.) összhangban állnak egymással,

-        az Intézmény székhelyéül szolgáló ingatlan feletti rendelkezési jog biztosított.

  1. 3.       A köznevelési intézmény vezetője alkalmazási és kinevezési feltételeinek vizsgálata

3.1  Fenntartó másolatban a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta Buza Tímea intézményvezető:

-        Tessedik Sámuel Főiskola óvodapedagógus szakán a Körös Főiskola BTOI jogutód intézménye által 2000. június 23. napján kelt, PT B 0015401. sorszámon kiállított óvodapedagógus végzettségéről szóló főiskolai oklevelét, 

-        Kodolányi János Főiskola által 2014. december 6. napján kiállított B-KOZVPSZ-5/15.  sorszámú szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető szakképzettségéről szóló oklevelét,

-        2020. november 3. napján kelt határozatlan időtartamú, teljes munkaidő alkalmazására  vonatkozó munkaszerződését,

-        2021. január 29. napján kelt, 2021. január 9. napjától 2025. augusztus 15. napjáig szóló intézményvezetői kinevezését,

-        az intézményvezetői megbízására vonatkozó, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkára által 2020. december 17. napján kiadmányozott, VIII/7108-1/2020/KOZNEVIG iktatószámú, határozatlan időre szóló egyetértő nyilatkozatát.

    

3.2  A beküldött dokumentumok, valamint az Intézmény hatályos nyilvántartásba vételi határozatában foglaltak alapján megállapítható, hogy:

-        Buza Tímea intézményvezető megbízása megfelel az Nkt. 67. § (1) bekezdésében, valamint a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 21/A. §-ában előírt meghatározott megbízási feltételeknek, vagyis rendelkezik a pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai végzettséggel, intézményvezetői szakképzettséggel, határozatlan időre, teljes munkaidőre szóló munkaszerződéssel, valamint az oktatásért felelős miniszter egyetértő nyilatkozatával.

 

  1. 4.       Összegző megállapítás

A lefolytatott törvényességi ellenőrzés eredményeként összességében megállapítható, hogy a Fenntartónak joga van a tevékenység folytatásához; az Intézmény székhelyéül (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.) szolgáló ingatlan feletti rendelkezési jog határozatlan időtartamra biztosított. A nevelési-oktatási intézmény vezetőjének alkalmazása jogszerű; valamint az alapító okirat és a

működési engedély tartalma összhangban áll egymással.

A köznevelési intézmény fenntartója fenntartói tevékenységének törvényességi ellenőrzése során a köznevelési feladatokat ellátó hatóság jogsértést nem tárt fel, ezért a törvényességi ellenőrzést a jegyzőkönyv lezárásával befejezettnek tekinti. Az Ákr. 101. § (2) bekezdés második fordulata, valamint az Nkt. 34. § (2) bekezdése értelmében a hivatalból folytatott törvényességi ellenőrzés eredményéről a hatóság az ügyfél kérelmére hatósági bizonyítványt állít ki.

 

A jegyzőkönyv 3 oldal terjedelemben készült. A jegyzőkönyv egy példánya a Fenntartó számára elektronikus úton megküldésre kerül. A jegyzőkönyvben foglaltakra vonatkozóan észrevétel a kézhezvételtől számított 15 napon belül tehető. Budapest, - dátum a digitális aláírás szerint

dr. Sára Botond

kormánymegbízott megbízásából

                                                             Apollónia Aranka osztályvezető

Melléklet: -

Értesülnek:

1. Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61. –  elektronikus úton)

2. Irattár 

 

 

Ügyiratszám:

VE/52/00074-4/2021.

Tárgy: Az Aranyló Napraforgó Alapítvány

Ügyintéző:

Csete Miklós

törvényességi ellenőrzése

Szerv. egység:

Hatósági és Oktatási Osztály

 

Telefon:

06-88/620-038

             

 

 

             

 

Feljegyzés

 

az Aranyló Napraforgó Alapítvány 

 

törvényességi ellenőrzése során tett megállapításokról

 

A törvényességi ellenőrzés helyszíne: Veszprém Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Hatósági és Oktatási Osztály (székhelye: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1., 239. számú hivatalos helyiség; a továbbiakban: Kormányhivatal)

A törvényességi ellenőrzésről a feljegyzést készítette: Csete Miklós hatósági ügyintéző (Hatósági Főosztály, Hatósági és Oktatási Osztály)

A feljegyzés kelt: 2021. február 3.

A törvényességi ellenőrzés megindítása: az ellenőrzést hivatalból 2021. január 19. napjával, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 34. § (2) bekezdésében foglaltak alapján indította a Kormányhivatal 

A törvényességi ellenőrzés alá vont fenntartó: Aranyló Napraforgó Alapítvány (székhelye: 1149 Budapest XIV. kerület, Pósa Lajos utca 61., képviseletére jogosult személy: Madarász Károly kuratóriumi elnök; a továbbiakban: Fenntartó)

A törvényességi ellenőrzés tárgya: A Fenntartó törvényességi ellenőrzése az általa fenntartott Aranyló Napraforgó Óvoda(székhelye: 1147 Budapest XIV. kerület, Pósa Lajos utca 61.; OM azonosító: 201627; a továbbiakban: Intézmény) Veszprém megyében lévő feladatellátási helye, azaz az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda Funnykids Magánóvoda telephely (székhelye: 8248 Nemesvámos, Kossuth utca 79.; OM azonosító: 201627; a továbbiakban: Telephely) működésére vonatkozóan

A törvényességi ellenőrzés célja:

Annak ellenőrzése, hogy a Fenntartó a fenntartásában álló Telephelyet az alapító okiratban és a működéshez szükséges engedélyben meghatározottak szerint működteti-e.

A törvényességi ellenőrzés formája: iratbemutatás, az ügyfél nyilatkozata

A Kormányhivatal a törvényességi ellenőrzés megindításáról szóló, VE/52/00074-1/2021. ügyiratszámú, 2021. január 19-én kelt végzésben az alábbi iratok becsatolására hívta fel a Fenntartót: 

  • az Intézmény hatályos pedagógiai programja, szervezeti és működési szabályzata, házirendje, továbbképzési programja, 
  • a Fenntartó által az Intézményre vonatkozóan elkészített 2020. évi költségvetése, és a költségvetés elfogadását igazoló Fenntartói döntés, illetve az Intézmény/Telephely gazdálkodására vonatkozóan a 2018., 2019. évről készített pénzügyi beszámolók,
  • tulajdoni lap vagy megállapodások, bérleti szerződések, melyek igazolják a feladatellátást biztosító ingatlanok, helyiségek feletti rendelkezési jog meglétét a Telephelyre vonatkozóan,
  • az Intézményben végzett pedagógiai-szakmai munka Fenntartó általi kötelező értékeléséről készített dokumentum, a dokumentum nyilvánosságra hozatalának igazolása,
  • az intézményvezető éves beszámolója a 2019/2020. nevelési évre vonatkozóan,
  • a Fenntartó egyeztetési kötelezettséggel járó döntése (a Telephelyátszervezésével,feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával összefüggő döntések) esetén a kötelező véleményeztetési eljárás dokumentumai,
  • kötelező Fenntartói döntések a 2020/2021. nevelési évre vonatkozóan, a Telephelyet érintően: nevelési év megkezdése előtti döntések az indítható csoportok számáról, maximális csoportlétszám túllépésének engedélyezését tartalmazó döntés, intézményátszervezésről szóló döntés, szülői jogorvoslat alapján hozott döntések.
  • nyilatkozatok a Fenntartó részéről arról, hogy tartott-e ellenőrzést az Intézményben, amennyiben igen, mely tárgykörökben és milyen megállapításokat tett, valamint arról, hogy az Intézmény törvényes és szakszerű működése érdekében milyen intézkedéseket tett.

A Fenntartó az értesítésben foglaltak alapján 2021. január 20-án az alábbi iratokat küldte meg a Kormányhivatalnak:

  • a Fenntartó 2021. január 20. napján kelt kísérőlevele a kuratóriumi határozatokról,
  • a Fenntartó 2019. május 28-án kelt beszámolója az Intézmény 2018-es évi tevékenységéről,
  • a Fenntartó 2020. május 28-án kelt beszámolója az Intézmény 2019-es évi tevékenységéről,
  • az Intézmény vezetőjének 2020. május 25-én kelt éves szakmai beszámolója a 2019/2020. nevelési évre vonatkozóan,
  • az Intézmény 2020. nevelési évre vonatkozó jegyzőkönyve, és 5/2020 kuratóriumi határozata,
  • az Intézmény 2020. január 7-én kelt intézményi átszervezésről szóló jegyzőkönyve,
  • az Intézmény 2020. január 7-én kelt intézményi átszervezés elfogadásának kuratóriumi határozata,
  • az Intézmény 2020. május 25-én kelt Fenntartói ellenőrzési jegyzőkönyve,
  • az Intézmény vezetőjének 2019/2020-as nevelési évre vonatkozó éves fenntartói ellenőrzésekről szóló beszámolója,
  • az Intézmény vezetőjének év végi szakmai beszámolója a 2019/2020. nevelési évre vonatkozóan,
  • Fenntartó nyilatkozata a 2018/2019-es nevelési év óvodai férőhelyekről,
  • Fenntartó nyilatkozata a 2019/2020-es nevelési év óvodai férőhelyekről,
  • Fenntartó nyilatkozata a 2020/2021-es nevelési év óvodai férőhelyekről,
  • az intézményvezető személyi anyaga: EMMI egyetértése a kinevezéshez, munkaszerződése, végzettségét és szakképzettségét igazoló oklevél,
  • az Intézmény koronavírus helyzetre vonatkozó eljárási rendje,
  • 2019. május 31-én kelt beszámoló az Intézmény 2018. évi gazdasági működéséről, 
  • az Intézmény 2019. évi gazdasági működésének beszámolója, 
  • az Intézmény 2020. évi költségvetési tervezete,
  • az Intézmény 2020. május 25-én kelt pedagógiai programja, 
  • az Intézmény 2020. május 25-én kelt szervezeti és működési szabályzata,
  • az Intézmény 2020. május 25-én elfogadott házirendje,
  • az Intézmény 2018.május11-én elfogadott továbbképzési programja,
  • bérleti szerződés a 8248 Nemesvámos, Kossuth Lajos u. 79. szám alatti ingatlanra,

Az eljáró Kormányhivatal által tett megállapítások:

Összhangban áll-e az Intézmény alapító okirata, pedagógiai programja, és az Intézmény működési engedélye?

[20/2012. EMMI rendelet 160. § b) pont]

Az Intézmény hatályos alapító okiratának kelte: 2020. május 25.

Az Intézmény pedagógiai programjának kelte: 2020. május 25.

A Veszprém megyei feladatellátási helyekre vonatkozó hatályos működési engedély száma, kelte:  VE-09B/HAT/2029-18/2017.; 2017. július 28.

Az Intézmény pedagógiai programja tartalmazza az Intézmény alapító okiratában és a Telephelyre kiadott működési engedélyben meghatározott alapfeladatokat. A három dokumentum összhangban áll egymással.

 A Fenntartó jóváhagyta-e az Intézmény továbbképzési programját?

[Nkt. 83. § (2) bekezdés g) pont]                           

Az Intézmény 2018.09.01-től 2023.08.31-ig hatályos továbbképzési programját a Fenntartó képviselője 2018.05.11-én hagyta jóvá. A jóváhagyás tényét, illetve a Fenntartó képviselőjének aláírását a dokumentum tartalmazza.

A Fenntartó tartott-e ellenőrzést az Intézményben? Milyen intézkedéseket tett az Intézmény törvényes és szakszerű működése érdekében?

[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § c) pont]

A törvényességi ellenőrzésre megküldött dokumentum szerint a Fenntartó elvégezte az Intézmény pedagógiai-szakmai munkájának értékelését. Az értékelésről készített összefoglaló 2020.05.25-ei keltezésű. A Fenntartó vizsgálata kiterjedt a tanügyigazgatási tevékenységre, az Intézmény személyi és tárgyi feltételekkel való ellátottságára, a szakmai tevékenységre, nevelésre, a szervezet és a vezetés kapcsolatára, illetve kiemelt ellenőrzési területre, amely az Intézményben használt dokumentumok, illetve az óvodai hiányzások dokumentálásának vizsgálatát foglalta magában.    

A Fenntartó az Intézményben végzett szakmai munka eredményességéről készített-e értékelést? Közzétette-e honlapján, ennek hiányában a helyben szokásos módon?

[Nkt. 85. § (3) bekezdés]

A Fenntartó átfogó ellenőrzése során vizsgálta többek között az Intézményben végzett pedagógiaiszakmai munka eredményességét is.

A 2020.05.25-ei keltezésű dokumentum a Fenntartó honlapján elérhető:

(http://aranylonapraforgo.hupont.hu/65/anao-intezmenyvezetoi-beszamolo-20192020)

Az intézményvezető beszámolt-e a Fenntartónak az Intézmény tevékenységéről? [Nkt. 85. § (2) bekezdés]

A Fenntartó megküldte az intézményvezető 2019/2020. nevelési évről készített vezetői beszámolóját.

A Fenntartó által az Intézmény rendelkezésére bocsátott vagyon biztosítja-e az alapító okiratban meghatározott feladatok végrehajtását? A Fenntartó által elkészített éves költségvetés biztosítja-e a köznevelési törvényben meghatározott feladatok ellátását?

[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § d)-e) pont]

Az Intézmény rendelkezésére bocsátott források biztosítják az alapfeladatok végrehajtását, mivel a 2018. évi gazdasági működésről szóló beszámoló szerint az Intézmény kiadása 108.327 ezer Ftot, míg a tényleges bevétele 112.641 ezer Ft-ot tett ki. A 2019. évről készített beszámolóban a kiadások 90.479.487 mFt-nak megfelelő összegben merültek fel, a rendelkezésre álló bevételek ehhez képest 92.086.191 mFt-ot tettek fel. A 2020. évre 165.000 ezer Ft-nak megfelelő bevételt és ugyanennyi kiadást tervezték meg.

A Fenntartó meghatározta-e az Intézmény költségvetését?

[Nkt. 83. § (2) bekezdés c) pont]

A Fenntartó 2020. január 27-én tartott kuratóriumi ülésén 2/2020. kuratóriumi határozattal fogadta el az Intézmény 2020. évi költségvetését. 

A Fenntartó meghatározta-e az adott tanévben az Intézményben indítható csoportok számát?

[Nkt. 83. § (2) bekezdés d) pont]

A Fenntartó 2020. szeptember 1. kelt elnöki nyilatkozatában előadta, hogy a 2020/2021-es tanítási évben 4 csoportból 4 fog működni.

 Amennyiben szükség volt rá, a Fenntartó engedélyezte-e nevelési év elején/közben adott csoport esetében a maximális létszámtól való eltérést az Intézményben?

[Nkt. 25. § (7) bekezdés]

A Fenntartó a törvényességi ellenőrzésre nem küldött olyan dokumentumot, amely igazolná, hogy szükség volt a csoportlétszám emelésére a Veszprém megyei Telephelyen.

A szülők vagy a szülői szervezet jogszabálysértésre vagy érdeksérelemre hivatkozással nyújtottak-e be a Fenntartóhoz kérelmet? Betartotta-e a Fenntartó a jogorvoslati eljárásra vonatkozó szabályokat? [Nkt. 37-38. §]

A Fenntartó a törvényességi ellenőrzésre nem küldött olyan dokumentumot, amely igazolná, hogy volt példa jogorvoslati eljárás lefolytatására.

Az Intézmény rendelkezik-e állandó saját székhellyel és telephellyel?

[Nkt. 22. § (1) bekezdés, 23. § (10) bekezdés]

Az Intézmény Telephelyének használatát a 2020.04.30-án kelt bérleti szerződés biztosítja, amelyet a Fenntartó kötött Dr. Nagy Sándor Péter magánszeméllyel, mint a Telephelyül szolgáló ingatlan tulajdonosával. A használatba vétel határozatlan időtartamra szól azzal, hogy a felek a szerződést 5 év eltelte után bármikor írásban felmondhatják azzal a kikötéssel, hogy a felmondás csak és kizárólag az adott oktatási év végével történhet meg. 

A szervezeti és működési szabályzat, pedagógiai program, házirend jóváhagyásával kapcsolatos eljárás törvényes-e?

[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § f) pont, Nkt. 32. § (1) bekezdés i) pontja]

Az Intézmény pedagógiai programját, szervezeti és működési szabályzatát, illetve házirendjét egyaránt a nevelőtestület fogadta el, a Fenntartó jóváhagyta.

Az Intézmény vezetőjének alkalmazása törvényes-e?

[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § h) pont]

Az intézményvezetőt 2020. november 5-étől bízta meg a fenntartó, 5 évre. 

Határozatlan idejű, teljes munkaidőre szóló munkaszerződéssel rendelkezik. Megbízása előtt a Fenntartó beszerezte az oktatásért felelős miniszter egyetértését. 

Az intézményvezető óvodapedagógus, továbbá közoktatás-vezetői pedagógus szakvizsgával rendelkezik. 

A Fenntartó a Veszprém megyei feladatellátási helyekkel kapcsolatos döntései meghozatalakor betartja-e az előírt egyeztetési kötelezettségét?

[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § j) pont]

A Fenntartó nem hozott olyan döntést a Telephelyre vonatkozóan a 2020/2021. nevelési évre, amely egyeztetési kötelezettséget vont volna maga után.

A törvényességi ellenőrzés jogsértést nem tárt fel.

A törvényességi ellenőrzés további intézkedés megtétele nélkül lezárul.

k.m.f. 

.………………………….

Csete Miklós hatósági ügyintéző

 

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 67
Tegnapi: 158
Heti: 365
Havi: 2 127
Össz.: 277 398

Látogatottság növelés
Oldal: Hatósági ellenőrzések
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »