ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

 

Országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés - Intézményellenőrzés

Jegyzőkönyv

 

Intézmény neve:

Aranyló     Napraforgó        Alapítványi Óvoda

Intézmény OM azonosítója:

201627

Igazgató nevel bevont vezető neve:

Csík-Nagy Bettina

Balázsné Kabai Judit Marianna

Tagintézmény/intézményegység neve: (tagintézmény/intézményegység ellenőrzése esetén)

 

Feladatellátási hely azonosítója: (tagintézmény/intézményegység

ellenőrzése esetén az ellenőrzött/megtekintett tagintézmény/intézményegység feladatellátási hely azonosítója/azonosítói)

 

Tagintézményigazgató/lntézményegység-vezető neve:

(tagintézmény/intézményegység ellenőrzése esetén)

 

Vezető tanfelügyelő neve:

Nagy Krisztina Ildikó

Tanfelügyelő neve:

Hoffer Ivett Katalin

Tanfelügyelő neave:

Hadházi-Borsos Réka Kinga

Tanfelügyeleti látogatás helyszíne (cím):

1147 Budapest XIV. kerület, Lajos utca 61.

Tanfelügyeleti látogatás dátuma:

2025.05.15.

Tanfelügyeleti látogatás kezdő időpontja: (óra, perc)

8:30

Előkészítési szakasz

1,1. Kapcsolatfelvétel

Kapcsolatfelvétel időpontja, módja, személye

A kapcsolatfelvétel előzetesen telefonon történt az igazgató távolléte miatt a fenntartó képviselőjével, Szabó Ágnessel és elektronikus úton az intézménnyel 2025,04, 16-án.

 

            1.2.     Önénékelés áttekintése

Az intézményi önértékelés dokumentumai az informatikai felületen elérhetőek voltak-e? Amennyiben nem, milyen módon történt a hiánypótlás?

Nem, az intézményi önértékelés dokumentumai az informatikai felületen nem voltak megtalálhatók, pótlásuk elektronikus úton 2025.05.06-án történt.

             1.3.       Előzetes dokumentumelemzés

Az előző intézményellenőrzéshez és intézményi önértékeléshez kapcsolódó intézkedési tervek, a pedagógiai program, az egymást követő 2 tanév/nevelési év munkaterve és beszámolója, az SZMSZ, a továbbképzési program és beiskolázási terv, a mérési eredmények adatai és elemzésük az informatikai felületen elérhetőek voltak-e? Amennyiben nem, milyen módon történt a hiánypótlás?

Nem voltak elérhetőek, pótlásuk 2025. 04.17-én elektronikus úton történt (SZMSZ, Pedagógiai Program, munkatervek és beszámolók 2022/23 és 2023/24 nevelési évre, továbbképzési program). Az intézmény mérési eredmények adataival, illetve elemzésükkel nem rendelkezik. A módosított SZMSZ és a 2024/25 évhez kapcsolódó munkaterv 2025.04.27-én elektronikus úton érkezett.

2.             Helyszíni ellenőrzés/látogatás

              2.1.      Helyszíni dokumentumelemzés

Milyen dokumentumok vizsgálatára került sor?

Óvodai csoportnaplók, Képességmérési füzet, OviKréta, Fejlődési naplók, gyermeki produktumok

              2.2.      Interjúk

2.2.1. Kikkel készült a pedagógus interjú (létszám: fő/terület vagy munkaközösség)?

2 fő a Nefelejcs és a Százszorszép csoportból.

2.2.2. Kikkel készült szülői interjú (létszám: fő/osztály vagy csoport feltüntetése)?

Csoportonként egy-egy szülö jelent meg a látogatás napján, további két szülö az interjú kérdésekre elektronikus úton válaszolt.

2.2,3, Milyen, a Tanfelügyeleti kézikönyvben nem szereplő kiegészítő interjúkérdés(ek) feltevésére került sor a vezetővel készített interjú során?

Az igazgató-helyettes (bevont vezető) Balázsné Kabai Judit Marianna betegsége miatt személyesen nem volt jelen, hanem a vezetői interjú kérdéseire adott válaszait e-mailben küldte el, a látogatás napján, 2025.05.15én.

2.2.4. Milyen, a Tanfelügyeleti kézikönyvben nem szereplő kiegészítő interjúkérdés(ek) feltevésére került sor a pedagógusok képviselőivel készített interjú során?

Nem volt kiegészítő interjúkérdés.

2.2.5. Milyen, a Tanfelügyeleti kézikönyvben nem szereplő kiegészítő interjúkérdés(ek) feltevésére került sor a szülők képviselőivel készített interjú során?

Nem volt kiegészítő interjúkérdés.

               2.3.      Bejárás

Az intézménynek van(nak)-e telephelye(i)? Ha igen, annak (/azok) bejárása is megtörtént?

Az intézménynek van telephelye, az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda Meggyeskert Óvoda telephely (3530 Miskolc, Meggyesalja utca 31. Meggyesalja u.31. (hrsz.: ”)), amelynek bejárása nem történt meg, annak földrajzi távolsága miatt.

2.4.     A látogatás a Látogatási beosztások (adminisztráció) oldalon szereplő helyszínen valósult meg: Igen

Nem — indoklás (Miért nem a Látogatási beosztások (adminisztráció) oldalon szereplő helyszínen valósult meg a látogatás?):

  1. Rendkívüli események

Volt-e az ellenőrzést befolyásoló rendkívüli esemény? Amennyiben volt, annak leírása és az arra tett intézkedések.

Az intézmény igazgatója Csík-Nagy Bettina gyesen van, jogviszonya jelenleg passzív. A bevont vezető Balázsné Kabai Judit Marianna akut betegsége miatt nem volt jelen. Az interjú kérdéseire a válaszait emailben küldte el. Ennek következtében a forgatókönyvben az előzetesen tervezett időpontok módosultak.

  1. Az ellenőrzésben réezt vett további személyek felsorolása, ha volt ilyen (országos nemzetiségi önkormányzat delegáltja, a nemzetiség nyelvét beszélő pedagógus).

Nem volt további személyJelen.

  1. A látogatáson az Oktatási Hivatal által kirendelt auditor is jelen volt.

Igen , . .. (auditor neve)..... (aláírása)

Nem

  1. A vezető (tagintézmény-igazgató/intézményegység-vezető), az ellenőrzésben részt vett további személyek (országos nemzetiségi önkormányzat delegáltja, a nemzetiség nyelvét beszélő pedagógus) megjegyzései, amennyiben az eljárással kapcsolatban megjegyzést kívánnak tenni.

Nem kívántak megjegyzést tenni.

Dátum (helyszín, év, hó, nap): Budapest, 2025.05.15.

Jegyzőkönyv zárásának ideje: 12 óra 00 perc

Nagy Krisztina Ildikó

Hoffer Ivett Katalin

vezető tanfelügyelő

tanfelügyelő

Aláírók:

Hadházi-Bo os Réka Kinga Balázsné tanfelügyelő az ellenőrzésben érintett

A fenntartó nevében Szabó Ágnes írta alá a jegyzőkönyvet az igazgató-helyettes meghatalmazottjaként.

Az ellenőrzésben részt vett további személy (ha volt ilyen): Nem volt további személy.

 

 

 
 

Apollónia Aranka 2024.12.10. 15:54:28

 

 

 

 

 

 

                                     Ügyiratszám: 

Ügyintéző:

Telefonszám: E-mail:

Tárgy: 

 

 

BP/1009/03529-5/2024.

Szalai Piroska +36 1 328 5849

szalai.piroska@bfkh.gov.hu Jegyzőkönyv törvényességi ellenőrzés  során tett megállapításokról

J E G Y Z Ő KÖ N Y V

a törvényességi ellenőrzés során tett megállapításokról

Az ellenőrzött Fenntartó: Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.)

A törvényességi ellenőrzés helyszíne: Budapest Főváros Kormányhivatala Hatósági és Oktatási Főosztály Oktatási és Köznevelési Osztálya (1035 Budapest, Váradi utca 15.)

A jegyzőkönyvet készítette: Szalai Piroska oktatási ellenőrzési szakügyintéző

A törvényességi ellenőrzés megindítása: a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 34. §

(2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Kormányhivatala Hatósági és Oktatási Főosztály Oktatási és Köznevelési Osztálya (a továbbiakban: Kormányhivatal) 2024. november 11. napján hivatalból törvényességi ellenőrzési eljárást indított az Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61. – a továbbiakban: Fenntartó), az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61., OM azonosító: 201627 – a továbbiakban: Intézmény) köznevelési intézmény fenntartója fenntartói tevékenysége vonatkozásában.

A törvényességi ellenőrzés módja: iratellenőrzés iratbekéréssel.

A törvényességi ellenőrzés tárgya:

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 34. § (2) bekezdése alapján annak vizsgálata, hogy a fenntartó a nevelési-oktatási intézményt az alapító okiratban és a működéshez szükséges engedélyben meghatározottak szerint működteti-e”, továbbá a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet) 160. § b) és h) pontjai alapján annak vizsgálata, hogy:

-     az alapító okirat, valamint a működés megkezdéséhez szükséges engedély összhangban áll-e, -           a nevelési-oktatási intézmény vezetőjének alkalmazása törvényes-e.

A törvényességi ellenőrzés megállapításai:

  1. 1.       Az alapító okirat és a működés megkezdéséhez szükséges engedély összhangjának vizsgálata

1.1 Fenntartó a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta:

-       az adatszolgáltatás teljességére vonatkozó nyilatkozatát,

-       az Intézmény 2024. augusztus 16. napján kelt módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát, 

-       az Intézmény székhelyéül szolgáló ingatlanra (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.) vonatkozó 2021. január 1. napján kelt bérleti szerződést, amely szerint Varga Zoltán, mint tulajdonos

Oktatási és Köznevelési Osztály

Cím: 1035 Budapest, Váradi utca 15. – Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 234. – KÉR azonosító: KHIV BUK HOF OKO

Telefon: +36 (1) 328-5844 – E-mail: oktatas@bfkh.gov.hu – Honlap: www.kormanyhivatalok.hu

2

 

2021. január 1. napjától határozatlan időtartamra bérbe adja az „ingatlan kb. 70 %-át” („2 db 50-50 nm csoportszoba, emeleti öltöző, 4 db wc-kézmosó, 1 db emeleti tálalókonyha, 1 db földszinti tálalókonyha megosztott használata, 1 db földszinti öltöző közös használata, személyzeti öltöző közös használata, 1 db irodai szoba (emelet), a közös udvar kb 70%-a). Megjegyzés: 

A Kormányhivatal áttekintette az Intézmény székhelyéül (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61., 31485/32 helyrajzi szám) szolgáló ingatlanra vonatkozó 2024. december 4. napján a földhivatali közhiteles nyilvántartásból lekért „E-hiteles tulajdoni lap – Teljes másolatot”, amely szerint az ingatlan 1/1 tulajdoni hányada Varga Zoltán tulajdonát képezi.

2.2 A beküldött dokumentumok alapján megállapítható, hogy:

-       az Intézmény 2024. augusztus 16. napján kelt alapító okirata és a működést biztosító hatályos engedélyek (nyilvántartásba vétel módosításról szóló határozat üi. száma: BP/1009/03470-3/2024., működési engedély módosításáról szóló határozat üi. száma: BP/1009/00838-7/2021.) összhangban állnak egymással,

-       az Intézmény székhelyül szolgáló ingatlan feletti rendelkezési jog biztosított.

  1. 2.      A köznevelési intézmény vezetője alkalmazási és kinevezési feltételeinek vizsgálata

2.1  Fenntartó másolatban a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta Csík-Nagy Bettina igazgató:

-       az Apor Vilmos Katolikus Főiskola által 2015. január 22. napján kiadott 49/2015 sorszámú óvodapedagógus szakképzettségét igazoló oklevelét,

-       az Eötvös Loránd Tudományegyetem által 2024. július 5 napján kiadott ELTE-PPK-

2095/2024 sorszámú         oklevelét       „szakvizsgázott             pedagógus,       közoktatási       vezető” szakképzettségéről,

-       a 2024. január 15. napján kelt határozatlan időtartamú, teljes munkaidőre és pedagógus, munkakörre szóló köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyba történő kinevezését, valamint a 2024. szeptember 13. napján kiadmányozott kinevezés módosítását,

-       a 2024. augusztus 23. napján kelt „Kinevezési okirat”- át, amely szerint a Fenntartó határozatlan időtartamra kinevezi Csík-Nagy Bettinát az Intézmény igazgatói feladatainak ellátására,

-       a 2024. szeptember 13. napján kelt „Megbízási okirat”- át, amely szerint a Fenntartó határozatlan időtartamra kinevezi Csík-Nagy Bettinát az Intézmény igazgatói feladatainak ellátására a „(…) a köznevelési államtitkár által 2024. szeptember 12-én kiadott BM/24507-

1/2024 ügyiratszámú egyetértése alapján 2024. szeptember 13-tól”, 

-       a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára által 2024. szeptember 12. napján kiadmányozott BM/24507-1/2024. iktatószámú egyetértő nyilatkozatát, amely szerint „(…)A beküldött dokumentumok alapján megállapítom, hogy Csík-Nagy Bettina (…) rendelkezik az igazgatói megbízáshoz a jogszabályban meghatározott valamennyi feltétellel. Fentiek alapján egyetértésemet adom ahhoz, hogy a fenntartó – Aranyló Napraforgó Alapítvány  – Csík-Nagy Bettinát bízza meg az igazgatói feladatok ellátásával jelen egyetértő nyilatkozat kézhezvétele napjától határozatlan időtartamra az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (…)  nevelési-oktatási intézményben.”

2.2  A beküldött dokumentumok alapján megállapítható, hogy:

– Csík-Nagy Bettina igazgatói megbízása megfelel a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény (a továbbiakban: Púétv.) 26. §-ában és a 73. § (1)-(3), (13)-(14) bekezdéseiben, valamint a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 25-26. §-aiban meghatározott megbízási feltételeknek, rendelkezik a pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges szakképzettséggel, pedagógus szakvizsga keretében szerzett igazgatói szakképzettséggel, szakmai gyakorlattal, határozatlan időre, teljes munkaidőre szóló kinevezéssel, valamint a köznevelésért felelős miniszter egyetértő nyilatkozatával.  

 

3

 

  1. 3.      Összegző megállapítás:

A lefolytatott törvényességi ellenőrzés eredményeként összességében megállapítható, hogy az Intézmény székhelyéül szolgáló ingatlan feletti rendelkezési jog biztosított; a nevelési-oktatási intézmény igazgatójának alkalmazása jogszerű; az alapító okirat és a működést szabályozó határozatok összhangban állnak egymással.

A köznevelési intézmény fenntartója fenntartói tevékenységének törvényességi ellenőrzése során a köznevelési feladatokat ellátó hatóság jogsértést nem tárt fel, ezért a törvényességi ellenőrzést a jegyzőkönyv lezárásával befejezettnek tekinti.

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 101. § (2) bekezdés második fordulata, valamint az Nkt. 34. § (4) bekezdése értelmében a hivatalból folytatott törvényességi ellenőrzés eredményéről a hatóság az ügyfél kérelmére hatósági bizonyítványt állít ki.

 

A jegyzőkönyv 3 oldal terjedelemben készült. A jegyzőkönyv egy példánya a Fenntartó számára postai úton megküldésre kerül. A jegyzőkönyvben foglaltakra vonatkozóan észrevétel a kézhezvételtől számított 15 napon belül tehető. A jegyzőkönyv az Nkt. 34. § (2) bekezdésében foglaltak alapján megküldésre kerül a költségvetési hozzájárulást folyósító szerv részére is. Budapest, - dátum a digitális aláírás szerint

dr. Sára Botond

főispán megbízásából

Apollónia Aranka osztályvezető

 

Melléklet: -

Értesülnek:

  1. Aranyló Napraforgó Alapítvány(1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.) – elektronikus úton
  2. Magyar Államkincstár – elektronikus úton
  3. Irattár 
Weblap látogatottság számláló:

Mai: 102
Tegnapi: 119
Heti: 221
Havi: 1 827
Össz.: 323 389

Látogatottság növelés
Oldal: Hatósági vizsgálatok jegyzőkönyvek, határozatok
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2025 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »