ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

JEGYZŐKÖNYV

 

Amely készült az ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY (székhely: 1149 Budapest, Pósa L. utca 61.) 1106 Budapest, Váltó utca 40. szám alatt, 2020. január 02.-án. A kuratóriumi gyűlés 17: 00 órakor megkezdődött.

A kuratórium ülésen jelen vannak Madarász Károly kuratóriumi elnöke, Surányi Orsolya kuratóriumi tag, Felber Zsuzsanna kuratóriumi tag, Szabó Ágnes megbízott, Peller-Varga Csilla Fb. elnök, Trefeli Renáta óvodavezető. A jegyzőkönyvet Surányi Orsolya vezeti. A kuratórium szavazatképes. A jegyzőkönyv, egyben jelenléti ívként is szolgál.

Napirendi pontok:

1, Madarász Károly kuratóriumi elnök köszönti a kuratóriumi tagokat és külön köszönti Peller-Varga Csilla Fb. elnököt, Szabó Ágnes megbízottat, Trefeli Renáta intézményvezetőt. Mindenkinek sok erőt és kitartást kíván az új évre.

2, Madarász Károly kuratóriumi elnök elmondja, hogy az Fb-vel és a könyvelő irodával egyeztetve, valamint figyelembe véve az EMMI gyermek étkezés támogatására küldött állásfoglalását továbbra is biztosítható és ezzel egyúttal az alapító célkitűzését és megvalósítandó ismét biztosítani tudja az alapítvány egyéb forrásból a bruttó nyersanyag ár szülőkre hárítandó összegét. Így a gyermekétkeztetést ingyenesen tudja biztosítani az Alapítvány mind az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda, mind pedig a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat gyermekei számára. Egyúttal kéri, hogy az étkezési térítési díj 2020. évi szabályzata, ezen pont kuratóriumi határozatának függvényében legkésőbb 2020. február 20.-ig készüljön el. Kéri a kuratóriumot, hogy a célszerinti támogatást fogadja el.

3, Surányi Orsolya kér szót és elmondja, hogy egyre nagyobb kereslet mutatkozik a bio étkezésre. Javasolja, hogy ebben a tárgykörben körbe néznek beszállító után, első körben a budapesti intézmények számára. Tudja, hogy jóval magasabb az adagár, de a szülők szívesen megfizetnék a felárat, ha tudják, hogy vegyszer mentes tiszta ételt fogyasztanak a gyermekek. Az elnök kérdezi, hogy a javaslatot elfogadja-e a kuratórium, akként, hogy a tag legyen a bio étkezés koordinátora.

4, Surányi Orsolya tag beszámol a gyermeklétszám alakulásáról, az óvodába a telephelyeket is beleszámítva 125 gyermek jár, a családi bölcsődékbe: 48 fő, az össz alkalmazotti létszám összevontan: 34 fő. Elmondja azonban azt is, hogy 5 gyermek is október 01 után került óvodai felvételre, illetve már most nagy az érdeklődés a székhely óvoda leendő plusz férőhelyeire. Kéri az elnök a kuratóriumtól adatok elfogadását.

5, Madarász Károly kuratóriumi elnök elmondja, hogy szintén az FB-vel és a könyvelő irodával egyeztetve és a törvényeket figyelembe véve nem javasolja tandíj, vagy térítési díj bevezetését az óvodában. Kérdezi, hogy valakinek van-e észrevétele, nincs. Kéri a tagokat, hogy a tandíj, vagy térítési díj mentességet fogadja el az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei vonatkozásában a 2020. évben.

6, Madarász Károly elnök felkéri az óvodavezetőt, hogy a most étkezési térítési díj alapján készítse el, legkésőbb 2020. február 15.-ig a 2020. évi étkezési térítési díj szabályzatot. A meghosszabbított határidőre azért tesz javaslatot, mivel az ételbeszállítókkal, valamint a bio étkezési koncepció alapján konkrét adatok addig válnak a rendelkezésére. Kérdezi a kuratóriumot van-e valakinek hozzáfűzni valója, nincs. Kéri az elhangzottak elfogadását.

7, Madarász Károly felkéri T. könyvelő irodát, hogy a most elfogadott étkezési térítési díj mentességet figyelembe véve készítse el a Napraforgó Családi bölcsőde hálózat 2020. évi tervezett költségvetését, a szülői térítési díj meghatározásával együtt. Surányi Orsolya kér szót és javasolja, hogy a költségvetés elfogadására legkésőbb 2020. január 07.-ét jelöljék ki, mivel a szülőkre hárítandó díj megfizetése tárgy hónap 10. Az elnök úr kéri az elhangzottak elfogadását.

8, Madarász Károly javasolja, hogy továbbra is legyen mind az alapítvány, mind az óvoda segítségére Szabó Ágnes, és ismét készüljön vele megbízási szerződés, de javasolja, hogy a megbízást -az évek óta tartó kiváló, és nélkülözhetetlen munkája miatt- korlátlan időre hozzák létre úgy, hogy a megbízási díj változása miatt ne kelljen azon módosítani. A felmondás feltételeit a szerződésben természetesen pontosan meg kell határozni. Kéri Szabó Ágnes, hogy a szerződés tervezetet készítse el 5 munkanapon belül és küldje be a részére. Javaslata, egyeztetve a könyvelőirodával, hogy a megbízási díj mind az Alapítvány, mind az óvoda részéről éves szinten legyen 990.000.- - 990. 000.-Ft. Kifizetése mindenképpen átutalással kell, hogy történjen, két részletben, első részletre a február végéig időpontot javasolja, a második részletre pedig december hónapot. A megbízási szerződés aláírása ezen napirendi pont megszavazásával, külön kuratóriumi határozatott nem igényel.

9, Surányi Orsolya javasolja, hogy ugyan úgy, mint az előző éveben is V. Z.-vel készüljön megbízási szerződés kertgondozásra takarításra a Családi napközi korábban már elfogadott telephelyein, illetve külön az óvoda részére is. Nem javasolja a határozatlan idejű szerződést, maradna az éves szinten. Munkadíjnak az évi 980.000.- - 980.000.- Ft javasolja Kérdezi az elnök, hogy valakinek van-e véleménye, nincs, kéri a javaslat elfogadását. A megbízási szerződés aláírása ezen napirendi pont megszavazásával, külön kuratóriumi határozatott nem igényel.

10, Madarász Károly végezetül beszámol arról, hogy sajnos a tagok részéről is szóba került a visszavonulás, amit nem vesz jó szívvel, mert most úgy érzi, mintha ő lenne ezért felelős. Kéri a tagokat, hogy fontolják meg majdani döntéseiket, és ne befolyásolja őket adott esetben az ő lemondása. Tudja, hogy így voltak hárman egy csapat és már összeszokott módon, apránként a saját hibáikból tanulva, sokszor egymás támogatva haladtak előre. Elmondja, hogy valójában számított akár arra is, hogy valamelyik tag veszi át az ő helyét. Azonban mindenképpen elmondja, hogy bármilyen belső személyi változás csak akkor történhet meg, ha az alapítvány feladatait ugyan ilyen módon zavartalanul tudja ellátni, hiszen felelősségük jól tudja óriási. A jövőre nézve az átszervezésekkel kapcsolatos tervek megvalósítása mindenképpen segítség lehet, erre nézve kéri a tagokat, hogy dolgozzanak egy tervet, javaslatot a következő kuratóriumi ülésre. Kéri a tagoktól a javaslatának elfogadását.

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, ingyenes gyermekétkeztetést az Alapítvány mind az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda, mind pedig a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat gyermekei számára. Az étkezési térítési díj 2020. évi szabályzata legkésőbb 2020. február 20.-ig kell, hogy elkészüljön.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Surányi Orsolya bio étkeztetéssel kapcsolatos javaslatát, azzal, hogy az ajánlat kidolgozásának véghatárideje 2020. február 05.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,Surányi Orsolya tag beszámolóját a gyermeklétszám és munkavállalói létszám alakulásáról.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, tandíj, vagy térítési díj mentességet az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei vonatkozásában a 2020. évben.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy az óvodavezető készítse el a 2020. évi étkezési térítési díj szabályzatot legkésőbb 2020. február 15.-ig, azzal, hogy a bio étkezés eredményét is vegye figyelembe, külön szabályzatban.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a Napraforgó Családi bölcsőde hálózat 2020. évi tervezett költségvetésének elfogadására legkésőbb 2020. január 07.-ig kerüljön sor, figyelembe véve a most 1. pontban elfogadott étkezési térítési díj mentességet.

7, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Szabó Ágnessel korlátlan idejű megbízási szerződés létrehozását, mind az Alapítvány, mind az óvoda részéről, az éves megbízási díj mind a két szerződővel évi 990.000.- - 990. 000.-Ft, átutalással, két részletben. A megbízási szerződés aláírása külön kuratóriumi határozatott nem igényel.

8, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, V.Z-vel 2020. évre vonatkozó megbízási szerződés létrehozását, mind az Alapítvány, mind az óvoda részéről, az éves megbízási díj mind a két szerződővel évi 980.000.- - 980. 000.-Ft, átutalással, két részletben. A megbízási szerződés aláírása külön kuratóriumi határozatott nem igényel.

9, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Alapítvány intézményeinek átszervezésére vonatkozó tervezet előkészítését, legkésőbb 2020. január 07.-ig.

A taggyűlés befejezésének időpontja 19:30.

Kelt: Budapest, 2020. január 02.

Madarász Károly              Surányi Orsolya                       Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök           Kuratóriumi tag                         kuratóriumi tag

                                  (jegyzőkönyvvezető)

 Peller-Varga Csilla               Szabó Ágnes                      Trefeli Renáta

Fb. elnök                              megbízott                             óvodavezető

 

Határozat szám: 1/2020

 

KURATÓRIUMI HATÁROZAT

 

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, ingyenes gyermekétkeztetést az Alapítvány mind az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda, mind pedig a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat gyermekei számára. Az étkezési térítési díj 2020. évi szabályzata legkésőbb 2020. február 20.-ig kell, hogy elkészüljön.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Surányi Orsolya bio étkeztetéssel kapcsolatos javaslatát, azzal, hogy az ajánlat kidolgozásának véghatárideje 2020. február 05.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,Surányi Orsolya tag beszámolóját a gyermeklétszám és munkavállalói létszám alakulásáról.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, tandíj, vagy térítési díj mentességet az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyei vonatkozásában a 2020. évben.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy az óvodavezető készítse el a 2020. évi étkezési térítési díj szabályzatot legkésőbb 2020. február 15.-ig, azzal, hogy a bio étkezés eredményét is vegye figyelembe, külön szabályzatban.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a Napraforgó Családi bölcsőde hálózat 2020. évi tervezett költségvetésének elfogadására legkésőbb 2020. január 07.-ig kerüljön sor, figyelembe véve a most 1. pontban elfogadott étkezési térítési díj mentességet.

7, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Szabó Ágnessel korlátlan idejű megbízási szerződés létrehozását, mind az Alapítvány, mind az óvoda részéről, az éves megbízási díj mind a két szerződővel évi 990.000.- - 990. 000.-Ft, átutalással, két részletben. A megbízási szerződés aláírása külön kuratóriumi határozatott nem igényel.

8, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, V.Z-vel 2020. évre vonatkozó megbízási szerződés létrehozását, mind az Alapítvány, mind az óvoda részéről, az éves megbízási díj mind a két szerződővel évi 980.000.- - 980. 000.-Ft, átutalással, két részletben. A megbízási szerződés aláírása külön kuratóriumi határozatott nem igényel.

9, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Alapítvány intézményeinek átszervezésére vonatkozó tervezet előkészítését, legkésőbb 2020. január 07.-ig.

Kelt: Budapest, 2020. január 02.

Madarász Károly               Surányi Orsolya                    Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök            Kuratóriumi tag                        kuratóriumi tag

JEGYZŐKÖNYV

Amely készült az ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY (székhely: 1149 Budapest, Pósa L. utca 61.) 1106 Budapest, Váltó utca 40. szám alatt, 2020. január 07.-én. A kuratóriumi gyűlés 17: 00 órakor megkezdődött.

A kuratórium ülésen jelen vannak Madarász Károly kuratóriumi elnöke, Surányi Orsolya kuratóriumi tag, Felber Zsuzsanna kuratóriumi tag, Szabó Ágnes megbízott, Peller-Varga Csilla Fb. elnök, Trefeli Renáta óvodavezető. A jegyzőkönyvet Surányi Orsolya vezeti. A kuratórium szavazatképes. A jegyzőkönyv, egyben jelenléti ívként is szolgál.

Napirendi pontok:

1, Madarász Károly kuratóriumi elnök köszönti a kuratóriumi tagokat és külön köszönti Peller-Varga Csilla Fb. elnököt, Szabó Ágnes megbízottat, Trefeli Renáta intézményvezetőt.

2, Madarász Károly elmondja, hogy Trefeli Renáta óvodavezető arról tájékoztatta, hogy vissza kívánja adni a munkáltatói kölcsönt egy összegben, a lebonyolításra 2020. január 31.-ig meg fog történni Az elnök javasolja, hogy a főpénztárak és házi pénztárak kerüljenek abból feltöltésre. A kuratóriumot kéri, hogy a javaslatát fogadja el.

3, Madarász Károly beszámol arról, hogy kb. 1 hónap és elindul a székhely óvoda felújításának, bővítésének az Alapítvány felőli oldala. Az előzetes árkalkuláció alapján ez kb. 10-15 milliós összeget jelent. A speciális kialakítás miatt, egyeztetve a NAV-val a bérbe adóval szerződést kell létrehozni, úgy, hogy a kialakítandó -nem családi ház funkció- specifikusan gyermekek fogadására -bölcsőde, óvoda- építészeti egyéb előírásoknak való megfelelés, külső homlokzat udvar stb… már az Alapítványt terhelje. A pénzügyi teljesítés a NAV közlése alapján a szerződésben rögzített fizetési ütemezés szerint kell, hogy megtörténjen, akként, hogy a bérbe adó, mint építtető ugyan ilyen adattartalommal kell, hogy szerződést hozzon létre a kivitelezővel.  Az egyéb pl. bútorok, felszerelések, tornaszoba berendezés, udvari eszközök stb… megvásárlására, kifizetésére azt a javaslatot teszi, mint a korábban, hogy legyen egy költségvetés és egy összeg meghatározás, amit a kuratóriumnak el kell fogadnia. Kérdezi van-e valakinek hozzáfűzni valója. Peller-Varga Csilla a beszerzések tervezett költségvetését mindenképpen kéri, hogy határidőhöz kössék, javaslata a február 29. Elmondja, hogy ebben szívesen vállal szerepet. Az elnök kéri a ennek a napirendi pontnak a tartalmi elfogadását.

4, Madarász Károly elmondja, hogy közösen tagokkal a következő intézményi átszervezési, megszűntetési javaslatot dolgozták a 2020. évre:

  1.  folyamatban van a Kipp Kopp 1-2 Családi Bölcsődék fenntartóváltása, a hatósági eljárás várható lezárása 2020. március 30.-ig meg fog történni.
  2. javasolja a Zöldfa óvoda bezárását Kaposváron, érdeklődés hiányában egyébként is indokolt.
  3. a Királydombi Mackókuckó Magánóvoda megszüntetése, az ugyan ezen a címen működő 3 családi bölcsőde másik ingatlanba történő áthelyezése
  4. a Csiperke 1-2 Családi Napközik bezárása, vagy fenntartóváltással történő átadása
  5. a Csiperke Óvoda telephely bezárása
  6. a Cseresznyéskert Családi Bölcsőde bezárása
  7. Kék Pingvin óvoda megszüntetése, szintén úgy, hogy azt más fenntartó újra nyitja, így a gyermekek óvodai foglalkoztatása zavartalan
  8. Kék pingvin Családi Bölcsőde fenntartóváltása
  9. A Funnykids Óvoda telephely bővülése -Balatonalmádi
  10. a Meggyeskert Óvoda telephely 25 fős bővülése
  11. a székhely óvoda 25 fős bővülése

 

Az elnök elmondja, hogy az átszervezés, megszűnés azért jó, mert sokkal koncentráltabban, tudják majd a munkájukat végezni, a kuratórium terhei csökkennek, gyakorlatilag 3 helyszínre (Balatonalmádival esetleg 4.) koncentrálódnak a feladatok. A telje bővülés megvalósulása esetén az óvodai létszám mint egy 116 fő lesz 4 csoportban, 3 helyszínen, amibe balatonalmádi nem számít bele. A Családi Bölcsődék létszáma pedig 3 darabra csökken.

Kérdezi, hogy valakinek van e hozzáfűznivalója az elhangzottakhoz, nincs. Kéri a kuratóriumtól, hogy a tervezett átszervezést, megszűntetést fogadja el.

5, Madarász Károly kuratóriumi elnök elmondja, hogy a most elfogadott átszervezés figyelembevételével az óvoda költségvetését javasolja legkésőbb 2020. február 25.-ig elkészíteni a könyvelő irodával és az FB-vel együttműködve. Kéri a tagoktól a javaslat elfogadását.

6, Madarász Károly kuratóriumi elnök elmondja, hogy a most elfogadott átszervezés figyelembevételével, valamint a székhely óvoda átépítése miatt kéri, hogy az Alapítvány költségvetése csak akkor kerüljön elfogadásra, ha a számadatok a rendelkezésre állnak, de legkésőbb 2020. február 25.-ig.

7, Madarász Károly kuratóriumi elnök elmondja, hogy a 2020. január 02.-i kuratóriumi ülésen elfogadottak alapján elkészült a Családi Bölcsőde Hálózat telephelyeinek 2020. évi költségvetése, amely a tegnapi napon meg lett küldve a tagok részére. Megjegyzi, hogy egyrészt a fent elfogadott pontok a bölcsődék éves költségvetését nem érintik, másképp mindenképpen szeretné, ha a tagok elfogadnák, mivel az átszervezés, megszüntetés esetén nem kell új költségvetést készíteni, mivel telephelyi bontásban vannak a költségvetések, így azzal,  ha egy megszűnik a többit nem érinti. Kérdezi valakinek van-e hozzáfűzni valója nincs, kéri a tagoktól, hogy azt fogadják el.

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a munkáltatói kölcsön visszafizetését 2020. január 31.-ig.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a 3 napirendi pontot.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,akövetkező intézményi átszervezést, megszűntetést a 2020. évre:

  1.  Kipp Kopp 1-2 Családi Bölcsődék fenntartóváltása, a hatósági eljárás várható lezárása 2020. március 30.-ig meg fog történni.
  2. Zöldfa óvoda telephely bezárása Kaposvárott
  3. a Királydombi Mackókuckó Magánóvoda megszüntetése, az ugyan ezen a címen működő 3 családi bölcsőde másik ingatlanba történő áthelyezése
  4. a Csiperke 1-2 Családi Napközik bezárása, vagy fenntartóváltással történő átadása
  5. a Csiperke Óvoda telephely bezárása
  6. a Cseresznyéskert Családi Bölcsőde bezárása
  7. Kék Pingvin óvoda megszüntetése, szintén úgy, hogy azt más fenntartó újra nyitja
  8. Kék pingvin Családi Bölcsőde fenntartóváltása 
  1. A Funnykids Óvoda telephely esetleges bővülése -Balatonalmádi
  2. a Meggyeskert Óvoda telephely 25 fős bővülése
  3. a székhely óvoda 25 fős bővülése

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020. évre vonatkozó költségvetésének elfogadása legkésőbb 2020. február 25.ig történjen meg, azzal a megkötéssel, hogy az óvoda zavartalan működését az Alapítványnak a költségvetés elkészültéig és elfogadásáig is biztosítani kell.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy az Aranyló Napraforgó Alapítvány 2020. évre vonatkozó költségvetésének elfogadása legkésőbb 2020. február 25.ig történjen meg.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Családi Bölcsőde Hálózat telephelyeinek 2020. évi költségvetését.

A taggyűlés befejezésének időpontja 19:00.

Kelt: Budapest, 2020. január 07.

Madarász Károly                    Surányi Orsolya              Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök                   Kuratóriumi tag              kuratóriumi tag

                                       (jegyzőkönyvvezető)

Peller-Varga Csilla                   Szabó Ágnes              Trefeli Renáta

Fb. elnök                                  megbízott             óvodavezető

  

Határozat szám: 2/2020

 

KURATÓRIUMI HATÁROZAT

 

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a munkáltatói kölcsön visszafizetését 2020. január 31.-ig.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a 3 napirendi pontot.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,akövetkező intézményi átszervezést, megszűntetést a 2020. évre:

  1.  Kipp Kopp 1-2 Családi Bölcsődék fenntartóváltása, a hatósági eljárás várható lezárása 2020. március 30.-ig meg fog történni.
  2. Zöldfa óvoda telephely bezárása Kaposváron
  3. a Királydombi Mackókuckó Magánóvoda megszüntetése, az ugyan ezen a címen működő 3 családi bölcsőde másik ingatlanba történő áthelyezése
  4. a Csiperke 1-2 Családi Napközik bezárása, vagy fenntartóváltással történő átadása
  5. a Csiperke Óvoda telephely bezárása
  6. a Cseresznyéskert Családi Bölcsőde bezárása
  7. Kék Pingvin óvoda megszüntetése, szintén úgy, hogy azt más fenntartó újra nyitja
  8. Kék pingvin Családi Bölcsőde fenntartóváltása 
  1. A Funnykids Óvoda telephely esetleges bővülése -Balatonalmádi
  2. a Meggyeskert Óvoda telephely 25 fős bővülése
  3. a székhely óvoda 25 fős bővülése

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020. évre vonatkozó költségvetésének elfogadása legkésőbb 2020. február 25.ig történjen meg, azzal a megkötéssel, hogy az óvoda zavartalan működését az Alapítványnak a költségvetés elkészültéig és elfogadásáig is biztosítani kell.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy az Aranyló Napraforgó Alapítvány 2020. évre vonatkozó költségvetésének elfogadása legkésőbb 2020. február 25.ig történjen meg.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Családi Bölcsőde Hálózat telephelyeinek 2020. évi költségvetését.

Kelt: Budapest, 2020. január 07.

Madarász Károly                   Surányi Orsolya            Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök                 Kuratóriumi tag               kuratóriumi tag

 

JEGYZŐKÖNYV

Amely készült az ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY (székhely: 1149 Budapest, Pósa L. utca 61.) 1106 Budapest, Váltó utca 40. szám alatt, 2020. január 23.-án. A kuratóriumi gyűlés 17: 00 órakor megkezdődött.

A kuratórium ülésen jelen vannak Madarász Károly kuratóriumi elnöke, Surányi Orsolya kuratóriumi tag, Felber Zsuzsanna kuratóriumi tag, Szabó Ágnes megbízott, Peller-Varga Csilla Fb. elnök, Trefeli Renáta óvodavezető. A jegyzőkönyvet Surányi Orsolya vezeti. A kuratórium szavazatképes. A jegyzőkönyv, egyben jelenléti ívként is szolgál.

Napirendi pontok:

1, Madarász Károly kuratóriumi elnök köszönti a kuratóriumi tagokat és külön köszönti Peller-Varga Csilla Fb. elnököt, Szabó Ágnes megbízottat, Trefeli Renáta intézményvezetőt.

2, Madarász Károly elmondja, hogy el kell készíteni és be kell küldeni a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat állami támogatás elszámolását. A beküldést ő maga végzi mivel a szuf portálon keresztül, cégkapun keresztül lehet csak és kizárólagosan elektronikusan beküldeni, amihez hozzáférése csak neki van. A SZEL menü pont lesz majd az alkalmazandó. Nem kell nyomtatni és aláírni, hanem a számítógépről egyenesen átemelhető, majd utána hitelesíteni szükséges. Reméli, hogy viszonylag egyszerű lesz a beküldés.

Peller—Varga Csilla FB elnök  kér szót az elszámolással kapcsolatban és elmondja, hogy a könyvelő iroda, é megkapott 2019. határozatokban szereplő összegek a KENYSZI kimutatás alapján, valamint a számított ágazati pótlék, 2018. évre beküldött elszámolási különbözet, az ellenőrzés alapján megállapított plusz 25.000.-Ft összegekből sem jön ki a számukra a beküldött összeg nagyságrendje. Felvették a kapcsolatot a folyósító osztállyal, ahonnan kaptak ugyan egy táblázatot, de ez még mindig nem segít, mivel körülbelül 404 ezer Forint sorsa ismeretlen. Most tételesen beküldik a banki beérkezést, és kérnek egy tételes listát, ebben segítségére van Szabó Ágnes megbízott. Reméli, hogy minden anomálisa rendezők záros határidőn belül.

3, Madarász Károly elmondja, hogy csak elektronikusan kell beküldeni az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020. évi állami támogatás igénylését, itt majd az OKTI menü pontot kell alkalmaznia és cégkapun keresztül szintén ő küldheti be. Sajnos azonban nincsenek fenn még a jó igényléslapok, bár kitöltésük nem bonyolult. Elmondja, hogy mindenképpen megigénylésre kerül a támogatás, de úgy, hogy a 2020. január 07.-én elfogadott megszűnéseket figyelembe veszik. A csoportlétszám bővülést majd csak pótigénylésben lehet beadni.

4, Madarász Károly elmondja, hogy a könyvelő iroda az FB-vel együtt kidolgozta az Alapítvány és az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda új Számviteli politikáját, melyet 2020. január 19.-én megküldött a tagoknak és melynek érvényessége, megszavazás esetén 2 év. Kérdezi a tagoktól, hogy van-e észrevétel, nincs kéri a tagoktól annak elfogadását.

5, Madarász Károly elmondja, hogy 2020. január 19.-én meg lett küldve a tagoknak az Alapítvány és az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda új Pénzkezelési szabályzata az elnök kérdezi, hogy van e valakinek ezzel a dokumentummal kapcsolatban észrevétele nincs, kéri az elfogadását.

6, Surányi Orsolya javasolja, hogy a mind az Alapítvány, mind az Aranyló Napraforgó Óvoda, valamint a Napraforgó Családi Napközi Hálózat összes szabályzata, rendje kerüljön felülvizsgálatra legkésőbb 2020. május 31.-ig. A javaslattal az elnök úr egyetért, kéri a kuratóriumot, hogy azt fogadja el.

7, Surányi Orsolya elmondja, hogy az óvodavezetővel és a hálózati koordinátorral egyeztetve az alábbi helyszíni ellenőrzési időpontokat javasolják az Aranyló Napraforgó Óvoda és telephelyei, valamint a Napraforgó Családi Napközi Hálózat összes telephelyei -ott ahol bölcsőde, és óvoda is működik egy időpontban mind a kettő- esetében: XX. kerület: 2020. 2020. április 16., X. kerület: 2020. április 17., Miskolc: 2020. április 23., Nemesvámos: 2020. április 29., Székesfehérvár: 2020. május 06. Az elnök kéri az ellenőrzési időpontok elfogadását.

8, Madarász Károly elnök javasolja, hogy az ellenőrzés szinkronban térjen ki a szabályzatok ellenőrzésére, tekintettel arra, hogy május 31.-ig a kuratórium az imént megszavazottak alapján feladatának is tekinti. Kéri, hogy ha nincs vélemény, szavazzák meg.

9, Trefeli Renáta óvodavezető beszámol arról, hogy a szüli értekezletek megkezdődtek, sok egységben már zavartalanul le is zajlottak. Sajnos a megállapítás az, hogy nagyon sok a beteg gyermek, de ettől sokkal rémisztőbb a Kínából induló koronavírus járvány, tekintettel arra, hogy sok egységbe jár kínai gyermek és a magyar szülők féltik a gyerekeiket. Javaslatot kér, hogy mit kellene tenni. Az elnök azt mondja, hogy tartsanak szoros kapcsolatot a helyi ÁNTSZ-szel, ha szükséges naponta érdeklődjenek a vírus járványügyi alakulásáról és arról a szülőket folyamatosan tájékoztassák. Az elnök kéri tagokat az óvodavezető beszámolóját fogadják el.

10, Trefeli Renáta óvodavezető beszámol arról is, hogy Szabó-Gőcze Beáta óvodavezetőhelyettes anyai örömök elé néz, május hónapig tervezi amunkavégzést. Egyenlőre az átszervezések miatt nem tudja, hogyan fog alakulni az óvodapedagógusi létszám, a következő kuratóriumi ülésen kérné, hogy mindenképpen legyen erről szó, és nyilván, ha elmegy új helyettesről is kell majd gondoskodni. Az elnök kéri tagokat az óvodavezető beszámolóját fogadják el.

11, Madarász Károly elmondja, hogy sajnos az Alapítvány számlájára továbbra sem érkezett vissza a megrendelt, majd visszamondott kis WC-k ára, kéri Szabó Ágnest, hogy írjon most már nyomatékos felszólító levelet a pénz visszautalására.

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Madarász Károly elnök és Peller-Varga Csilla FB elnök közös beszámolóját a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat állami támogatás elszámolásáról, annak kötelező elkészítéséről, elektronikus beküldéséről.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Madarász Károly beszámolóját, az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020. évi állami támogatás igénylésével kapcsolatban, illetve azt, hogy azt meg kell igényelni, de úgy, hogy figyelembe kell venni a telephelyi megszűnéseket.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Alapítvány és az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda új számviteli politikáját.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Alapítvány és az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvodára új Pénzkezelési szabályzatát.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a mind az Alapítvány, mind az Aranyló Napraforgó Óvoda, valamint a Napraforgó Családi Napközi Hálózat összes szabályzata, felülvizsgálata legkésőbb 2020. május 31.-ig történjen meg.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, helyszíni ellenőrzések időpontjait az Aranyló Napraforgó Óvoda és telephelyei, valamint a Napraforgó Családi Napközi Hálózat összes telephelyei -ott ahol bölcsőde, és óvoda is működik egy időpontban mind a kettő- esetében: XX. kerület: 2020. 2020. április 16., X. kerület: 2020. április 17., Miskolc: 2020. április 23., Nemesvámos: 2020. április 29., Székesfehérvár: 2020. május 06.

7, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a 6. pontban elfogadott helyszíni ellenőrzések különös tekintettel vonatkozzanak a szabályzatok felülvizsgálatára és azok betartására. Beszámolási kötelezettség 2020. május 31.-ig a kuratórium felé.

8, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Trefeli Renáta óvodavezető beszámolóját a szülői értekezletekről.

9, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Trefeli Renáta óvodavezető beszámolóját arról, hogy Szabó-Gőcze Beáta óvodavezető-helyettes anyai örömök elé néz, az átszervezések miatt az óvodapedagógusi létszám alakulása, valamint az új óvodavezető-helyettes kijelölésében segítségkérés az alapítványtól.  

10, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a WC-k árának visszautálásával kapcsolatos újbóli felszólítás megküldését.

A taggyűlés befejezésének időpontja 19:15.

Kelt: Budapest, 2020. január 23.

Madarász Károly                    Surányi Orsolya                 Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök                  Kuratóriumi tag                kuratóriumi tag

                                      (jegyzőkönyvvezető)

Peller-Varga Csilla                    Szabó Ágnes                     Trefeli Renáta

Fb. elnök                                   megbízott                       óvodavezető

 

Határozat szám: 3/2020

 

KURATÓRIUMI HATÁROZAT

 

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Madarász Károly elnök és Peller-Varga Csilla FB elnök közös beszámolóját a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat állami támogatás elszámolásáról, annak kötelező elkészítéséről, elektronikus beküldéséről.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Madarász Károly beszámolóját, az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020. évi állami támogatás igénylésével kapcsolatban, illetve azt, hogy azt meg kell igényelni, de úgy, hogy figyelembe kell venni a telephelyi megszűnéseket.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,Alapítvány és az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda új számviteli politikáját.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Alapítvány és az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvodára új Pénzkezelési szabályzatát.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a mind az Alapítvány, mind az Aranyló Napraforgó Óvoda, valamint a Napraforgó Családi Napközi Hálózat összes szabályzata, felülvizsgálata legkésőbb 2020. május 31.-ig történjen meg.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, helyszíni ellenőrzések időpontjait az Aranyló Napraforgó Óvoda és telephelyei, valamint a Napraforgó Családi Napközi Hálózat összes telephelyei -ott ahol bölcsőde, és óvoda is működik egy időpontban mind a kettő- esetében: XX. kerület: 2020. 2020. április 16., X. kerület: 2020. április 17., Miskolc: 2020. április 23., Nemesvámos: 2020. április 29., Székesfehérvár: 2020. május 06.

7, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a 6. pontban elfogadott helyszíni ellenőrzések különös tekintettel vonatkozzanak a szabályzatok felülvizsgálatára és azok betartására. Beszámolási kötelezettség 2020. május 31.-ig a kuratórium felé.

8, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Trefeli Renáta óvodavezető beszámolóját a szülői értekezletekről.

9, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Trefeli Renáta óvodavezető beszámolóját arról, hogy Szabó-Gőcze Beáta óvodavezető-helyettes anyai örömök elé néz, az átszervezések miatt az óvodapedagógusi létszám alakulása, valamint az új óvodavezető-helyettes kijelölésében segítségkérés az alapítványtól.  

10, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a WC-k árának visszautálásával kapcsolatos újbóli felszólítás megküldését.

Kelt: Budapest, 2020. január 23.

Madarász Károly                 Surányi Orsolya              Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök                Kuratóriumi tag                kuratóriumi tag

 

JEGYZŐKÖNYV

 

Amely készült az ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY (székhely: 1149 Budapest, Pósa L. utca 61.) 1106 Budapest, Váltó utca 40. szám alatt, 2020. január 31.-én. A kuratóriumi gyűlés 17: 00 órakor megkezdődött.

 

A kuratórium ülésen jelen vannak Madarász Károly kuratóriumi elnöke, Surányi Orsolya kuratóriumi tag, Felber Zsuzsanna kuratóriumi tag, Szabó Ágnes megbízott, Peller-Varga Csilla Fb. elnök, Trefeli Renáta óvodavezető. A jegyzőkönyvet Surányi Orsolya vezeti. A kuratórium szavazatképes. A jegyzőkönyv, egyben jelenléti ívként is szolgál.

Napirendi pontok:

1, Madarász Károly kuratóriumi elnök köszönti a kuratóriumi tagokat és külön köszönti Peller-Varga Csilla Fb. elnököt, Szabó Ágnes megbízottat, Trefeli Renáta intézményvezetőt.

2, Madarász Károly beszámol arról, hogy az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda MÁK felé beküldendő anyagot minősített aláírással, vagy bélyegzővel kell ellátni, ami már vonatkozik a március 31.-ig beküldendő elszámolásra is. Az Államkincstár két céget javasol. A választás a Microsec Zrt.-re esett -talán könnyebb az eljárási rendszerük-. Az elektronikus bélyegző használati díjas, melyért minden évben fizetni kell majd.

3, Madarász Károly elmondja, hogy kiküldte a székhely óvoda átépítéssel kapcsolatosan -illetve annak részleges felújításával kapcsolatosan- az építési kivitelezéi kalkulációt.  Az első lépés, hogy a bérbe adóval kell szerződés formájában rendezni az Alapítvány igényeinek (jogszabályi előírásoknak megfelelően) a szerkezetkész-kulcsrakész állapotot. A bérbeadó jelezte, hogy február végére a részéről vállalt átépítési feladatok elvégzésre kerülnek. A megbeszéltek szerint -és az előre egyeztetett tervrajzok alapján beküldött egy kivitelezővel összeállított műszaki tartalmat és kivitelezési árat, amely a befejező munkálatokat részletesen tartalmazza -ezt kapták meg a tagok-. A kivitelezési költség bruttó 12.000.000.-Ft, mely összeget, az előzetes egyeztetés alapján (tovább számlázva), az Alapítványnak átutalással kell majd megfizetnie, 4 részletben. Az elnök elmondja, hogy az ár nem tartalmazza a (hideg-meleg) burkolólapok árát, valamint a szaniter árukat. Tartalmazza azonban a felújításra kerülő részek munkadíját (nincs külön költségelve). A burkolólapokra a könyvelő irodával egyeztetve kb. 4.000.-Ft négyzetméter árat lehetne kalkulálni, de mindenképpen szem előtt kell tartani a költséghatékony anyagválasztást, akciókat stb… A szaniterek darabszámát egyértelműen meghatározza a jogerős építési engedély.  Elmondja azt is, hogy a létrehozandó szerződés tervezetet a tagok is megkapták, és természetesen úgy készült el, ahogy arról már többször is egyeztettek.  Ha az elmondottakkal egyetértenek, akkor kérdezi, hogy a szerződéstervezettel kapcsolatban van-e valakinek kérdése, észrevétele. Surányi Orsolya kérdezi, hogy mikorra várható az első kifizetés, az elnök azt mondja, hogy március első fele, tekintettel arra, hogy február végéig a szerkezetkész ütem átadásának meg kell történnie. Itt mondja el, hogy sajnos az épület beázott, miután a lebontásra került a régi tető -sajnos a november és a december hónapok is igen esősek voltak, így a kiszáradás hosszú folyamat volt, de most már zavartalanul folyik a munka. Azonban ez nem fogja befolyásolni, hogy az épület a jogszabályi előírások időpontjára késze lesz.  Kérdezi van-e még kérdés, nincs kéri a tagoktól az elhangzottakat fogadják el, és hatalmazzák fel arra, hogy a bérbeadóval a szerződést megkösse.

4, Madarász Károly elmondja, hogy szükséges az Intézmény bútorainak, berendezéseinek, egyéb eszközeinek a részletes kalkulációjára is, javasolja, hogy ha a kuratórium egyetért vele bízzák meg Szabó Ágnes annak kidolgozásával, de mindenképpen köteles együttműködni az FB-vel és a Könyvelő Irodával. Elmondja azt is, hogy előzetes egyeztetés alapján kb. 11-13 millió Forint körüli összeg az ami rendelkezésre áll, mely összeg már kell, hogy tartalmazza az udvar elkészítését, a burkoló lapokat, és a szaniter árukat is. Kéri a megbízottat, hogy egyeztessen az óvodavezetővel is, hogy milyen eszközökre, mire van szükség, és annak megfelelően készüljön el a kalkuláció. Kéri, hogy a kalkuláció megtárgyalására legkésőbb 2020. február 29.-ig kerüljön sor. Az elnök kérdezi, hogy van e valakinek észrevétele nincs, kéri annak az elfogadását.

5, Madarász Károly elmondja, hogy megkapták a tagok az óvodavezetőtől az óvoda új Belső ellenőrzési tervét. Kérdezi, hogy valakinek van-e kérdése, hozzáfűzni valója, nincs, kéri a kuratóriumot, hogy azt fogadja el.

6, Madarász Károly elmondja, hogy megkapták a tagok a CSABŐ hálózati koordinátortól a CSABŐK új Házirendjét. Kérdezi, hogy valakinek van-e kérdése, hozzáfűzni valója, nincs, kéri a kuratóriumot, hogy azt fogadja el.

7, Madarász Károly elmondja, hogy megkapták a tagok a CSABŐ hálózati koordinátortól a CSABŐK Általános szakmai programját. Azért volt szükség az Általános szakmai program elkészítésére, mivel mindenképpen szerették volna, ha van a CSABŐ-knek egy egységes programjuk -ez az ellenőrzések miatt is sokkal egyszerűbbé teszi a számonkérést, és átláthatóbbá teszi a működést, viszont ezt az alapdokumentumot kell majd kiegészíteni a helyi specifikumokkal.  Kérdezi, hogy valakinek van-e kérdése, hozzáfűzni valója, nincs, kéri a kuratóriumot, hogy azt fogadja el.

8, Madarász Károly elmondja, hogy megkapták a tagok a CSABŐ hálózati koordinátortól a CSABŐK új SZMSZ-ét. Kérdezi, hogy valakinek van-e kérdése, hozzáfűzni valója, nincs, kéri a kuratóriumot, hogy azt fogadja el.

9, Madarász Károly elmondja, hogy megkapták a tagok az Alapítvány új Önkéntes tevékenység szabályzatát. Kiemeli, hogy nagyon fontosnak tartja továbbra is, hogy munkájukba legyenek önkéntesek bevonva, hiszen eddig is több feladat elvégzésében is sikerrel közreműködtek. Kérdezi, hogy valakinek van-e kérdése, hozzáfűzni valója, nincs, kéri a kuratóriumot, hogy azt fogadja el.

10, Madarász Károly elmondja, hogy egyszerűsítették -az FB közreműködésével- az állami támogatások igénylésének, pótigénylésének, elszámolásának, lemondásának és korrekciójának szabályzatait. A létrehozott új szabályzat: Állami támogatásokkal kapcsolatos eljárások szabályzatát, amely egy összefoglalt szabályzatban tartalmazza az eljárási rendet. Kérdezi a kuratóriumot, hogy van-e valakinek véleménye, hozzáfűzni valója, nincs. Kéri az új szabályzat elfogadását és a felsorolt 3 szabályzat hatályon kívül helyezését.

11, Madarász Károly elmondja, hogy egyeztetve az FB-vel két szabályzat hatályon kívül helyezését kéri a kuratóriumtól, tekintettel arra, hogy azok tartalma már más szabályzatban megtalálható. Az egyik a Bizonylati szabályzat (a Bizonylat rendje tartalmazza), a másik pedig a 2014. január 26. óta élő Felesleges vagyontárgyak selejtezési rendje. Kérdezi, hogy van-e valakinek kérdése, hozzáfűzni valója, nincs, kéri a nevezett szabályzatok hatályon kívül helyezését.

12, Madarász Károly elmondja, hogy határozat alapján a munkáltatói kölcsön a mai napon kerülne visszaadásra, de a munkavállaó kérésére, kéri annak március 30.-ig való meghosszabbítását. Az elnök elmondja, hogy mivel a vállalt kiadások március 01-tő esedékesek, részéről akadálya nincs. Kérdezi a kuratóriumot van-e valakinek ellenvetése, nincs. Kéri az átadási határidő 2020. március 30.-ig történő meghosszabbítását.

13, Madarász Károly elmondja, hogy egyeztetett mind Varga Zoltán, mind a jelen lévő Szabó Ágnessel, hogy a megbízási szerződésekben vállalt díj első részletének átutalása legyen 2020. március 30., tekintettel arra, hogy a költségvetés még nem készült el. Ezt a szóban forgó vállalkozók elfogadták. Kérdezi, hogy a kuratóriumnak van-e ellenvetése, nincs, kéri a kifizetés időpontjának módosítását.

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Madarász Károly elnök Madarász Károly beszámolóját a minősített elektronikus bélyegzővel kapcsolatban.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a Megbízási szerződés létrehozását a bérbeadóval, 12.000.000.-Ft kivitelezési költség erejéig.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,költségkalkuláció készítését 11-13 millió Forintos összegkeretben a székhely intézménnyel kapcsolatban. A kalkuláció és költségvetés elkészítésére Szabó Ágnes megbízottat kérte fel.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az óvoda új Belső ellenőrzési tervét.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat új Házirendjét.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Általános Szakmai Programját. 

7, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat új SZMSZ-t.

8, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Alapítvány új Önkéntes tevékenység szabályzatát.

9, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az állami támogatások igénylésének, pótigénylésének, elszámolásának, lemondásának és korrekciójának szabályzatait hatályon kívül helyezte.

10, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Állami támogatásokkal kapcsolatos eljárások szabályzatát.

11, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy hatályon kívül helyezte az Alapítvány Bizonylati szabályzatát és Felesleges vagyontárgyak selejtezési rendjét.

12, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta a munkáltatói kölcsön átadási határidejének 2020. március 30.-ig történő meghosszabbítását.

13, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy mind Varga Zoltánnal, mind Szabó Ágnessel megkötött megbízási szerződésekben vállalt díj első részletének átutalása 2020. március 30.-ig fog megtörténni.

A taggyűlés befejezésének időpontja 18:30.

Kelt: Budapest, 2020. január 31.

Madarász Károly             Surányi Orsolya                Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök         Kuratóriumi tag                   kuratóriumi tag

                                  (jegyzőkönyvvezető)

 

Peller-Varga Csilla                Szabó Ágnes                   Trefeli Renáta

Fb. elnök                               megbízott                       óvodavezető

 

Határozat szám: 4/2020

 

KURATÓRIUMI HATÁROZAT

 

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Madarász Károly elnök Madarász Károly beszámolóját a minősített elektronikus bélyegzővel kapcsolatban.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a Megbízási szerződés létrehozását a bérbeadóval, 12.000.000.-Ft kivitelezési költség erejéig.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,költségkalkuláció készítését 11-13 millió Forintos összegkeretben a székhely intézménnyel kapcsolatban. A kalkuláció és költségvetés elkészítésére Szabó Ágnes megbízottat kérte fel.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az óvoda új Belső ellenőrzési tervét.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat új Házirendjét.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Általános Szakmai Programját.

7, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat új SZMSZ-t.

8, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Alapítvány új Önkéntes tevékenység szabályzatát.

9, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az állami támogatások igénylésének, pótigénylésének, elszámolásának, lemondásának és korrekciójának szabályzatait hatályon kívül helyezte.

10, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, Állami támogatásokkal kapcsolatos eljárások szabályzatát.

11, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy hatályon kívül helyezte az Alapítvány Bizonylati szabályzatát és Felesleges vagyontárgyak selejtezési rendjét.

12, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta a munkáltatói kölcsön átadási határidejének 2020. március 30.-ig történő meghosszabbítását.

13, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy mind Varga Zoltánnal, mind Szabó Ágnessel megkötött megbízási szerződésekben vállalt díj első részletének átutalása 2020. március 30.-ig fog megtörténni.

 

Kelt: Budapest, 2020. január 31.

Madarász Károly                        Surányi Orsolya              Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök                     Kuratóriumi tag                  kuratóriumi tag

 

JEGYZŐKÖNYV

 

Amely készült az ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY (székhely: 1149 Budapest, Pósa L. utca 61.) 1106 Budapest, Váltó utca 40. szám alatt, 2020. február 24.-én. A kuratóriumi gyűlés 17: 00 órakor megkezdődött.

A kuratórium ülésen jelen vannak Madarász Károly kuratóriumi elnöke, Surányi Orsolya kuratóriumi tag, Felber Zsuzsanna kuratóriumi tag, Szabó Ágnes megbízott, Peller-Varga Csilla Fb. elnök, Trefeli Renáta óvodavezető. A jegyzőkönyvet Surányi Orsolya vezeti. A kuratórium szavazatképes. A jegyzőkönyv, egyben jelenléti ívként is szolgál.

Napirendi pontok:

1, Madarász Károly kuratóriumi elnök köszönti a kuratóriumi tagokat és külön köszönti Peller-Varga Csilla Fb. elnököt, Szabó Ágnes megbízottat, Trefeli Renáta intézményvezetőt.

2, Madarász Károly elmondja, hogy a világot egy új vírus fenyegeti, amely Kínából indult el. Tekintettel arra, hogy a vírus Magyarországot is veszélyezteti, javasolja, hogy állítsanak fel egy tájékoztatási munkacsoportot, akik folyamatosan tájékoztatnak, információkkal szolgálnak, illetve javaslatot tesznek a kuratóriumnak döntések előkészítéséhez meghozatalához.

3, Madarász Károly elmondja, hogy javasolja a munkacsoportba Szabó Ágnes, Surányi Orsolyát, Peller-Varga Csillát és Trefeli Renátát.

4, Madarász Károly elmondja, hogy az imént elfogadott munkacsoport feladata a kuratóriumot rendszeresen (naponta) tájékoztatni a helyzet alakulásáról, hogy szükséges intézkedéseket megtegyék. Kéri egyúttal az összes Intézményt, hogy ahol még nem kellő a felszerelés tisztítószerekből, kézfertőtlenítőkből azonnali hatállyal szerezzék be, pótolják. 

5, Madarász Károly elmondja, hogy folyamatosan kell a szülőket tájékoztatni a helyzetről, intézkedéseket kell hozni a vírussal szembeni teendőkről, döntéseket hozni arról, hogy kik és milyen körülmények között látogathatják az Intézményéket, milyen szabályokat kell betartani és alkalmazni. A most megszavazott tájékoztatási munkacsoport ajánlásával tájékoztató leveleket küld majd a szülőknek, amihez kéri a kuratórium felhatalmazását, hogy kuratóriumi ülés megtartása nélkül kiküldhetőek legyenek szükség szerint tájékoztató levelek.

6, Madarász Károly javasolja, hogy a munkacsoport alkossa meg a Koronavírus helyzetre vonatkozó eljárási rendet, hogy minél jobban, és operatívabban tudjanak az Intézmények eljárni, tudja mindenki, hogy mi a jelenlegi, a bezárás, és a nyitást követő teendők. Javasolja, hogy az eljárásrend vonatkozzon az Intézményekre, a munkavállalókra és a szülőkre is. Az eljárás rendet kéri legkésőbb 2020. március 10.-ig megküldeni a kuratóriumi tagoknak. 

7, Madarász Károly elmondja, hogy a megkapta a 1149 Budapest, Pósa L. u. 61. számú ingatlan átépítésével kapcsolatos költségvetést. A költségvetés nagyságrendben, mint egy 22. millió Forintos beruházást jelent, melyből az építési költség 12 millió forint. Kérdezi, hogy van-e valakinek észrevétele, Surányi Orsolya elmondja, hogy mindenképpen kérje majd a kuratórium a még meg nem érkezett árakat. Az elnök úr kéri a költségvetés elfogadását.

8, Madarász Károly kéri a kuratóriumotól, hogy az imént elfogadott keret összeg erejéig Megbízási szerződést kössön az Alapítvány nevében a bérbeadóval, aki szintén ugyan ezen az összegen köti meg a kivitelezővel a szerkezetkész-kulcsra kész állapot elérésig a vállalkozási szerződést. A szerződés mellékletének pontosan tartalmaznia kell a műszaki tartalmat, illetve a pontos tervrajzokat is. A helyszíni egyeztetéssel Szabó Ágnes megbízottat kéri fel. Tájékoztatja a kuratóriumot, hogy a bérbeadó, az itt elfogadottak alapján a holnapi nap folyamán fogja a szerződést létrehozni a vállalkozóval, így az Alapítvány a bérbeadóval 2020. március 26.-án hozza létre az aláírt (2020. február 25.-én kelt) vállalkozási szerződés alapján a Megbízási szerződést a bérbeadóval.  

9, Madarász Károly elmondja, hogy a kivitelezési költség első részletének teljesítésének véghatárideje az előzetes megbeszélések alapján 2020. március 12., tekintettel arra, hogy a ClicWall 4 az 1-ben falburkoló rendszert szeretnénk minden helységben alkalmazni. Az első részlet összege 3.500.000.-Ft, amelyre szeretné felhasználni a munkavállalói kölcsön első törlesztését. Kérem, hogy az összeget, az előre megbeszélt időpontban Trefeli Renáta adja át a megbízott asszonynak, aki Felber Zsuzsanna kuratórium tag jelenlétében fizesse be a számlára. Kérem a kuratóriumot, hogy a fent elmondottakat fogadja el, és hatalmazza fel Szabó Ágnes az összeg befizetésére az Alapítvány Erste banknál vezetett számlájára.  

10, Madarász Károly elmondja, hogy az építkezés további menetét nagyban befolyásolhatja a Vírus terjedése, illetve az arra hozott Kormányintézkedések.

11, Madarász Károly elmondja, hogy elkészült és minden tag megkapta az Étkezési térítési díj 2020. évre vonatkozó szabályzatát, mind az óvoda, mind a családi bölcsőde hálózat részére. Kérdezi, hogy valakinek van-e hozzáfűzni valója nincs, kéri a kuratóriumot annak elfogadására.

12, Madarász Károly elmondja, hogy elkészültek az ételbeszállítókkal a szerződés tervezetek, a most elfogadott Étkezési térítési díj szabályzat alapján. Kérdezi, hogy valakinek van-e észrevétele, nincs kéri, a szerződések elfogadását, és felhatalmazást annak aláírására.

13, Madarász Károly elmondja, hogy tekintettel a világjárványra, kéri a kuratóriumot, hogy rendkívüli esetben saját hatáskörben eljárva, ülés megtartása nélkül, de a kuratóriumi tagokkal, szükség esetén az FB-vel E-mailon, vagy telefonon történt egyeztetés alapján azonnali döntéseket hozhasson.

14, Madarász Károly kuratóriumi elnök azt is elmondja, hogy tekintettel életkorára (70 év fölött) a különösen veszélyeztetettek körébe tartozik. Tudja, hogy a vírus adott esetben őt sem kerülheti el, és annak lefolyása teljesen kiszámíthatatlan javasolja a kuratóriumnak, hogy a rendkívüli helyzetre való tekintettel, ha megbetegedne és feladatát nem tudná betölteni, hatalmazza fel elsődlegesen Szabó Ágnes alapítványi megbízott a bankártyák kezelésével, amely csak bér, járulék, és esetleges számlák kifizetésére használhat, ha azonban az alapítványi asszony is akadályozva van, akkor Trefeli Renáta óvodavezető vegye át a banki utalások intézését, mind az Alapítvány, mind az Óvoda vonatkozásában. Kérdezi, hogy van-e valakinek ellenvetése, nincs. Kéri, hogy a kuratórium fogadja el javaslatát, és kerüljön rögzítésre az a tervezett Koronavírus helyzetre vonatkozó eljárási rendben.

15, Madarász Károly elmondta, hogy a tagok megkapták az Aranyló Napraforgó Alapítvány 2020. évi költségvetését. Kérdezi, hogy valakinek van-e hozzáfűzni valója. Surányi Orsolya elmondja, hogy mindenképpen javasolja, hogy a kuratórium a költségvetést úgy fogadja el, hogy vegye figyelembe és módosítsa a vírus helyzetnek megfelelően. A javaslattal az Elnök egyetért, kéri a kuratóriumot a költségvetés elfogadására.

16, Madarász Károly elmondta, hogy a tagok megkapták az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020. évi költségvetését. Kérdezi, hogy valakinek van-e hozzáfűzni valója. Surányi Orsolya szintén javasolja, hogy a kuratórium a költségvetést úgy fogadja el, hogy vegye figyelembe és módosítsa a vírus helyzetnek megfelelően. A javaslattal az Elnök egyetért, kéri a kuratóriumot a költségvetés elfogadására.

17, Madarász Károly elmondta, hogy a tagok 2020. január 07.  2/2020 kuratórium határozatba elfogadta a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Családi Bölcsődéinek 2020. évi költségvetését. Elmondja, hogy kéri a tagokat szavazzák meg, hogy a vírus helyzetnek megfelelően módosítható legyen a költségvetés.

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, tájékoztatási munkacsoport létrehozását.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a tájékoztatási munkacsoport tagjait: Szabó Ágnes, Surányi Orsolyát, Peller-Varga Csillát és Trefeli Renátát.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy szükség szerint, kuratóriumi ülés megtartása nélkül kerülhessen sor tájékoztatói levelek kiküldésére a szülőknek, munkavállalóknak, a vírus helyzettel összefüggő teendőkkel kapcsolatban.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,hogy a tájékoztatási munkacsoport alkossa meg a Koronavírus helyzetre vonatkozó eljárási rendet, és terjessze a kuratórium elé 2020. március 10.-ig.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a 1149 Budapest, Pósa L. u. 61. számú ingatlan átépítésével kapcsolatos költségvetést. A költségvetés nagyságrendben, mint egy 22. millió Forintos beruházást jelent, melyből az építési költség 12 millió forint.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Alapítvány és Varga Zoltán bérbeadó között létrehozandó Megbízási szerződést, 2020. február 26. nappal, a 1149 Budapest, Pósa L. u. 61. számú ingatlan szerkezetkész-kulcsrakész állapot elérésével kapcsolatban.

7, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, első részlet kifizetését, az első részlet összege 3.500.000.-Ft, melyet a munkavállalói kölcsön első törlesztéséből kell megfizetni. Az összeget, Trefeli Renáta adja át a megbízott asszonynak, aki Felber Zsuzsanna kuratórium tag jelenlétében fizeti be a számlára.

8, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy el, és felhatalmazza Szabó Ágnes az 5. pontban elfogadott összeg befizetésére az Alapítvány Erste banknál vezetett számlájára.  

9, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Étkezési térítési díj 2020. évre vonatkozó szabályzatát, mind az óvoda, mind a családi bölcsőde hálózat részére.

10, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az ételbeszállítókkal megkötendő szerződéseket, a 8. pontban elfogadott Étkezési térítési díj szabályzat alapján.

11, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a kuratóriumi elnök E-mailon, telefonon történt előzetes egyeztetést követően, kuratóriumi ülés megtartásának mellőzésével, a Koronavírus világjárványra való tekintettel, saját hatáskörben eljárva, azonnali döntéseket hozzon.

12, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy ha a kuratóriumi Elnök akadályoztatása miatt feladatát nem tudná betölteni, felhatalmazza elsődlegesen Szabó Ágnes alapítványi megbízott a bankártyák kezelésével, amely csak bér, járulék, és esetleges számlák kifizetésére használhat, ha azonban az alapítványi asszony is akadályozva van, akkor Trefeli Renáta óvodavezető vegye át a banki utalások intézését, mind az Alapítvány, mind az Óvoda vonatkozásában

13, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a 11. pontban elfogadtak kerüljenek bele a Koronavírus helyzetre vonatkozó eljárási rendbe. 

14, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Aranyló Napraforgó Alapítvány 2020. évi költségvetését, azzal kikötéssel, hogy módosítani szükséges a vírus helyzetnek megfelelően.

15, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020. évi költségvetését, azzal kikötéssel, hogy módosítani szükséges a vírus helyzetnek megfelelően.

16, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Családi Bölcsődéinek 2020. január 07.-én kelt,  2/2020 kuratóriumi határozatban elfogadott 2020. évi költségvetése a vírus helyzetre tekintettel szükség esetén módosítható. 

A taggyűlés befejezésének időpontja 19:30.

Kelt: Budapest, 2020. február 24.

 

Madarász Károly              Surányi Orsolya                   Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök               Kuratóriumi tag                  kuratóriumi tag

                                    (jegyzőkönyvvezető)

 

Peller-Varga Csilla                  Szabó Ágnes               Trefeli Renáta

Fb. elnök                             megbízott                      óvodavezető

 

 

Határozat szám: 5/2020

 

KURATÓRIUMI HATÁROZAT

 Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, tájékoztatási munkacsoport létrehozását.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a tájékoztatási munkacsoport tagjait: Szabó Ágnes, Surányi Orsolyát, Peller-Varga Csillát és Trefeli Renátát.

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy szükség szerint, kuratóriumi ülés megtartása nélkül kerülhessen sor tájékoztatói levelek kiküldésére a szülőknek, munkavállalóknak, a vírus helyzettel összefüggő teendőkkel kapcsolatban.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,hogy a tájékoztatási munkacsoport alkossa meg a Koronavírus helyzetre vonatkozó eljárási rendet, és terjessze a kuratórium elé 2020. március 10.-ig.

5, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a 1149 Budapest, Pósa L. u. 61. számú ingatlan átépítésével kapcsolatos költségvetést. A költségvetés nagyságrendben, mint egy 22. millió Forintos beruházást jelent, melyből az építési költség 12 millió forint.

6, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Alapítvány és Varga Zoltán bérbeadó között létrehozandó Megbízási szerződést, 2020. február 26. nappal, a 1149 Budapest, Pósa L. u. 61. számú ingatlan szerkezetkész-kulcsrakész állapot elérésével kapcsolatban.

7, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, első részlet kifizetését, az első részlet összege 3.500.000.-Ft, melyet a munkavállalói kölcsön első törlesztéséből kell megfizetni. Az összeget, Trefeli Renáta adja át a megbízott asszonynak, aki Felber Zsuzsanna kuratórium tag jelenlétében fizeti be a számlára.

8, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy el, és felhatalmazza Szabó Ágnes az 5. pontban elfogadott összeg befizetésére az Alapítvány Erste banknál vezetett számlájára.  

9, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Étkezési térítési díj 2020. évre vonatkozó szabályzatát, mind az óvoda, mind a családi bölcsőde hálózat részére.

10, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az ételbeszállítókkal megkötendő szerződéseket, a 8. pontban elfogadott Étkezési térítési díj szabályzat alapján.

11, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a kuratóriumi elnök E-mailon, telefonon történt előzetes egyeztetést követően, kuratóriumi ülés megtartásának mellőzésével, a Koronavírus világjárványra való tekintettel, saját hatáskörben eljárva, azonnali döntéseket hozzon.

12, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy ha a kuratóriumi Elnök akadályoztatása miatt feladatát nem tudná betölteni, felhatalmazza elsődlegesen Szabó Ágnes alapítványi megbízott a bankártyák kezelésével, amely csak bér, járulék, és esetleges számlák kifizetésére használhat, ha azonban az alapítványi asszony is akadályozva van, akkor Trefeli Renáta óvodavezető vegye át a banki utalások intézését, mind az Alapítvány, mind az Óvoda vonatkozásában

13, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, a 11. pontban elfogadtak kerüljenek bele a Koronavírus helyzetre vonatkozó eljárási rendbe.

14, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Aranyló Napraforgó Alapítvány 2020. évi költségvetését, azzal kikötéssel, hogy módosítani szükséges a vírus helyzetnek megfelelően.

15, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2020. évi költségvetését, azzal kikötéssel, hogy módosítani szükséges a vírus helyzetnek megfelelően.

16, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat Családi Bölcsődéinek 2020. január 07.-én kelt,  2/2020 kuratóriumi határozatban elfogadott 2020. évi költségvetése a vírus helyzetre tekintettel szükség esetén módosítható. 

Kelt: Budapest, 2020. február 24. 

Madarász Károly                   Surányi Orsolya           Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök                  Kuratóriumi tag                kuratóriumi tag

 

JEGYZŐKÖNYV

Amely készült az ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY (székhely: 1149 Budapest, Pósa L. utca 61.) 1106 Budapest, Váltó utca 40. szám alatt, 2020. március 17.-én. A kuratóriumi gyűlés 9: 00 órakor megkezdődött.

A kuratórium ülésen jelen vannak Madarász Károly kuratóriumi elnöke, Surányi Orsolya kuratóriumi tag, Felber Zsuzsanna kuratóriumi tag, Szabó Ágnes megbízott, Peller-Varga Csilla Fb. elnök, Trefeli Renáta óvodavezető. A jegyzőkönyvet Surányi Orsolya vezeti. A kuratórium szavazatképes. A jegyzőkönyv, egyben jelenléti ívként is szolgál. 

Napirendi pontok:

1, Madarász Károly kuratóriumi elnök köszönti a kuratóriumi tagokat és külön köszönti Peller-Varga Csilla Fb. elnököt, Szabó Ágnes megbízottat, Trefeli Renáta intézményvezetőt.

2, Madarász Károly elmondja, hogy újabb tájékoztató levelet kell kiküldeni a mai napon, miben tájékoztatni kell a szülőket a bezárásokról, illetve az ügyeletről. Elmondja, hogy a megbízott asszony telefonon beszélt a K-né B. I. Emmi Miniszteri Biztos Asszonnyal aki arról tájékoztatta, hogy a családi bölcsődék rendkívüli szünetének igazodnia kell a helyi Önkormányzatok bölcsődéinek rendkívüli szünet elrendeléséhez. Ennek megfelelően az alábbi Intézményekben (polgármesterii elrendelés által) a rendkívüli szünet elrendelése megtörtént:

-          Budapest: Kék Pingvin Óvoda telephely, Kék Pingvin 1-2 Családi Bölcsőde: 2020. március 16.

-          Budapest: Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda: 2020. március 16.

Minden Intézmény szükség szerint ügyeletet biztosít.

3, Madarász Károly kuratóriumi elnök hangsúlyozza, hogy az Intézmények nem zárnak be, hanem a kormányrendelet alapján csak és kizárólag rendkívüli szünet elrendelése történik.

4, Madarász Károly javasolja, hogy kerüljön bevezetésre a „veszélyhelyzeti fenntartási díj” melynek összege a későbbiek során kerüljön megállapításra annak alapján, hogy az állam mennyi állami támogatást biztosít az óvoda és családi bölcsődék részére.

5, Madarász Károly elmondja, hogy egyeztetve a tájékoztatási munkacsoporttal a korábban elfogadott Koronavírusra vonatkozó eljárás rendet az alábbi pontokkal javasolja kiegészíteni, illetve módosítani:

  1. pont volt:

Módosítva az alábbiakra

2.1.                  A koronavírus veszélyeztetettségének terjedésével, a területileg illetékes polgármester által elrendelt rendkkívüli SZÜNET ELRENDELÉSE TÖRTÉNhet.

 

a jogszabályoknak megfelelően ÜGYELETET az intézményekben lehet tartani, kivétel ez alól, ha felettes szerv (TERÜLETILEG ILLETÉKES polgármester) másképpen nem rendeli! A „BEZÁRÁS” IS CSAK ÉS KIZÁRÓLAG JOGSZABÁLYI FELHATALMAZÁS ÚTJÁN, NEM SAJÁT HATÁSKÖRBEN ELJÁRVA TÖRTÉNHET MEG!

 

  1. 2.                   a fenntartó saját hatáskörben nem rendel el zárva tartást a 2020. március 17.-kelt, 7/2020 kuratóriumi határozat alapján!

TELJES FEJEZET MÓDOSÍTÁS:

5.           INTÉZMÉNYBEN RENDKÍVÜLI SZÜNET ELRENDELÉSE ESETÉN ALKALMAZANDÓ ELJÁRÁSI REND:

5.1         Az Intézményben rendkívüli szünet elrendelése csak jogszabályi felhatalmazással lehetséges!

5.2         A rendkívüli szünet tartása szintén a jogszabályban előírt és meghatározott ideig tarthat!

5.3         Az Intézményeknek meg kell nevezniük és írásban rögzíteniük, és megküldeniük a fenntartónak, hogy szükség esetén hol található az intézmény kulcsa - teljes zárva tartás estén, ha azt jogszabály előírja-, ki a kapcsolattartó személy, annak elérhetősége a rendkívüli szünet tartási időtartama alatt, valamint továbbra is vezetni kell a rendkívüli szünet ideje alatt a munkavállalói jelenléti ívet, abban az esetben, ha munkavállaló munkavégzés céljából az Intézményekben tartózkodnak.

5.4         Az Intézmény vezetője köteles napi, heti szintű kapcsolatot tartani a fenntartóval, valamint a helyi kapcsolattartóval.

5.5         Az intézményi rendkívüli szünet esetén minden olyan tárgyat, eszközt, ruhát el kell vinni, ami nem az Intézmény tulajdona. Az épületben hagyott tárgyakért felelősséget a fenntartó nem vállal.

5.6         Kapcsolattartás: telefonon, egyéb közösségi levelezési rendszereken keresztül.

5.7         A rendkívüli szünet tartási időre felfüggeszti az ételbeszállítást, és az ételbeszállítással kapcsolatos átalány fizetését. A meg nem fizetett átalány utólagosan sem kerül megfizetésre, az nem számlázható ki.

5.8         A fenntartó semmilyen külön órát, egyéb díjat, igénybe nem vett szolgáltatást nem fizet ki, a lehetőségeihez mérten rövid időn belül azokat lemondja. A le nem mondott szolgáltatások a jogszabályban kötelezett a szünet időtartalmára, teljesítés hiányában kifizetésre nem kerülnek, az utólagosan sem fizettethetőek ki.

5.9         A fenntartó kötelez minden olyan munkavállalót, aki eddig készpénzben vette át a munkabérét, hogy írásban adjon meg egy olyan bankszámlát, ahova a havi munkabére átutalással teljesíthető lesz. A bankszámla számokat az aranylonapraforgo@gmail.com E-mail címre kell megküldeni, a számlatulajdonos nevével, ha az nem a munkavállaló, akkor a számla tulajdonos neve mellet fel kell tüntetni a munkavállaló nevét is!

5.10       A bérek átutalásáért az Alapítvány elnöke a felelős, abban az esetben, ha személyi oknál fogva a bankszámlák kezelése ellehetetlenedik (alapítvány, óvoda), elsődlegesen megbízza Szabó Ágnes alapítványi megbízottat, másodlagosan Trefeli Renáta óvodavezetőt a számlák korlátozott mértékű használatára, amely a bérek és járulékok, illetve az egyéb átutalással teljesíthető követelések kiegyenlítésére korlátozódik.

5.11       2020. április hónaptól (minden hónap 10.-ig), „veszélyhelyzeti fenntartási díj” kerül megállapításra mely összeget átutalással kell befizetni az Aranyló Napraforgó Alapítvány Erste banknál vezetett: 11600006-00000000-43267204 bankszámla számra. Azutalásnál a megjegyzés rovatban fel kell tüntetni a gyermek nevét.

5.12       Az óvodapedagógusok a szünet ideje alatt a szülőknek elküldik a hetiterveiket, online feladatokat, youtube videókat, egyéb segédanyagokat, feladatokat, részükre, valamint az összes munkavállaló részére biztosítani kell az ingatlanokba való bejutás, akár napi rendszerességgel, melyről az 5.3 pontban leírtaknak megfelelően jelenléti ívet kell vezetni.

5.13      A rendkívüli szünet elrendelése (helyi polgármester által) kizárólagosan a gyermekekre vonatkozik! A munkavállaló kötelezett a munkavégzésre. A fenntartó indokolt estben hozzájárul a home office-ban történő munkavégzésre, de a munkavállaló emellett is köteles munkahelyén heti szinten 20 órát bent tartózkodni.

5.14      Amennyiben kormányrendelet elrendeli a teljes kijárási tilalmat, valamint az intézmények teljes bezárást az 5.13. pont érvényét veszíti.

MÓDOSÍTVA:

6.       RENDKÍVÜLI SZÜNET UTÁNI ÚJRA NYITÁS:

6.1       A takarítást, fertőtlenítést 5 munkanapon belül el kell végezni.

 

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az újabb szülői tájékoztatást, illetve az Intézményekben rendkívüli szünet elrendelését, ügyelet tartásával. Ennek megfelelően az alábbi Intézményekben (polgármesterii elrendelés által) a rendkívüli szünet elrendelése megtörtént:

-          Budapest: Kék Pingvin Óvoda telephely, Kék Pingvin 1-2 Családi Bölcsőde: 2020. március 16.

-          Budapest: Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda: 2020. március 16.

Minden Intézmény szükség szerint ügyeletet biztosít.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy az Intézmények nem zárnak be, hanem a kormányrendelet alapján csak és kizárólag rendkívüli szünet elrendelése történik, amely csak és kizárólag a gyermekekre vonatkozik, és nem a munkavállókra, vagy fizikálisan az Intézményre!

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, „veszélyhelyzeti fenntartási díj”-at, melynek összege a későbbiek során kerül megállapításra annak alapján, hogy az állam mennyi állami támogatást biztosít az óvoda és családi bölcsődék részére.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,Koronavírusra vonatkozó eljárás rend módosítását, kiegészítését.

A taggyűlés befejezésének időpontja 10:00.

Kelt: Budapest, 2020. március 17.

Madarász Károly               Surányi Orsolya                    Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök             Kuratóriumi tag                      kuratóriumi tag

                                (jegyzőkönyvvezető)

Peller-Varga Csilla                  Szabó Ágnes                Trefeli Renáta

Fb. elnök                            megbízott                       óvodavezető 

Határozat szám: 7/2020

 

KURATÓRIUMI HATÁROZAT 

Az Alapítvány Kuratóriuma, egyszerű többséggel az alábbi határozatot hozta:

1, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, az újabb szülői tájékoztatást, illetve az Intézményekben rendkívüli szünet elrendelését, ügyelet tartásával. Ennek megfelelően az alábbi Intézményekben (polgármesterii elrendelés által) a rendkívüli szünet elrendelése megtörtént:

 

-          Budapest: Kék Pingvin Óvoda telephely, Kék Pingvin 1-2 Családi Bölcsőde: 2020. március 16.

-          Budapest: Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda: 2020. március 16.

Minden Intézmény szükség szerint ügyeletet biztosít.

2, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, hogy az Intézmények nem zárnak be, hanem a kormányrendelet alapján csak és kizárólag rendkívüli szünet elrendelése történik, amely csak és kizárólag a gyermekekre vonatkozik, és nem a munkavállókra, vagy fizikálisan az Intézményre!

3, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta, „veszélyhelyzeti fenntartási díj”-at, melynek összege a későbbiek során kerül megállapításra annak alapján, hogy az állam mennyi állami támogatást biztosít az óvoda és családi bölcsődék részére.

4, A kuratórium 100%-os szavazati aránnyal elfogadta,Koronavírusra vonatkozó eljárás rend módosítását, kiegészítését.

Kelt: Budapest, 2020. március 17.

 Madarász Károly          Surányi Orsolya                          Felber Zsuzsanna

Kuratóriumi elnök          Kuratóriumi tag                           kuratóriumi tag

 

 

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 66
Heti: 290
Havi: 2 931
Össz.: 274 990

Látogatottság növelés
Oldal: Jegyzőkönyvek, határozatok 2020.
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »