ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

A DOKUMENTUMOT DiCITALlS

                                                                                                                                                      Magyar                                                                                                                                         ALÁÍRÁSSAL

Államkincstár Magyar Allamkincstár

 

Budapesti és Pest Vánneoyei Igazgatóság

Államháztartási Iroda

Iktatószám: BPM-ÁH1/4662-5/2023.

Ügyintéző:

Telefonszám: (l) 429

Aranyló Napraforgó Alapítvány

Madarász Károly részére kuratóriumi elnök

Tárgy: Összefoglaló jegyzőkönyv és nyilatkozat megküldése

Tisztelt Elnök Úr!

Mellékelten megküldöm a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat (1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.) gyermekjóléti szolgáltató Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Harangvirág Családi Bölcsőde és Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Margaréta Családi Bölcsőde (mindkettő címe: 1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.) telephelyei vonatkozásában 2023. június 21-én

 

lefolytatott helyszíni ellenőrzésről készített BPM-ÁHI/4662-5/2023.- iktatószámú összefoglaló jegyzőkönyvet, valamint a fenntartó által kitöltendő és visszaküldendő ,.Nyilatkozat”-ot.

Kérem, hogy az elektronikus aláírással vagy elektronikus hitelesítéssel ellátott „Nyilatkozat”ot, illetve nyilatkozatától fiiggően a szintén elektronikus aláírással vagy elektronikus hitelesítéssel ellátott észrevételeit a jelen összefoglaló jegyzőkönyv kézhezvételtől számított 20 napon belül szíveskedjen megküldeni a Magyar Államkincstár MAKPER Hivatali Kapuján (KRID: 434024334) keresztül, a https://magyarorszag.hu/szuf weboldalon elérhető Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (a KÖZIGAZGATÁS, JOG / Kérelem benyújtása menüpontban) megtalálható „HKÉR - Az egyházi, nemzetiségi önkormányzati és nem állami humánszolgáltatást nyújtó fenntartók támogatásával kapcsolatos keresetlevelek, fellebbezések, fizetési kedvezmény iránti kérelmek, beadványok” elnevezésú űrlap igénybevételével.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatosan felhívom a figyelmét, hogy az AVDH hitelesítés nem felel meg az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezéseinek. Hitelesítésként a szervezethez köthető e-aláírás, vagy e-bélyegző fogadható el.

Tájékoztatom továbbá, hogy amennyiben az összefoglaló jegyzőkönyv kézhezvételétől számított 20 napon belül az esetleges észrevételeivel együtt nem küldi vissza a Nyilatkozatot, az Igazgatóság az összefoglaló jegyzőkönyvben foglaltakat elfogadottnak tekinti.

Budapest, a digitális aláírás szerinti időpontban

Melléklet: Összefoglaló jegyzőkönyv

Nyilatkozat

Készült: 1 példányban

Kapják: Fenntartó (elektronikus úton); Igazgatóság

1138 Budapest, Váci út 188. Postacím:1389 Budapest, Pf.:105.

Hivatali Kapu: MAKPER - KRID szám: 434024334

Magyar

Államkincstár

Budapesti és Pest Vármegyei Igazgatóság

Államháztartási Iroda

BPM-ÁHV4662-5/2023.

Ügyintéző:

Telefonszám: (1) 429-

Tárgy: hatósági ellenőrzés

ÖSSZEFOGLALÓ JEGYZÓKÖNYV

az Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.) nem állami intézményfenntartót (a továbbiakban: Fenntartó) a fenntartásában lévő Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat (1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.) gyermekjóléti szolgáltató

(a továbbiakban: Szolgáltató) Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Harangvirág Családi Bölcsöde és Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Margaréta Családi Bölcsőde (mindkettő címe: 1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.) telephelyei (a továbbiakban együtt: Telephelyek) által ellátott feladatok alapján a 2022. január 1-től 2022. december 31-ig terjedő időszakban megillető költségvetési támogatások elszámolásának helyszíni ellenőrzéséről.

Az ellenőrzés célja annak megállapítása volt, hogy a támogatás  igénybevétele és elszámolása megfelel-e a jogszabályi előírásoknak, valamint  a jogszerű felhasználás követelményei a vizsgált időszakban biztosítottak voltak-e.

Az ellenőrzést a Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Vármegyei Igazgatóság (a továbbiakban: Igazgatóság) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 54. S (1) bekezdés a) pontja és az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Átr.) 19. S-ában foglalt felhatalmazás alapján folytatta le.

Az ellenőrzött támogatások:

      Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény (a továbbiakban: 2022. évi Kvtv.) 2. melléklet I. 1.3.2.12.1. Családi bölcsőde — önálló feladatellátás,

      az Átr. 29/C. S-a és 4. melléklete szerint a 2022. évi bérintézkedésekhez kapcsolódó támogatás.

Ellenőrzött időszak:

2022. január 1 — 2022. december 31.

Ellenőrzés ideje:

2023. június 21.

Ellenőrzés helye:

1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.

Ellenőrzést végezték:

S. Cs. (az ellenőrzés vezetője) és B. L. ellenőrzési referensek

Megbízólevél száma:

BPM-ÁH1/4662-2/2023.

Ellenőrzési program száma:         BPM-ÁHV4662-1/2023.

Az ellenőrzés során a Fenntartó és a Telephelyek részéről jelen volt:

Madarász Károly kuratóriumi elnök meghatalmazásával Szabó Agnes főtanácsadó

 

1138 Budapest, Váci út 188. Postacím: 1389 Budapest, Pf.:105. Hivatali Kapu: MAK_PER - KRID szám: 434024334.

 

Jogszabályi háttér:

       2022. évi Kvtv.,

       Áht. ,  a oyermekek védelméről és a ayámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.),  a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló 703/2021. (XII. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 703/2021. Korm. rendelet),  a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 415/2015. Korm. rendelet),

       a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 328/2011. Korm. rendelet),  a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet (a továbbiakban: 15/1998. NM rendelet).

Az ellenórzött dokumentumok, nyilvántartások: Általános dokumentumok:

       Az engedélyes szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásába (a továbbiakban: szolgáltatói nyilvántartás) történő bejegyzéséről, valamint a szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzett adatainak módosításáról szóló jogerős, végleges határozatok.

       A működést engedélyező hatóság által kiadott igazolások.

       Bankszámlaszerződés, aláírási címpéldány.

       A mutatószámok megállapításához kapcsolódó fenntartói ellenőrzések írásos anyagai, dokumentumok, nyilvántartások.

       Számviteli nyilvántartás, a 2022. évi főkönyvi kivonatok, az 5. és 9. számlaosztályhoz tartozó főkönyvi kartonok, valamint a támogatás felhasználását igazoló egyéb dokumentumok.  A 2022. évre vonatkozó számlák, bevételi pénztárbizonylatok.

A vizsgált jogcímekhez kacsolódó dokumentumok:

      A Gyvt. 139. (1) bekezdés szerinti személyi nyilvántartás.

      A Gyvt. 139. S (2)-(3) bekezdése szerinti - az ellátott adatait tartalmazó - nyilvántartás.

      A Gyvt. 32. S (5) bekezdés b) pontja szerinti írásbeli megállapodás a Fenntartó vagy az általa megbízott személy és a kérelmező, illetve törvényes képviselője között.

            A Gyvt. 33. (3) bekezdés c) pontja szerinti szülői nyilatkozat.

      A 328/2011. Korm. rendelet 2. melléklete szerinti „Az ellátási napokon az ellátást igénybe vevők jelen- vagy távollétének dokumentálása” nyilvántartás (a továbbiakban: napi nyilvántartás).

      Szakmai program, házirend.

      Munkaügyi nyilvántartások, munkaszerződések, munkaköri leírások, a szolgáltatást nyújtó személyek, kisgyermeknevelők, segítő személy és a koordinátor alkalmazásával kapcsolatos dokumentumok; a szolgáltatást nyújtó és a kisgyermeknevelő személyekre vonatkozó képesítést igazoló dokumentumok, jelenléti ívek, szabadság nyilvántartás, bérjegyzékek. A helyettesítést igazoló dokumentumok.

MEGÁLLAPÍTÁSOK

Az Igazgatóság az ellenőrzés tervezett időpontjára 2023. június 21 -ét, míg helyszínéül a Szolgáltató székhelyét jelölte ki. Az Igazgatóság az ellenőrzést a tervezett időpontban és helyszínen folytatta le.

Az Igazgatóság a helyszíni ellenőrzés elősegítése érdekében kérte a Fenntartótól az elszámolásában közölt adatok név szerinti részletezését tartalmazó kimutatások (a továbbiakban: Tanúsítványok) kitöltését, és az ellenőrzés megkezdését megelőzően e-mailben történő megküldését. A Fenntartó a Tanúsítványokat kitöltötte és e-mailben megküldte az Igazgatóság részére.

A helyszíni ellenőrzés során BPM-ÁHI/4662-4/2023. számon jegyzőkönyv (a továbbiakban: Jegyzőkönyv) készült. A Jegyzőkönyv mellékletét képezik az alábbi Tanúsítványok, melyeket a Fenntartó képviselője a helyszíni ellenőrzés során aláírásával hitelesített:

       2. számú melléklet: Elszámolás a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Harangvirág Családi Bölcsőde szolgáltató 2022. évi támogatásának felhasználásáról, a szolgáltatói bevételek és kiadások alakulásáról (a továbbiakban: 2. számú Tanúsítvány),

       3. számú melléklet: Tanúsítvány a Szolgáltatónál vezetett egyéb adatokról a 2022. évben — Harangvirág Családi Bölcsőde (a továbbiakban: 3. számú Tanúsítvány),  4. számú melléklet: Tanúsítvány az ellátási napok 2022. évi alakulásáról napi bontásban — Harangvirág Családi Bölcsőde (a továbbiakban: 4. számú Tanúsítvány),

       5. számú melléklet: Tanúsítvány a Szolgáltatónál 2022. évben ténylegesen foglalkoztatott munkavállalókról — Harangvirág Családi Bölcsőde (a továbbiakban: 5. számú Tanúsítvány),

       8. számú melléklet: Elszámolás a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Margaréta Családi Bölcsőde szolgáltató 2022. évi támogatásának felhasználásáról, a szolgáltatói bevételek és kiadások alakulásáról (a továbbiakban: 8. számú Tanúsítvány),

       9. számú melléklet: Tanúsítvány a Szolgáltatónál vezetett egyéb adatokról a 2022. évben Margaréta Családi Bölcsőde (a továbbiakban: 9. számú Tanúsítvány),

       10. számú melléklet: Tanúsítvány az ellátási napok 2022. évi alakulásáról napi bontásban

Margaréta Családi Bölcsőde (a továbbiakban: IO. számú Tanúsítvány),

       11. számú melléklet: Tanúsítvány a Szolgáltatónál 2022. évben ténylegesen foglalkoztatott munkavállalókról — Margaréta Családi Bölcsőde (a továbbiakban: 11. számú Tanúsítvány).

A. ÁLTALÁNOS MEGÁLLAPíTÁSOK

Az ellenőrzött időszakra vonatkozóan a Fenntartó rendelkezett a Telephelyek számára kiállított jogerős, végleges szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzésről szóló határozatokkal. A helyszíni ellenőrzés során a Fenntartó az alábbi határozatok eredeti példányát bocsátotta az ellenőrzést végzők rendelkezésére:

Telephely

Iktatószám

Nyilvántartásba történő bejegyzés hatályossá válása és formája

Tevékenység

Engedélyezett és befogadott férőhelyek száma

Ellátási terület

Napraforgó Családi

Bölcsőde Hálózat

Harangvirág

Családi Bölcsőde

BP/0502/2148/7/2016.

2017.01.01.

határozatlan

hálózatban működtetett családi bölcsöde

5/5 férőhely

Magyarorszáo közigazgatási területe

Napraforgó Családi

Bölcsőde Hálózat Margaréta

Családi Bölcsőde

BP/0502/2150/6/2016.

2017.01.01.

határozatlan

7/7 férőhely

BP/0502/47-5/2022.

2022.01.14.

határozatlan

8/8 férőhely

A jelzett szolgáltatás összhangban van a 2022. évi Kvtv. 2. melléklet I. 1.3.2.12.1. pontjában meghatározott költségvetési támogatás jogcímével, melyre vonatkozóan a Fenntartó az igénylését és elszámolását benyújtotta.

Az ellenőrzés során bemutatásra kelült a Fenntartó bankszámlaszerződésének és a képviseletére jogosult személy aláírási címpéldányának eredeti példánya, amely dokumentumok megegyeznek az Igazgatóságra benyújtottakkal.

A végleges szolgáltatói nyilvántartásba vételről szóló határozatok lefedték a teljes vizsgált időszakot. A Fenntartó csak a befogadott ellátotti létszám után számolt el támogatást.

A támogatás jogalapjára a 2022. évi Kvtv. 43. (1) bekezdés a) pontja, a felhasználására vonatkozóan a 43. (3) bekezdése, a 9. melléklet II. Támogatások megállapításának, felhasználásának és elszámolásának szabályai 1. 1. A nelll állami szociális fenntaftó részére központi költségvetésből biztosított támogatás jogcím alá tartozó jogcímekre vonatkozó közös szabályok 1.12. pontja, valamint az Átr. 16. (1) bekezdése tartalmaz rendelkezéseket.

A 2022. évi Kvtv. 43. (l) bekezdés a) pontja szerint:

43. (1) Az Országoíilés a szociális, gyerłnekjóléti, gyermekvédelmi közfeladalot ellátó intézményt, szolgáltatást fenntartó egyházi jogi személy, civil szervezet, közalapítvány, orszáaos nemzetiségi önkormányzat, települési vagy területi nemzetiséci önkormányzat, gazdasági társasá% és a humánszolgáltatásí alaptevékenységként végzó, az Szja tv. hatálya alá tartozó egyéni vállalkozó (a továbbiakban együtt: nem állałni szociális fenntartó) részére támogatást állapít meg a következők szerint:

a) a támogatás a nenł állami szociális fenntartót a települési önkormányzatok 2. melléklet [...] 1.3.2.12.1 Családi bölcsőde - önálló feladatellátás jogcímmel, [...]azonos jogcímeken, összegben és feltételek mellett illeti meg,

A 2022. évi Kvtv. 43. (3) bekezdése szerint:

(3) A nem állami szociális fenntartó az (1) bekezdés alapján megállapított támogatás teljes összegét a folyósítást követő 15 napon belül köteles annak az intézménynek átadni, amelyre tekintettel a támogatás megállapítására sor került.

A 2022. évi Kvtv. 9. melléklet II. l . l . 1.12. pontja szerint:

1.12. A 2. melléklet I. rész [...] 1.3.2.12.1 Családi bölcsőde - önálló feladatellátás jogcím, [...] szerinti támogatást a nem állami szociálisfenntartók az általukfenntartott intézményben foglalkoztatott munkatársak béréhez, valamint az ehhez kapcsolódó szociális hozzájárulási adójához, és az intézmény működésével összefüggő egyéb kiadásaikhoz használhatják fel. Ezen támogatások - a 2. melléklet II. rész 1.1. pontjától eltérően - 2023. január 31-éig használhatóakfel. ”

Az Átr. 16. (1) bekezdése szerint:

16. S (1) A fenntartó a támogatás felhasználását, nem önállóan gazdálkodó szolgáltatók esetén a fenntartó és az egyes szolgáltatók gazdálkodását, továbbá a szolgáltató a támogatás és a térítési díj felhasználását a számviteli rendjében feladatonkénti bontásban, elkülönítetten köteles kezelni. Az euházi kiegészítő támogatást a számviteli rendben a többi támogatástól elkülönítetten kell kezelni. '

A támogatás felhasználása:

A Fenntartó részére a 2022. évi elszámolásáról hozott BPM-ÁHI/1579-4/2023. számú határozatban (a továbbiakban: Elszámoló határozat) megállapított támogatás összege — a vizsgált Telephelyek vonatkozásában 18.641.816 Ft volt, mely összeg a vizsgált időszakban felhasználásra került az alábbiak szerint:

 

Elszámoló határozat ala •án a Fenntartót me illető támo atás összeoe:

18.641.816 Ft

Ebből: Családi bölcsőde támogatása

11.121.304 Ft

Bérkompenzáció az Atr. 291C. S-a és 4. melléklete alapján

6.462.832 Ft

Szociális ágazati összevont pótlék támogatása

1.057.680 Ft

Főkönyvi kivonattal alátámasztott, a 2. és 8. számú Tanúsítványok szerinti mííködési kiadások összesen:

30.516.458 Ft

Ebből: Személyi jellegű kiadások

15.121.800 Ft

Kifizetett j árulékok

1.438.970 Ft

Különféle szolgáltatások

8.062.865 Ft

Egyéb működési kiadások

5.892.823 Ft

Az ellenőrzött szárnviteli dokumentumok (2. és 8. számú Tanúsítványok, a Jegyzőkönyv 14. számú mellékletét képező 2022. évi főkönyvi kivonatok, valamint a bankszámlaszerződés és bérjegyzékek) vizsgálata során az alábbiak kerültek megállapításra.

      A Szolgáltató nem önálló jogalany, nem önállóan gazdálkodik, külön bankszámlával nem rendelkezik, így a Fenntartó a támogatást nem adta át a részére.

      A Fenntartó a költségvetési támogatás teljes összegét a Szolgáltató és Telephelyei alapfeladatainak ellátására, működési és fenntartási kiadásaira fordította és 2023. január 3 1 -ig felhasználta.

      A Fenntartó a számviteli rendjében az egyes családi bölcsődéket, valamint a támogatás és a térítési díj felhasználását feladatonkénti bontásban elkülönítetten kezelte.

      A bérjegyzékek vizsgálata alapján a kifizetésre került bérek összege megfelelt a jogszabályi előírásoknak és összhangban voltak a munkaszerződésekben rögzített adatokkal.

Az Igazgatóság felhívja a Fenntartó figyelmét a 2022. évi Kvtv. 43. S (3) bekezdésében foglaltak betartására.

        B.     AZ IGÉNYBEVETT TÁMOGATÁSRA VONATKOZÓ MEGÁLLAPÍTÁSOK

Családi bölcsőde — önálló feladatellátás a 2022. évi Kvtv. 2. melléklet I. 1.3.2.12.1. pontja szerint

 

 

Jogcímszám

Tám ogatásijogcím

Előirányzat

(millió forintban)

Fajlagos összeg

114

1.3.2.12.1.

Családi bölcsőde — önálló feladatellátás

 

879 850forint/fó

 

 

A 2022. évi Kvtv. 2. melléklet II. 37. pontja szerint:

, 37. 1.3.2.12. Családi bölcsőde jogcím

37.1. A táłnogatás az önkorłnányzat által fenntartott családi bölcsödébe beíratott és ellátott gyerłnekek után vehető igénybe.

37.2. Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült számának figyelembevételével meghatározott gondozási napok száma osztva 230-cal, elszámolásnál a havijelentőlapok szerinti, naponta ténylegesen ellátásban részesülő gyerłnekek szóna alapján összesített éves gondozási napok száma osztva 230-cal.

37.3. Az ellátottak között

a)            2-szeres szorzóval kellficelembe venni a sajátos nevelési igényú, valamint koraifejlesztésre, gondozásra jogosult gyernłekeket,

b)           1,1-szeres szorzóval kellfigyelembe venni a hátrányos helyzeííí gyerynekekeí és

c)            1,2-szeres szorzóval kellficelembe venni a halmozottan hátrányos gyermekeket.

37.4. Az 1.3.2.12.3. Gyvt. 145. (2c) bekezdés b) pontja alapján befogadást nyert napközbeni gyerłnekfelüoeletjogcíłn szerinti támogatás a Gyvt. 145. (2c) bekezdés b) pontja alapján 2017. január 1. előtt befogadásí nyert és 2017. január 1-jétől az átalakult napközbeni oermekfelügyeletet fenntartó önkormányzatokat illeti jneg. '

A 2022. évi bérintézkedésekhez kapcsolódó támogatás az Atr. 29/C.       és 4. melléklete szerint

, 9/D. A 2022. évi bérintézkedésekhez kapcsolódó támogatás

29/C. S (l) 2022. január—december hónapokra a 2022. évi minimálbér és garantált bérminimum kołnpenzációja, a bölcsőde, mini bölcsöde esetében a łninimälbér és garantált bérmininzum anelés łnellett a 20%o-os béremelés ellentételezése céljából kiegészíl.ö támogatásra (a továbbiakban:

bérkompenzáció) az a fenntartó jogosult, amelynek a 2022. évre a 4. melléklet szerinti szolgáltatás után a Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény (a továbbiakban: Kvfi'4.) alapján támogatást állapítottak nzeg.

(2)          A 2022. évi bérkonvenzáció alapja az az ellátotti létszáłn. férőhelvszám vagv feladategység. amely után a iogosultsági időszakra a fenntartónak a támogatást megállapították. Az e rendelet szerinti pótigény és lełnondás esetén a 2022. évi bérkompenzáció is a tánzogatás módosult alapja után jár.

(3)          A 2022. évi bérkompenzáció fajlagos összegeit a 4. melléklet határozza meg. A személyes gondoskodást nyújtó szociális, germekjóléti, gyermeh'édelmi közfeladatot ellátó intézményt, szolgáltatást fenntartó gazdasági társaságot — ide nen? érfi'e a nonprofit gazdasági társaságot — és egyéni vállalkozót a 4. melléklet szerinti támogatás 30%-ának megfelelő támogatás illeti łneg.

(4)          A 2022. évi bérkołnpenzáció után nem jár egyházi kiegészító' támogatás.

(5)          Azon jogcímekmél, amelyeknél a Kvfi'4. 9. melléklete az Otí meghatározott esetekben eltérő łnértékú (eltérő arányban meghatározott) támogatást állapít łnec, azt a 4. łnelléklet szerinti bérkompenzációs támogatásra is alkalmazni kell.

(6)          Az igazgatóság a 2022. évi bérkompenzációt hivatalból állapítja łneg.

(7)          Az igazgatóság a 2022. évi bérkompenzáció

a)           2022. január—február hónapokrajutó időarányos részét 2022. február 10-éig egy' összegben,

b)          2022. łnárcius—december hónapokrajutó idóarányos részét havonta, havi ecenló' részletekben folyósítja, kivéve, ha a bérkompenzációról a fenntartó az igazgatósághoz intézett írásbeli nyilatkozatával lemondott.

(8) A 2022. évi bérkompenzáció

a)            felhasználására a jogosultság alapjául szolgáló támogatásra vonatkozó, a Kvtv4. 2. és 9. mellékletében meghatározott szabályokat,

b)           elszáłnolására, ellenózésére és visszafizetésére e rendelet szabályait kell alkalmazni.

(9) A szenvedélybetegek részére nyújtott alacsonyküszöbú ellátás, az utcai szociális munka és a Biztos Kezdet Gyerekházak esetében a bérkompenzáció biztosítására a támogató szolgáltatás és a közösségi ellátások finanszírozásának rendjéről szóló 191/2008. (VII. 30.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően került sor.

Az Átr. 4. melléklete szerint:

 

 

 

Kvtv4. 2. és 9. łnelléklete szerintijogcímek

Kiegészító' táłnogatás összege/év

18.

2. naelléklet 1.3.2.12.1. Családi bölcsöde - önálló feladatellátás, valamint a Kvtv. 43. (6) bekezdésében foglalt munkahelyi bölcsőde

511 300forint/fó

1. A Telephelyekre vonatkozó közös megállapítások

A Gyvt. 139. S-ában foglaltaknak megfelelően a Telephelyek a személyes gondoskodásban részesülő személyekről nyilvántartást (a továbbiakban: személyi nyilvántartás) vezetnek. A személyi nyilvántartás vizsgálata során megállapítást nyert, hogy azok tartalmazták az ellátást igénybe vevők fenti jogszabályban előírt, kötelezően vezetendő adatait.

Ellenőrzésre kerültek a Gyvt. 32. (5) bekezdés b) pontja által meghatározott, az intézményfenntartó vagy az általa megbízott személy és az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője között létrejött megállapodások (a továbbiakban: megállapodás). Valamennyi megállapodás tartalmazta az ellátás kezdetének időpontját és az ellátás megszűnésének lehetséges módjait.

A 3. és 9. számú Tanúsítványokban szereplő valamennyi ellátott esetében kötöttek megállapodást, és azok tartalmazták a jogszabályban előírt adatokat. A beíratott és a támogatás szempontjából figyelembe vett gyermekek létszáma egyetlen alkalommal és összesen sem haladta meg a szolgáltatói nyilvántał•tásban szereplő engedélyezett férőhelyszámot.

A személyi nyilvántartásokban és a megállapodásokban vezetett adatok alapján a 3. és 9. számú Tanúsítványokban szereplő összes ellátott magyar állampolgár.

Az ellátottak életkora megfelelt a jogszabályi előfrásoknak, sajátos nevelési igényú, korai fejlesztésre, gondozásra jogosult gyeł•meket, valamint hátrányos helyzetú, illetve halmozottan hátrányos helyzetú gyermeket nem gondoztak.

A 3. és 9. számú Tanúsítványokban szereplő ellátottak vonatkozásában a Fenntartó megszüntette a bölcsődei ellátást, ha az ellátott a harmadik életévét

 január l. és augusztus 31. között tölti be, az adott bölcsődei nevelési év véaéia,  szeptember l. és december 31. között tölti be, szintén az adott bölcsődei nevelési év végéig.

A Telephelyeken nem gondoztak olyan gyermeket, aki a harmadik életévét betöltötte, de testi vagy szellemi fejlettségi szintje alapján még nem érett az óvodai nevelésre és bölcsődei gondozását legfeljebb a negyedik életévének betöltését követő augusztus 3 1 -ig meghosszabbították.

Az ellenőrzés vizsgálta a napi nyilvántartást, melynek vezetése megfelelt a jogszabályi előírásoknak, annak adattaltalmából a támogatás alapját képező feladatmutatók meghatározásához szükséges létszámadatok egyértelműen megállapíthatók.

Az elszámolás alapját a napi nyilvántartás szerinti, naponta ténylegesen ellátásban részesülő gyermekek száma alapján összesített éves gondozási napok száma képezte.

A Fenntartó vezette az ellátottak adatait tartalmazó — a Gyvt. 139. (2)-(3) bekezdéseiben, a 2022. évi Kvtv. 2. melléklet II. 21.1.3. 21.1.7. pontjában, továbbá a 415/2015. Korm. rendelet 7. S-ában előírt .,Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről” igénybevevői elektronikus nyilvántartást (a továbbiakban: KENYSZI nyilvántartás). A Fenntartó az ellátottak adatait nyilvántartásba vette és attól az időponttól vette igénybe a támogatást, amikor a nyilvántartásba vettek ellátását az időszakos jelentés szerint ténylegesen megkezdte. Az ellátás megszűnése esetén a megszűnés napjáig számolták el az ellátási napokat.

A Fenntartó az időszakos jelentési kötelezettségét teljesítette, a KENYSZI nyilvántartásban szereplő adatok teljes mértékben alátámasztják a napi nyilvántaflásban rögzített igénybevételeket.

Az ellenőrzés során bemutatott szakmai programok és házirendek alapján a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Harangvirág Családi Bölcsőde hétfőtől csütörtökig 8.00 és 16.00 óra között, pénteki napokon 8.00 és 14.00 óra között, a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Margaréta Családi Bölcsőde hétfőtől péntekig 8.00 és 16.00 óra között biztosította az ellátást.

Az ellenőrzés során bemutatásra kerültek a szolgáltatást nyújtó személy (G. A.), a kisgyermeknevelők (J. D. és P. V. Zs.), a segítő személy (V. Z.) és a koordinátori feladatokat ellátó személy (szintén J. D.) munkaügyi dokumentumai (munkaszerződések, azok módosításai, munkaköri leírások, végzettséget igazoló dokumentumok), melyekre vonatkozóan az adatokat az 5. és 11. számú Tanúsítványok tartalmazzák.

Az ellenőrzés megállapította, hogy a családi bölcsődékben a szolgáltatást nyújtó személlyel, a kisgyermeknevelőkkel, a segítő személlyel és a koordinátorral a Fenntartó munkaszerződést kötött. A munkavállalók napi munkaideje a családi bölcsődék nyitva tartási idejéhez igazodott, munkabérük elérte a 703/2021. Korm. rendeletben előírt kötelező legkisebb munkabért.

-8-

A családi bölcsődékben a szolgáltatást nyújtó személy, a kisgyermeknevelők és a helyettesítő (F. Zs.) rendelkeztek a 15/1998. NM rendelet 51/G. Sa szerinti, a munkakör betöltéséhez előírt tanfolyammal, illetve képesítéssel. A Fenntartó igazolta, hogy a szolgáltatást nyújtó személy, a kisgyermeknevelők és a segítő személy betegsége vagy egyéb váratlan esemény bekövetkezése esetén a helyettesítés megoldott.

Az 5. és 11. számú Tanúsítványok, valamint a helyszínen bemutatott jelenléti ívek, munkaügyi dokumentumok és szabadság nyilvántartások alapján megállapítható, hogy a Fenntartó teljesítette az előírt személyi feltételeket.

2. Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Harangvirág Családi Bölcsőde

A Fenntartó a vizsgált jogcímen a 2022. január l . és 2022. december 31. közötti időszakra benyújtott elszámolása során 1.155 gondozási nap alapján számított 5,02 fős feladatmutató után részesült támogatásban.

A Fenntartó a 4. számú Tanúsítványban is 1.155 gondozási napot tüntetett fel, mely megegyezik a napi nyilvántartásban szereplő adatokkal és a KENYSZI nyilvántartásban (Jegyzőkönyv 6. és 7. számú mellékletei) rögzített igénybevételekkel.

Az ellenőrzés során megállapított, a 2022. évi támogatás szempontjából figyelembe vett gondozási napok száma 1.155, amelyből a 2022. évi Kvtv. 2. melléklet II. 37. pontjában meghatározott 230-as osztószám figyelembevételével kiszámított éves átlagos feladatmutató 5,02 fő, amely megegyezik az elszámolás során elfogadott feladatmutatóval.

3. Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Margaréta Családi Bölcsőde

A Fenntartó a vizsgált jogcímen a 2022. január 1. és 2022. december 31. közötti időszakra benyújtott elszámolása során 1.752 gondozási nap alapján számított 7,62 fős feladatmutató után részesült támogatásban.

A Fenntartó a IO. számú Tanúsítványban is 1.752 gondozási napot tüntetett fel, mely megegyezik a napi nyilvántartásban szereplő adatokkal.

A Fenntartó a KENYSZI nyilvántartásban (Jegyzőkönyv 12. és 13. számú mellékletei) 1.753 igénybevételt rögzített.

A napi- és a KENYSZI nyilvántartás közötti eltérés oka:

A Fenntartó 2022. április 30. napjára (szombat, munkaszüneti nap) tévesen rögzített I igénybevételt a KENYSZI nyilvántartásban, melyet a napi nyilvántartás nem támaszt alá. A családi bölcsőde a nevezett napon zárva volt, ellátást nem biztosított.

Tekintettel a fentiekre a KENYSZI nyilvántartásban jelentkező gondozási nap többletet az Igazgatóság nem veszi figyelembe, a feladatmutató megállapítása során a IO. számú Tanúsítvány adatait veszi alapul.

Az ellenőrzés során megállapított, a 2022. évi támogatás szempontjából figyelembe vett gondozási napok száma 1.752, amelyből a 2022. évi Kvtv. 2. melléklet II. 37. pontjában meghatározott 230-as osztószám figyelembevételével kiszámított éves átlagos feladatmutató 7,62 fő, amely megegyezik az elszámolás során elfogadott feladatmutatóval.

                                                                 c.                                                       ÖSSZEGZÉS

A Fenntartó 2022. évi elszámolásáról hozott BPM-ÁHI/1579-4/2023. számú határozatban megállapított, illetve az ellenőrzés alapján a Fenntartót a 2022. január 1-től december 31-io terjedő időszakban ténylegesen megillető támogatás igénybevételének alapjául szolgáló feladatmutatók alakulása:

ellenörzött Telephely

ellenőrzött támogatás jogcíme

A támogatás fajlagos összege

(Ft/f'ó)

Az Elszámoló határozatban elfogadott feladatmutató

Az ellenőrzés során megállapított tényleges feladatmutató

Eltérés feladatmutató

Napraforgó Családi

Bölcsöde Hálózat

Haranoviráa

Családi Bölcsőde

 

879.850

5,02

 

0

2022. évi bérkompenzáció**

511.300

Napraforgó Családi

Bölcsőde Hálózat Margaréta

Családi Bölcsöde

 

879.850

7,62

7,62

 

2022. évi bérkompenzáció**

511.300

Osszesen:

1.1.3.2.12.1.*

879.850

12,64

12,64

 

2022. évi bérkompenzáció **

511.300

*   A 2022. évi Kvtv. 2. nzelléklete táblázatban megjelölt pontja szerintijogcím. ** Az Átr. 291C.           és 4. melléklete szerint.

Az ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy a vizsgált

*   támogatások elszámolása megfelelt a jogszabályi előírásoknak, valamint

*   támogatások jogszerű felhasználásának követelményei az ellenőrzött időszakban biztosítottak voltak.

Amennyiben a Fenntartó a jelen összefoglaló jegyzőkönyvben foglaltakat elfogadja, és észrevételt nem tesz, úgy az Igazgatóság az ellenőrzést lezártnak tekinti.

Megállapításokat alátámasztó bizonyítékok: Jegyzőkönyv és mellékletei.

Tájékoztatom továbbá, hogy az Átr. 4. S (4) bekezdése alapján az Igazgatóság a támogatás ügyében lefolytatott ellenőrzésről készített összefoglaló jegyzőkönyv másolatát elektronikus levélben megküldi működést engedélyező hatóságnak.

Budapest, 2023. június 27.

Vizsgálatot végzők részéről:

 

S. Cs.   B. L. ellenőrzési referens   ellenőrzési referens

Jelen összefoglaló jegyzőkönyvet jóváhagyom:                  

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 89
Tegnapi: 1
Heti: 673
Havi: 3 106
Össz.: 278 377

Látogatottság növelés
Oldal: MÁK ellenőrzések CSABŐ
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »