ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

A gyermekekkel kapcsolatos dokumentumok

 

A tervezés szempontjai:

 

A tanulási munkaformákat az óvodapedagógus választja meg, melyhez figyelembe veszi:

  • az aktuális témakört,
  • a csoport összetételét,
  • a gyermekek egyéni fejlettségi szintjét.

 

Óvodánkban és telephelyein tudatos, tervszerű munka folyik, aminek feltétele a tervezés. Ennek alapja a pedagógiai programban meghatározott nevelési elvek egyeztetése a csoportban dolgozók között.

A gyermekekkel kapcsolatos nevelői munka tervezése a csoportnaplóban történik.

 

Tartalma:

  • a gyermekek névsora,
  • születésnapok,
  • gyermekvédelmi adatok,
  • statisztikai adatok,
  • a gyermekekkel kapcsolatos legfontosabb adatok,
  • szülői értekezlet tervezése,
  • részvétel a szülői értekezleteken,
  • fogadó órák tervezése,
  • a szülők bevonásának lehetőségei,
  • napirend,
  • heti rend,
  • az óvoda által szervezett programok,
  • óvodán kívül szervezett programok,
  • elfogadási időszakra vonatkozó tervek, tapasztalatok,
  • egyéb szolgáltatást igénybe vesz,
  • nevelési lehetőségek, tapasztalatok,
  • szokások, szabályok a csoportban,
  • egyéni fejlesztési lap,
  • projekt tervek, séták, kirándulások terve,
  • ellenőrzések a csoportban,
  • a baleset megelőzés szabályait az SZMSZ 10. melléklete tartalmazza
  •  a gyermekek neveléséhez szükséges, a teljes óvodai életet magában foglaló tevékenységek, foglalkozások keretében az óvoda pedagógiai programjában meghatározott tevékenységi formák tartalmi elemeit,

 

A nevelési terv (szokás - szabályrendszert) alapjait közösen készítjük el, a csoportba járó gyermekekre vonatkozó eltéréseket hozzáírják az óvodapedagógusok.

 

A gyermekek fejlődésének diagnosztizálása, a fejlődésének figyelemmel kísérése, nyomon követése erre a célra kialakított „Fejlődési napló”történik.

Az óvodapedagógus tájékoztatást készít a gyermek fejlődéséről - értelmi; beszéd; látás; mozgásfejlődés -évente kétszer, majd javaslatot tesz a további fejlődéshez szükséges fejlesztési feladatokról a szülőknek; társ szakembereknek; intézmény vezetőjének.

A gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció a gyermek fejlődéséről folyamatosan vezetett olyan dokumentum, amely tartalmazza a gyermek fejlettségi szintjét, fejlődésének ütemét, a differenciált nevelés irányát. Tartalmazza a gyermek értelmi, lelki, szociális és testi fejlettségének mutatóit.

 

Egyéb gyermekekkel kapcsolatos dokumentumaink:

  • Felvételi és mulasztási napló,
  • Óvodai előjegyzési napló

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Az iskolakészültség kialakulásának folyamata

 

„Az iskolára, az iskolai életre való felkészítés nem funkciója, hanem eredménye a három – négy éven át tartó óvodai nevelő munkának, amely az egész gyermeki személyiség fejlesztését szolgálja.”

A gyermek belső érése, valamint a családi nevelés és az óvodai nevelési folyamat eredményeként a kisgyermekek többsége az óvodáskor végére eléri az iskolai élet megkezdéséhez szükséges fejlettséget. A gyermek az óvodáskor végén belép a lassú átmenetnek abba az állapotába, amelyben majd az iskolában, az óvodásból iskolássá szocializálódik. A rugalmas beiskolázás az életkor figyelembevétele mellett lehetőséget ad a fejlettség szerinti iskolakezdésre.

Ebben befolyásoló tényező a családi, az óvodai nevelés, valamint a belső érés.

Az iskolára való alkalmasság megállapítása nem korlátozódhat a gyermekek értelmi fejlettségére, képességeinek alakulására, hanem kiterjed az egész személyiség vizsgálatára.

Három éves kortól kísérjük figyelemmel a gyermekek fejlődését.

Évente kétszer tájékoztatjuk a szülőket a tapasztalatokról, a gyermekek teljes személyiség struktúráját érintően.

A tankötelezettség megkezdésének feltétele, hogy a gyermek értelmi, lelki, szociális és testi fejlettségének állapota elérje az iskolába lépéshez szükséges szintet.

 

8. Az intézmény gyermekvédelmi tevékenysége

 

A gyermeket, mint fejlődő személyiséget, különleges védelem illeti meg. Az NKt. kimondja a gyermekek mindenekfelett álló érdekének figyelembe vételét.

 

Célja

  • Gyermeki jogok tiszteletben tartása és tartatása.
  • Esélyegyenlőség biztosítása.
  • Általános és korai prevenció, segítségnyújtás.
  • Mindazon körülmények feltárása, amelyek a gyermekek fejlődését elősegítik.
  • Jelzőrendszer működtetése, együttműködés a különböző szakemberekkel, családokkal.

 

Elveink:

  • Mindenekelőtt a család tiszteletben tartása.
  • A családi nevelés erősítése, és ezzel együttesen a gyermek iránti felelősség ébren tartása. Tapintatos, személyes kapcsolat kialakítása azon családokkal, akik segítséget kérnek, vagy láthatóan segítségre szorulnak.
  • A titoktartási kötelezettség messzemenő érvényesítése.
  • Óvodánkban és telephelyein a megelőzés kap kiemelt szerepet, mivel a gyermekek között nincs hátrányos helyzetű és veszélyeztetett.

Általános feladatok

  • A gyermekek érdekeinek képviselete minden esetben.
  • Az óvodai kereteknek megfelelően segítségadás a hátrányok csökkentéséhez, valamint ezek kompenzálása lehetőségeink szerint a családgondozás és az egyéni bánásmód keretei között.
  • A gyermekek személyiségfejlődését segítő helyi szokások, normák elfogadtatása a családi nevelés mellett.
  • A szülők segítése, hogy a törvényben előírt jogaiknak és kötelességeiknek eleget tehessenek.
  • Óvodánkban és telephelyein a megelőzés kap kiemelt szerepet, mivel a gyermekek között jelenleg nincs veszélyeztetett, hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek.

 

8.1. Az óvodavezető feladatai

  • Az óvodapedagógus gyermekvédelmi munkájának összehangolása.
  • A gyermekvédelemre vonatkozó törvények folyamatos nyomon követése és beépítése a gyermekvédelmi munka rendszerébe.
  • Kötelező jelzőrendszer működtetése.
  • Gyermekvédelmi felelős megbízása.
  • A gyermekvédelmi szempontból –szükség szerint- együttműködni a Gyámügyi Hivatallal, a Gyermekjóléti Szolgálattal, a Nevelési Tanácsadóval és a gyermekorvossal az egyéni elbírálást igénylő esetekben döntést hozni a további teendőkről.
  • Az 3. életévét betöltött gyermek indokolatlan és igazolatlan hiányzását figyelemmel kísérjük, az érvényben lévő szabályzóknak megfelelően - jelzőrendszeri kötelezettségünknél fogva - megtesszük a megfelelő intézkedéseket a szülő, a gyermekjóléti központ, a jegyző, illetve a gyámhatóság felé.

/Ha a gyermek az Nkt. 8. § (2) bekezdése alapján vesz részt óvodai nevelésben, és egy nevelési évben igazolatlanul öt nevelési napnál többet mulaszt, egy nevelési évben az óvoda vezetője, - a gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről szóló 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendeletben foglaltakkal összhangban - értesíti

- a gyermek tényleges tartózkodási helye szerint illetékes család- és gyermekjóléti központot, családból kiemelt gyermek esetén a gyermekvédelmi szakszolgálatot,

Ha a gyermek az Nkt. 8. § (2) bekezdése alapján vesz részt az óvodai nevelésben, és igazolatlan mulasztása egy nevelési évben eléri a húsz nevelési napot, az óvoda vezetője haladéktalanul értesíti a gyermek tényleges tartózkodási helye szerint illetékes gyámhatóságot, a család- és gyermekjóléti központot, családból kiemelt gyermek esetén a gyermekvédelmi szakszolgálatot./

 

Amennyiben a szülő az óvoda döntésében foglaltaknak önként nem tesz eleget, az óvoda vezetője az Nkt. 72. § (1) bekezdés a) pontjában, valamint (4) bekezdésében foglaltak alapján a szülői egyet nem értést alátámasztó nyilatkozat megküldésével értesíti a gyermek lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalt.

 

8.2. A gyermekvédelmi felelős feladatai

Óvodánkban gyermekvédelmi felelős működik, akit az óvodavezető bíz meg.

 

Feladatai:

  • a gyermekvédelmi munkaterv összeállítása,
  • a szülők tájékoztatása munkájáról, elérhetőségéről,
  • rendszeresen figyeli a gyermekvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat, arról

              tájékoztatja a szülőket, kollégákat,

  • összehangolja az óvodai gyermekvédelmi munkát,
  • szükség esetén részt vesz a fogadóórán.

 

8.3. Az óvodapedagógus feladatai

  • Bizalomteljes kapcsolat kialakítása, együttműködés a szülőkkel, szükség esetén a gyermekvédelmi hálózat szakembereivel.
  • Szükség szerint szülői fórum szervezése, igény szerinti tanácsadás.
  • A tartósan hiányzók figyelemmel kísérése, a szülő figyelmének felhívása a törvény előírásaira.
  • Tehetséggondozás, szükség esetén felzárkóztatás differenciált fejlesztéssel, egyéni bánásmód alkalmazásával.

Módszerek                                             

  • Pedagógiai módszerek, megfigyelés, beszélgetés, értelmi megnyerés és elfogadás, szülőkkel való együttműködés, ha ez már nem elég a probléma megoldásához, az illetékes szerv bevonása.

 

8.4. A szociálisan hátrányok enyhítését segítő felzárkóztató tevékenységek

 

  • Az óvodai nevelés messzemenően támaszkodik a családi nevelésre, a család és óvoda szoros együttműködésre törekszik.
  • Az óvodánkba jelentkező átlagos életszínvonalon és esetlegesen azon felül élő családok gyermekeit fogadja. Bármelyik hozzánk járó kisgyermek családszerkezetében, életkörülményeiben beállhat a hirtelen változás, melyre nevelőtestületünk tagjainak előre fel kell készülnie.
  • A szociális prevencióhoz fontos a gyermek óvodás korát megelőző testi - lelki fejlődésének alapos ismerete.
  • Információt kell kapnunk az óvodába lépés előtti anya - gyermek, család - gyermek kapcsolatról, a gyermekek élettörténetéről.

 

Az óvodapedagógus feladatai:

  • az átmeneti, esetleg tartós megváltozott élethelyzet okainak feltárása, kérdőív, írásbeli feljegyzés készítése a gyermekek egyéni dossziéjába,
  • konzultáció az óvoda gyermekvédelmi felelősével, szükség esetén külső szakemberrel,
  • a körülmények változását átélő kisgyermek csoportbeli tevékenységének megfigyelése, a fejlesztés irányának kijelölése,
  • egyéni beszélgetések, szoros érzelmi kapcsolat kialakítása a gyermekkel,
  • a csoportbeli beilleszkedésének kiemelt segítése,
  • az együttéléshez szükséges erkölcsi normák és tulajdonságok megismertetése,
  • fokozott gyakoroltatása változatos módszerekkel,
  • változatos egyéni tevékenység biztosítása,
  • a csoportszoba - udvar, eszköz és játéktárának még mélyebb személyiségformáló segítő hatásának kiaknázása,
  • baráti kapcsolatok mélyítése,
  • kommunikációs készség felmérése, egyéni fejlesztés, ha szükséges.

 

9. A gyermekek esélyegyenlőségét szolgáló intézkedések

 

  • Az óvodai nevelés a kisgyermek egész életpályáját alapozza meg;
  • az óvodai nevelés nem zárt rendszer, igényli a szülők, a fenntartó, más intézmények és szervezetek bekapcsolódását, partnerségét;
  • az óvodai nevelés hozzájárul a helyi társadalomépítéshez, annak problémáit mérsékli és erősségeit hasznosítja;
  • az óvodai nevelésben korszerű tudással rendelkező, nyitott és újító szemléletű óvodapedagógusok vesznek részt.
  • A megújulási folyamat egyszerre érinti a nevelés szemléletét, tartalmát, humán- és infrastrukturális feltételeit. Az esélyegyenlőség biztosítása pedig a teljes folyamatot átható törekvés.

 

E törekvés egyszerre indokolt:

  • településünk gazdasági és társadalmi helyzete okán,
  • az Nkt. és egyéb jogszabályok rendelkezései szempontjából,
  • a hazai és európai támogatási rendszerek céljainak megpályázhatósága szempontjából.

 

Pedagógusaink a hozzánk járó gyermekek esélyegyenlőségét a következő képen értelmezik:

 

  • A gyermek testi épségének megóvásáról és erkölcsi védelméről való gondoskodás, az intézménybe történő belépéstől az intézmény jogszerű elhagyásáig terjedő időben, továbbá a pedagógiai program részeként szervezendő intézményen kívül tartott foglalkozások, programok ideje alatt kiemelten kezelendő.
  • Az intézményben gyermekeink biztonságban és egészséges környezetben nevelkedjenek, óvodai életrendjét, testmozgás beépítésével, étkezési lehetőség biztosításával életkorának és fejlettségének megfelelően alakítsuk ki.
  • Gyermekeink képességeiknek, érdeklődésüknek, adottságaiknak megfelelő nevelésben és oktatásban részesüljenek.
  • Az emberi méltósághoz való jog biztosítását, kizárólag óvodai pedagógiai eszköztárunk alkalmazásával teremtjük meg. Óvodai életünk megszervezésekor szükségtelen korlátozó intézkedéseket nem hozunk.
  • A személyiség szabad kibontakoztatásának joga alapján minden hozzánk járó gyermek az óvoda által nyújtott szolgáltatásokban szabadon részt vehet.
  • A családi élethez és magánélethez való jog érvényesülését a gyermek családi kapcsolatainak tiszteletben tartásával biztosítjuk.
  • A tájékozódás jogának szülői gyakorlása érdekében hozzáférhető, nyilvános helyen tároljuk az óvoda alapdokumentumait.
  • A rendszeres egészségügyi felügyelethez való jogosultságot az óvodai egészség szűrések, orvosi, - védőnői alapvizsgálatok megszervezésével biztosítjuk.
  • Óvodai nevelésünk során kitüntetett figyelemmel kísérjük a képesség kibontakoztató foglalkozások megszervezését, az egyenlő bánásmód elvét.
  • Az intézményünkbe beiratkozó, hazájukat elhagyni kényszerülő családok gyermekeinek nevelésekor biztosítjuk az önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését, társadalmi integrálását.

 

 

10. Az óvoda kapcsolatrendszere

 

10.1 .  A szülő, a gyermek, a pedagógus együttműködésének formái, alkalmai

 

Az óvodai nevelés a családdal való együttműködés során erősítse a család nevelői hatásait, illetve szükség esetén nyújtson segítséget a szülőknek a felmerülő gondok, problémák megoldásához.

 

Célja

  • A család és az óvoda személyiségfejlesztő hatásának összehangolása.
  • Egy olyan emberi kapcsolatrendszer létrehozása, amelyből merít a gyerek, a család és a nevelő testület.
  • Segítség és támasznyújtás a szülőnek gyermeke fejlesztéséhez.
  • A gyermek fejlődésének nyomon követése a szülők és pedagógus részéről egyaránt.
  • A család és az óvodai élet közötti folyamatosság biztosítása.
  • Előítéletektől mentes közeledés egymáshoz.

 

Együttműködésünk alapelvei

  • az egyenrangú nevelőtársi viszony,
  • kölcsönös alkalmazkodás, tájékoztatás,
  • bizalmi elv, őszinte légkör,
  • partnerkapcsolat,
  • másság tiszteletben tartása, elfogadása,
  • a program hiteles és meggyőző ismertetése,
  • egyenletes kapcsolattartás,
  • pedagógiai etika, titoktartási kötelezettség.

 

Az óvodapedagógus feladatai

Általános

  • Az együttműködés feltételeinek megteremtése, valamint a továbbfejlesztés lehetőségeinek keresése.
  • A szülők tájékoztatása a gyermeküket érintő kérdésekben, és gyermekük fejlődésével kapcsolatban.
  • A szülők tájékoztatása az őket érintő időpontokról, eseményekről 1 héttel hamarabb, a faliújságon.
  • Szülői jogok tiszteletben tartása.

 


Speciális

  • Nyílt napok szervezése az érdeklődő szülők számára:

-       Az Intézmény a szülők részére mindig nyitott.

-       Ismerje a szülő az óvoda nevelési törekvéseit.

 

  • Szülői értekezletek összehívása, a csoportot érintő kérdések megbeszélésére, közben jegyzőkönyv készítése.

-       Az új szülők az első szülői értekezleten tájékozódhatnak a pedagógiai programunkról. A teljes programhoz a hozzáférhetőséget folyamatosan biztosítjuk.

-       Az évnyitó csoport-szülői értekezleten a nevelési célok bemutatása mellett hangsúlyos szerepet kap a bölcsőde-óvoda családdal együttnevelő hagyományainak bemutatása.

-       Igény szerint speciális témájú szülői értekezleteket is lehet szervezni, logopédus, tanító, orvos meghívásával.

 

  • Szükség szerint egyéni fogadóórák szervezése.
  • Aktív, napi kapcsolat fenntartása a családokkal.
  • A szülők tájékoztatása az őket érintő időpontokról, eseményekről 1 héttel hamarabb, a faliújságon. Egyéb közösségi felületeken is állandó a kapcsolattartás.

 

10.2. Az intézmény egyéb kapcsolatai

 

Óvodánk és telephelyei kapcsolatot tart azokkal az intézményekkel, melyek az óvodába lépés előtt (családi bölcsőde), az óvodai élet alatt (pedagógiai szakszolgálat intézményei, közművelődési intézmények...) és az óvodai élet után (iskola) meghatározó szerepet töltenek be a gyermekek életében, fejlődésében és fejlesztésében.

 

A Kárpát-medence magyar nyelvű intézményei közötti oktatási tér kialakítása érdekében az óvoda a külhoni magyar óvodákkal kapcsolatépítésre törekszik, és - lehetőségei szerint - szakmai kapcsolatot tart fenn.

 

Családi bölcsőde - óvoda kapcsolata

 

Óvodánk fenntartója több családi bölcsődét is működtet.

 

Céljaink:

l    Hozzájárulni ahhoz, hogy minden gyermek örömmel induljon óvodába.

l     Az épületben működő családi bölcsődéinket látogató gyermekek az óvodába indulást tehessék meg a számukra már ismert, biztonságot adó környezetben, valamint szülői igény esetén, az óvodapedagógussal egyeztetve, az óvodás kor elérésével kerülhessenek át az óvodai csoportba.

 

Alapelvünk:

l    A családi bölcsődéből az óvodába történő átmenet zavartalanságát megkönnyíti, hogy a fenntartó családi bölcsődével és óvodával és annak telephelyeivel rendelkezik, és biztosítja, hogy igény esetén már ismert helyen kezdje meg óvodás életét a kisgyermek. Mindez a gyermek zavartalan óvodai közösségbe illeszkedését, és a fejlesztés folyamatosságát szolgálja.

l    A kölcsönös nyitottság és bizalom érvényelsülése a családi bölcsődék és intézményünk között, egymás munkájának megismerése és elismerése, mintaértékűvé válik a gyermekek és szülők számára is.

 

 

 

Amit teszünk:

l    Az év folyamán a családi bölcsődébe járó gyerekeket meghívjuk egy-egy óvodai programra.

l    Közös programokat is szervezünk (pl.: Mikulás ünnepség), melyekre az Aranyló Napraforgó Alapítvány óvodájának és telephelyének és a családi bölcsődéinek munkatársai közösen készülnek fel.

l    Tavasszal a leendő óvodások látogatást tesznek intézményünkben.

l     A családi bölcsődékben dolgozó munkatársak szóbeli tájékoztatást adnak a gyermekekkel kapcsolatos eddigi tapasztalataikról, viselkedésükről az óvodapedagógusoknak.

l    Az átmenet zökkenőmentessége érdekében olyan kapcsolatot építünk ki a családi bölcsődékkel, melynek során megismerhetjük, segíthetjük egymás nevelő munkáját (látogatások, közös továbbképzések, nevelési értekezletek, ünnepségek).

 

Iskola-óvoda kapcsolata

 

Céljaink:

l    Az óvodából az iskolába történő átmenet zavartalanságának biztosítása.

l    Kölcsönös nyitottság érvényesülése az óvoda és iskola intézményei között.

l    Egymás munkájának alapos megismerése.

l    Kölcsönös bizalom, megbecsülés egymás nevelőmunkája iránt.

l    Minden gyermek örömmel induljon iskolába.


Alapelvünk:

Az iskolákkal való kapcsolatépítés és – fenntartás terén nyitottak és kezdeményezőek vagyunk.

Amit teszünk:

  • · Lehetőséget biztosítunk az alsós tanítóknak, hogy megismerkedjenek nevelőmunkákkal. Tájékoztatjuk őket az egyes gyermekek fejlettségi szintjéről, azokról a módszerekről, amelyekkel az adott gyermek a legkönnyebben fejleszthető.
  • · A nagycsoportos korú gyerekekkel látogatást teszünk egy iskolába, ahol bepillantunk az iskolai élet mindennapjaiba.
  • · Egy iskolai osztállyal tartós kapcsolatot alakítunk (pl. közös játék délután szervezése formájában).
  • · Figyelemmel kísérjük a tőlünk iskolába kerülő gyermek beilleszkedésének folyamatát.

 

Művelődési intézmények

 

Céljaink:

l     Megismertetni a gyermekekkel a városok azon művelődési intézményeit, melyekben életkoruknak megfelelő programokkal találkozhatnak.

 

 

Alapelvünk:

l  A gyermekek magabiztosságát fokozza, ha minél jobban megismeri környezetét, s a környezet által kínált lehetőségeket. A művelődési intézmények gyermekekkel való korai megismertetése a szabadidő hasznos eltöltésének formálását, a művelődési lehetőségek sokféleségének megismerését szolgálja.

 

Amit teszünk:

l    Kapcsolatot veszünk fel a gyermekkönyvtárral, melyet rendszeresen látogatunk.

l    A helyi múzeumok gyermekek számára kínált programjait látogatjuk.

l    A helyi művelődési házzal felvesszük a kapcsolatot, és gyermekek számára kínált programjaikból válogatunk.

 

Egészségügyi intézmények

 

Az Egészségügyi szakszolgálat közreműködésével, gyermekorvossal és a területileg illetékes védőnővel vesszük fel a kapcsolatot. Az óvodavezető egyezteti az időpontokat a gyermekorvossal.

Meghívott Fogorvos rendszeresen felvilágosító előadást tart a helyes fogmosás fortélyairól. Megszervezzük a gyermekek fogászati szűrését. Az esetleges kezelésekre a szülők viszik a gyermekeket.

A védőnővel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot. Évente kétszer, illetve kérésre egészségügyi szűrést végez.

Az ÁNTSZ ellenőrzései alkalomszerűek, váratlanok. Szükség esetén, telefonon kérünk tőlük segítséget, tanácsot.

 

Szociális intézmények

 

Intézményünk preventív gyermekvédelmi feladata a figyelő rendszer működtetése és indokolt esetben a jelentési kötelezettség betartása.

Társ intézmény: Családsegítő Központ és Gyermekjóléti Szolgálat

 

Nevelési tanácsadó

 

A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő gyermekek problémájának feltárása érdekében, a Nevelési Tanácsadóhoz kell fordulnunk.

A Nevelési Tanácsadó feladata:

- A vizsgálati eredmény alapján szakvélemény készítése.

- A gyermek rehabilitációs célú foglalkoztatása a pedagógusok és a szülők bevonásával.

  • Az intézmény megkeresésére szakvélemény készítése az iskolakezdéshez, ha a gyermek egyéni adottsága és fejlettsége azt szükségessé teszi.

 

Fenntartóval való kapcsolat

 

Fenntartónkkal, az Aranyló Napraforgó Alapítvánnyal folyamatos és mindennapi kapcsolatot tartunk. Intézményünk programjában a fenntartó által megfogalmazott és az óvoda munkaközössége által lényegesnek tartott és elfogadott alapelvek és értékek jelentek meg.

A fenntartó biztosítja az intézmény működésének feltételeit, kinevezi az óvodavezetőt, munkáltatói jogokat gyakorol felette.  Az intézmény beszámol a fenntartónak tevékenységéről. A fenntartó és az intézmény folyamatos együttműködéssel formálja, fejleszti egymást, meghagyva az óvoda és telephelyei önállóságát.

11. Felhasznált irodalom

 

Az óvodai Pedagógiai Program jogszabályi háttere:

 

- A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC törvény

 

A nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII.) Korm.rendelete

 

- Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/ 2012. (XII.17.) Korm. rendelet

 

- A nevelési – oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012.( VIII.31.) EMMI rendelet

 

- Az emberi erőforrások minisztere 34/2019. (XII. 30.) EMMI rendelete a közneveléssel összefüggésben egyes miniszteri rendeletek módosításáról és hatályon kívül helyezéséről

 

- 20/2019. (VIII. 30.) EMMI rendelet

- 137/2018. (VII. 25.) Korm. rendelet

- 14/2020. (IV. 16.) EMMI rendelet

- 2003. évi CXXV. törvény - az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról

 

- 1997. évi XXXI. törvény - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

 

- A mindenkori költségvetési törvény

 

Az óvodai Pedagógiai Program szakmai háttere:

 

Körmöci Katalin: A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában

                                Fabula BT. Miskolc, 2001

 

Perlai Rezsőné: Tanulásról óvodapedagógusoknak

                              Comenius Bt. Pécs, 2000.

 

Dr. Füle Sándor: A helyi nevelési programok kidolgozása

    OKKER Oktatási Iroda Budapest

 

Villányi Jutka: Lépni kell a változásokkal, de nem mindegy, hogy mikor és hogyan.

                            Kisgyermek folyóirat 2012. VI. évfolyam 4 -5 szám

 

 

 

 

 

 

 

 

12. A Pedagógiai Program felülvizsgálatának rendje

 

A Pedagógiai Program hatálya

  • Területi hatálya:Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és Meggyeskert Óvoda telephely

Az óvoda székhely címe: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61.

A telephely címe: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31.

Személyi hatálya:

Az óvoda valamennyi dolgozójára, valamint a szolgáltatásait igénybe vevőkre terjed ki (gyermek, szülő, nagyszülő..).

  • Időbeli hatálya: A napi nyitva tartás ideje alatt, a legközelebbi felülvizsgálat idejéig.

 

Érvényességének ideje: 2021. szeptember 1-től, visszavonásig.

A Pedagógiai Program felülvizsgálatára 5 évenként kerül sor, vagy rendkívüli esetben kerül sor.

 

Érvényességi, módosítási feltételek:

A Pedagógiai Program a fenntartó jóváhagyásával válik érvényessé, mivel többlet költségek felszabadításával jár a megvalósíthatósága.

 

Módosítására – rendkívüli időpontban – akkor van szükség, ha törvényi változás következik be.

 

Módosítása az alábbi indokok alapján lehetséges:

  • telephelybővítés, összevonás, leépítés
  • szervezeti átalakítás
  • nevelőtestület kezdeményezése
  • a szülők többségének módosító javaslata
  • jogi szabályzók változása

 

A módosítás előterjesztésének feltétele:

  • Az óvodavezető tájékoztatja a fenntartót a módosítás okairól.
    • Részletes szóbeli előterjesztés nevelőtestületi értekezleten.
    • Koherencia vizsgálat a jogi szabályzókkal.

 

Nyilvánosságra hozatal:

Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelye Pedagógiai Programja nyilvános.

Az új szülők az első szülői értekezleten kapnak részletes tájékoztatást (előzetes tájékoztatás az intézmény honlapján) a Pedagógiai Programunkról.

 

A részletes Pedagógiai Program minden érdeklődő számára nyomtatott formában elérhető a székhely óvoda és telephelyének irodáiban, valamint a fenntartó honlapján: www.aranylonapraforgo.hupont.hu

 

12. Legitimáció

 

Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelyének egységesített Pedagógiai Programját:

 

A Nevelőtestület: 100 %-os arányban, a 2021. augusztus 30.-án kelt, ANT-3/2021 nevelőtestületi határozata alapján elfogadta.

 

Kelt: Budapest, 2021. augusztus 31.

 

PH

 

A Pedagógiai Programot az intézmény vezetője jóváhagyta.

 

Kelt: Budapest, 2021. augusztus 31.

                                                                                                          …………………………….

                                                                                                            óvodavezető aláírása

    PH

 

Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és telephelye Pedagógiai Programját a fenntartó Aranyló Napraforgó Alapítvány 2021. augusztus31.-én kelt 15/2021. számú határozatában elfogadta, a fenntartó nevében Madarász Károly kuratóriumi elnök aláírta.

 

Kelt: Budapest, 2021. augusztus 31.

                                                                                                          …………………………….

                                                                                                          fenntartó aláírása

 

                                                                           PH

 

 

Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda irattárában ASZSZ-3/2021 valamint MCSZSZ-3/2021, számú határozat található, mely igazolja, hogy a szülők megismerték és véleményezték az óvoda és telephelye egységes Pedagógiai Programját.

 

Az egységesített Pedagógiai Program hatályos: 2021. szeptember 01.-től.

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 88
Tegnapi: 131
Heti: 502
Havi: 2 935
Össz.: 278 206

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ PP. 2021. (3.)
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »